Vegatopia Forum

Den Haag en Scheveningen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #120 Gepost op: 07 april 2015, 11:58:07 »
Baklust was superlekker! Te grappig dat er een slagerij naast zit, maar dat terzijde. We hebben er heerlijk geluncht.

Verder hebben we wegens druk schema en zeer aangename B&B 's avonds afhaalthais gegeten (ook heerlijk). De tweede avond hebben we bij de Vegetarische Snackbar gegeten. Echt LEKKER! Gewoon fijn om eens in een 'ordinaire snackbar' van alles te kunnen bestellen. We hadden een karmaschotel, heerlijk. Ze hebben ook heel erg lekker ijs in grappige, niet-standaard smaken.

Verder wist ik niet dat Den Haag zo'n prachtige stad is! We hebben superveel gefietst, echt heerlijk gehad. De tentoonstelling is trouwens ook een aanrader (koop een combiticket voor Gemeentemuseum + Fotomuseum).

Aiko

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #121 Gepost op: 07 april 2015, 13:38:37 »
Verder wist ik niet dat Den Haag zo'n prachtige stad is!

Er zijn mooie en er zijn minder mooie plekjes. De mooie plekjes zitten een beetje verdeeld over de stad, niet netjes bij elkaar. Een pracht van een treinstation als Den Haag Hollands Spoor verdient geen lelijke smoezelige omgeving als waar het nu in staat, met of zonder vegetarische snackbar... Voor het mooie moet je over het algemeen het echt weten waar dat te zien is of er per ongeluk terechtkomen. En de stad zou nog mooier zijn geweest als het oude deel van Bezuidenhout niet gebombardeerd was geweest.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #122 Gepost op: 08 april 2015, 15:49:00 »
Oeps, we hebben het station niet bekeken. Dus we moeten nog eens terug :-).

Ik bedoelde de bebouwing in het algemeen, veel mooie oude huizen, mooie straten, internationaal door alle expats, etc.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #123 Gepost op: 16 april 2015, 12:19:58 »
's avonds afhaalthais gegeten (ook heerlijk).

Weet je nog welke Thais dit was?
Heb een jaar geleden bij het hoog scorende Irawaddy afgehaald overdag. Beetje een taalbarriere met de aanwezige dame, maar wel lekker gegeten. 's Zomers is er met mooi weer ook een tafeltje buiten om aan te eten, al zit je dan wel aan de weg.

Snel een goedkope Aziatische hap kan terecht bij Ming Kee op de Gedempte Gracht. Dat hoef je niet te doen voor een romantisch etentje, de hartelijke service of een mooi decor. Ze hebben wat vega-snacks,  zoetigheden, verschillende soorten spekkoek (chocola :heart: ) en diverse vegagerechten. Een bordje rijst of mihoen met 4 gerechtjes is zo'n 6 euro ofzo en ik vind het beter te eten dan die woktentjes. Afhalen kan ook trouwens.

Sticky Rice in winkelcentrum Babylon naast Den Haag centraal is wel ok, rond de 10 euro voor een zelf samen te stellen bordje dacht ik. Eten niet heel bijzonder, maar wel een pan-aziatische keuze en leuker decor dan Ming Kee. Beetje krap misschien, maar dit is ook voor de snelle hap en/of afhaal.

CupcakeChic zit ook in Den Haag, maar wegens gebrek aan service die keer dat ik er binnen liep nog niet uitgeprobeerd. Jammer, bij Schiphol tref ik iedere keer echt superattent en aardig personeel. Gaat wel nog een keertje in de herkansing, want ze maken wel lekkere cupcakes.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2015, 10:48:31 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #124 Gepost op: 04 mei 2015, 23:55:31 »
Full Moon Express is de hippe fast foodformule van de grotere Full Moon en dat zie je. Verschillende ruimtes, netjes en schoon, om te kiezen en een buzzer die je na een paar minuten waarschuwt dat je eten al klaar is. Geen plek om lang te tafelen of om als vega riant van het (hoofdgerechten)menu te kunnen kiezen, maar al met al toch best een aardige tent. De bijbehorende kom rijst en noodles waren groot genoeg om te delen met z'n 2en en met de vega food bites en yakitori opties kun je zeker een wat uitgebreidere maaltijd voor een vriendelijke prijs samen stellen. Degelijk voor zowel lunch als diner.

