Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Keukenwensen
« Gepost op: 23 juli 2005, 17:25:26 »
Wie van koken houdt, houdt van de keuken. Waarschijnlijk heeft iedereen wel een paar keukenwensen.
Ik ben ook wel benieuwd waarvan mensen die waarschijnlijk al veel hebben aan keuken-dingen nog over dromen.

Ik kreeg van de week een sla-centrifuge. Dat miste ik nog, echt wel een handig apparaat, want telkens als ik de gewassen sla droog sloeg, glipte de helft uit mijn hand op de grond of in de wasbak en kon ik weer wassen.

Ik wil graag nog een schort! En later wil ik een groooote keuken, liefst met zo'n kookeiland waarop je van alles kan snijden en neerleggen, zodat het aanrecht vrij is voor andere dingen.

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Keukenwensen
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2005, 18:09:27 »
... En later wil ik een groooote keuken, liefst met zo'n kookeiland waarop je van alles kan snijden en neerleggen, zodat het aanrecht vrij is voor andere dingen.
Welke andere dingen nog, die je niet snijdt of neerlegt ...? :O
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2005, 18:09:57 door Sæna »

overanalizing

Re:Keukenwensen
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2005, 18:23:12 »
Welke andere dingen nog, die je niet snijdt of neerlegt ...? :O

Het dresseren van de borden bijvoorbeeld?  :)

Ah, ja... een mooi groot kookeiland... doe er mij zo ook maar eentje. Met een grote dampkap waar je nog allerlei potten, pannen en lepels aan kan hangen. Met een groot gasvuur met alle mogelijke pitjes, inclusief eentje om te wokken.
We hebben hier op kantoor een hele fijne elektrische oven van Euromax, zo wil ik er ook één in m'n droomkeuken. Alhoewel een houtoven natuurlijk heel veel charme heeft, maar hoe vaak gebruik je zoiets?
En een hele grote ijsmachine! Een rookkast! Een...

Ach, eigenlijk wil ik alleen een afwasslaaf.


smikkeltje

Re:Keukenwensen
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2005, 18:25:25 »
ik zou al heel blij zijn als de keuken een keertje schoon was... maar dat zit er waarschijnlijk niet in aangezien ik 'm met 16 andere luie studenten moet delen...

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2005, 23:17:34 »
Ocharme! Tijd voor een schoonmaaklijst!

En inderdaad, het aanrecht voor borden klaar te zetten. Of pannen van het vuur af.

Verder heb ik nog niet eens een trechter.  :-[ Weleens handig, zodat ik olie waarin ik frituur kan recyclen. En een paddenstoelborsteltje! Maar dan is mijn keukentje voor nu wel even compleet.
En als ik later dan zo'n grote keuken heb, dan wil ik ook wel een wafelijzer, een ijsmachine enz. Nu heb ik daar geen ruimte voor en nog geen behoefte aan.

Oh! En een Italiaans afdruipsysteem. Dat wil zeggen, je pleurt alles in een rek in een open kastje, doet het deurtje dicht en weg is het. De volgende dag pleur je het een en ander de kast in. Alhoewel, kan ik net zo goed een vaatwasser nemen.

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Keukenwensen
« Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2005, 11:15:43 »
Welke andere dingen nog, die je niet snijdt of neerlegt ...? :O
Het dresseren van de borden bijvoorbeeld?  :)
Ah ja, tuurlijk. Niet aan gedacht. Dat doe ik altijd op de eettafel. Die staat grenzend aan de keuken.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2005, 11:30:06 »
Welke andere dingen nog, die je niet snijdt of neerlegt ...? :O
Het dresseren van de borden bijvoorbeeld?  :)
Ah ja, tuurlijk. Niet aan gedacht. Dat doe ik altijd op de eettafel. Die staat grenzend aan de keuken.
Dan heb je ook mooi een stoel bij de hand. Net zoals leeuwentemmers!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Keukenwensen
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2005, 11:56:18 »
 :D
Om de proevers nog even op afstand te houden!
Moet ik toch ook nog ergens een zweep scoren ...  :devil:
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2005, 11:59:36 door Sæna »