Amier ligt nog wat dichterbij het station en heeft naast de nodige vegamezze ook 2 vega hoofdgerechten. Iets duurder dan gemiddeld misschien, maar dit is dan ook met zorg huisgemaakt en geen (half) kant-en-klare meuk. Niet overmatig vet of te lang bewaard. Vanaf 14 uur 's middags open, dus ook lekker als late lunch of borrelen.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #125 Gepost op: 20 mei 2015, 14:37:09 »
iemand ooit bij Sinjoor - tapas - gegeten in Den Haag? Ik ga misschien dit weekend met eng roep, maar zie weinig vegans op de kaart..
Za Zemiata!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #126 Gepost op: 01 juni 2015, 21:48:25 »
Ik lunchte zondag bij Baklust: ze zijn ongeveer anderhalve maand geleden van eigenaar veranderd en ook de kaart is anders. Jammer want ik had zin in een broodje met gebakken seitan. In plaats daarvan had ik het 12-uurtje: een kom spinaziesoep met blauwe kaas die precies goed was (niet te flauw en niet te heftig). Erbij een broodje met vegan brie met aardbeiensaus. J. had de doperwtenburger en die was superlekker.

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #127 Gepost op: 04 juni 2015, 20:03:42 »
Ik heb van de week bij Leaf gegeten, ik kende ze al van festivalcatering dus daarom wilde ik al een tijdje gaan. Het was echt superlekker. En zo fijn dat bijna alle vegan is.

En het beste nieuws (voor mij): ze komen naar Rotterdam. =)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #128 Gepost op: 04 juni 2015, 22:10:14 »
Ik heb van de week bij Leaf gegeten, ik kende ze al van festivalcatering dus daarom wilde ik al een tijdje gaan. Het was echt superlekker. En zo fijn dat bijna alle vegan is.

En het beste nieuws (voor mij): ze komen naar Rotterdam. =)

Wat leuk. Wat heb je er gegeten?
,,,,فلافل

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #129 Gepost op: 05 juni 2015, 14:50:26 »
Ik heb van de week bij Leaf gegeten, ik kende ze al van festivalcatering dus daarom wilde ik al een tijdje gaan. Het was echt superlekker. En zo fijn dat bijna alle vegan is.

En het beste nieuws (voor mij): ze komen naar Rotterdam. =)

Wat leuk. Wat heb je er gegeten?

Klinkt flauw, maar ik weet het niet precies.  ;D
We hebben het verrassingsmenu genomen omdat ik niet kon kiezen. We kregen een schaaltje met voorgerechten waarbij onder andere groente in rijstvellen, sesamtoast, spiesjes en groente in zuur. Daarna een linzensoep. Van de hoofdgerechten kan ik niet echt zeggen wat het was. Rijst met heel erg lekkere gerechten met 'vlezige dingen' erin. Ik hou normaal niet van vleesvervangers of zo, maar zij maken zulke lekkere dingen. Ik denk dat het seitan is. Een van de gerechten was in ieder geval met ananas erin. En een ander gerecht met asperges en vegan garnalen.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #130 Gepost op: 10 juli 2015, 23:00:51 »
Hier net gegeten, ook verrassingsmenu gegeten en ongeveer hetzelfde gekregen als Alicia.

HET WAS ECHT SUPERLEKKER!! Ook mijn niet-vega etende partner is helemaal lyrisch.