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Keukenwensen
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2005, 11:58:55 »
En als ik later dan zo'n grote keuken heb, dan wil ik ook wel een wafelijzer, een ijsmachine enz. Nu heb ik daar geen ruimte voor en nog geen behoefte aan.
Oh! En een Italiaans afdruipsysteem. Dat wil zeggen, je pleurt alles in een rek in een open kastje, doet het deurtje dicht en weg is het. De volgende dag pleur je het een en ander de kast in. Alhoewel, kan ik net zo goed een vaatwasser nemen.
Tsk ... de decadentie ..., eerst een dure olijfolie willen en nu weer automaten  :-*

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #9 Gepost op: 24 juli 2005, 12:03:42 »
Mijn keukentje is Madurodams en ik weet nooit waar ik alles moet laten. Heb al bij Ikea gekeken voor een afdruiprek aan het stukje muur tussen de 2 keukenkastjes en de aanrecht, maar dat is ook te smal voor wat ik zag.
de tuin: dat ben ik

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2005, 12:28:44 »
En als ik later dan zo'n grote keuken heb, dan wil ik ook wel een wafelijzer, een ijsmachine enz. Nu heb ik daar geen ruimte voor en nog geen behoefte aan.
Oh! En een Italiaans afdruipsysteem. Dat wil zeggen, je pleurt alles in een rek in een open kastje, doet het deurtje dicht en weg is het. De volgende dag pleur je het een en ander de kast in. Alhoewel, kan ik net zo goed een vaatwasser nemen.
Tsk ... de decadentie ..., eerst een dure olijfolie willen en nu weer automaten  :-*

Niet per se duur, vooral onverkrijgbaar.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2005, 12:29:58 »
Mijn keukentje is Madurodams
Jouw keukentje? Jouw keukentje? En de mijne dan?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2005, 12:35:57 »
ik ben wel tevreden met mijn keuken
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2005, 12:36:34 »
 :bonk:

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2005, 12:38:40 »
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2005, 12:39:57 »
hihi. Jij hebt dan ook een hele mooie keuken ja.  :-*

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2005, 12:42:02 »
 :bloos: oh dank je wel!
Een deel van de 'serre' gaat er uit gesloopt worden zodat het 1 lange keuken is + grote nieuwe houten eetafel, dat vind ik wel leuk.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2005, 12:42:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2005, 12:49:34 »
Ik mis nog een stoompot/stoommandje. Verder zou ik het niet direct weten. Een weegschaal misschien, maar het lukt ook wel zonder.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Keukenwensen
« Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2005, 12:52:18 »
Ons keukentje is best klein maar ook heeel fijn! Het is ons gelukt om er naast de wasmachine ook een vaatwasser in te zetten en daar ben ik stiekum heel blij mee.
Verder heb ik een schoonmama die in het verleden nogal eens behoefte had aan nieuwe keukenapparaten terwijl de oude nog prima werken. En die kregen wij dan! Dus ik ben ik het gelukkige bezit van een keukenmachine, een geweldige oven-magnetron-combi, een staafmixer, een mixer, een waterkoker.
Mijn broer is een tijd meubelmaker geweest en die heeft toen voor mij een prachtige kopshouten snijplank gemaakt. En mijn vriend is dol op koksmessen van Sabatier, dus ik heb echte snijluxe.
Eigenlijk heb ik dus een geweldige keuken  :D (en dat alles op 6 m2!)

Maar er zijn stiekum toch nog dingen waar ik over fantaseer... een frituurpan (voor zelfgemaakte fijne vegahapjes), mooie bakvormen en inderdaad ruimte om te koken met meerdere mensen en borden op te maken..

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Keukenwensen
« Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2005, 12:54:40 »
Tsk ... de decadentie ..., eerst een dure olijfolie willen en nu weer automaten  :-*
Niet per se duur, vooral onverkrijgbaar.
Niet per se, maar met die andere 'olie' erbij gerekend kom je toch op een leuk bedrag waarvoor je hem bijna in Italië zelf had kunnen halen ...  :P