Jammer dat ze naar Rotterdam gaan, is voor ons wel een stukje verder dan Scheveningen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #131 Gepost op: 12 juli 2015, 18:18:16 »
ik kan ook echt de Ethiopier Djebena in DH aanraden.. (off topic beetje misschien..)
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #132 Gepost op: 12 juli 2015, 18:28:45 »
Nee hoor niet off topic dit is de denhaagdraad . Vertel eens meer is ie leuk voor de restogids?
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #133 Gepost op: 12 juli 2015, 22:56:22 »
http://www.djebena.nl/

Het is alweer 2 maand terug dat ik er was, maar het was vooral de bediening die het hem deed, en de aankleding (op tafel) zoals het vaak gaat met Ethiopisch eten; alles op 1 grote plaat, eigenlijk met injera's (Ethiopische zuurdesem/zure pannenkoek) als dienblad en 'bijgerecht'.
Het restaurant is zelf ietsje kil en niet echt gezellig, maar het eten erg lekker. Er staan verschillende vegetarische gerechten op de menu kaart, ik had zelf de 'Duba', een gekruid pompoen gerecht. Dit wordt geserveerd met (veel) injera, een groene verwarmde en wat frisse salade. (mijn disgenoot at vlees)

De eigenaar/'ober' was heel charmant, adviseerde ons wat we konden/zouden moeten kiezen (beroemde Mongozo bier uit een kalebas). Nadien vroeg ik of ik de left-over mee mocht nemen en kreeg ik een dubbele portie mee.
Za Zemiata!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #134 Gepost op: 13 juli 2015, 10:41:07 »
Oh ik krijg zo'n zin in Ethiopisch als ik dit lees  :hungry:
Er zit er ook een in Delft sinds kort, maar daar ben ik nog niet geweest. Binnenkort eens doen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #135 Gepost op: 13 juli 2015, 18:00:50 »
http://www.djebena.nl/

Het is alweer 2 maand terug dat ik er was, maar het was vooral de bediening die het hem deed, en de aankleding (op tafel) zoals het vaak gaat met Ethiopisch eten; alles op 1 grote plaat, eigenlijk met injera's (Ethiopische zuurdesem/zure pannenkoek) als dienblad en 'bijgerecht'.
Het restaurant is zelf ietsje kil en niet echt gezellig, maar het eten erg lekker. Er staan verschillende vegetarische gerechten op de menu kaart, ik had zelf de 'Duba', een gekruid pompoen gerecht. Dit wordt geserveerd met (veel) injera, een groene verwarmde en wat frisse salade. (mijn disgenoot at vlees)

De eigenaar/'ober' was heel charmant, adviseerde ons wat we konden/zouden moeten kiezen (beroemde Mongozo bier uit een kalebas). Nadien vroeg ik of ik de left-over mee mocht nemen en kreeg ik een dubbele portie mee.

Lekker! Ik zie dat de Leidse vestiging in onze restogids staat, ik zal restaurantgidsredactie eens tippen over de Haagse vestiging  :D
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #136 Gepost op: 13 juli 2015, 20:31:56 »
leuk!
Za Zemiata!

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #137 Gepost op: 14 juli 2015, 15:15:53 »
Lekker! Ik zie dat de Leidse vestiging in onze restogids staat, ik zal restaurantgidsredactie eens tippen over de Haagse vestiging  :D
Ja, in Leiden is hij ook erg goed, ook met kalebassen bier enzo. Moet ik nodig weer eens langs, bedenk ik me.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #138 Gepost op: 04 september 2015, 23:05:30 »
Ik heb nog 2 volle AH restaurantzegel kaarten en zag dat deze ook bij Eethuis de Zon ingeleverd kunnen worden. Misschien morgen met een vriendin heen, maar ben er nog nooit geweest. Iemand hier er eerder geweest? Aanrader?

EDIT: het werd Symbiose. Heerlijk gegeten!! (zonder gebruik van AH actie)
« Laatst bewerkt op: 05 september 2015, 21:58:57 door Indira »
Za Zemiata!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #139 Gepost op: 13 oktober 2015, 22:06:34 »
waar eet je veganistisch pizza in Den Haag, weet iemand een goede pizzeria?
Za Zemiata!