Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #20 Gepost op: 24 juli 2005, 12:54:55 »
Ik mis nog een stoompot/stoommandje. Verder zou ik het niet direct weten. Een weegschaal misschien, maar het lukt ook wel zonder.
Die dingen kosten echt geen reet. Bij de Blokker bijv.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Keukenwensen
« Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2005, 13:05:18 »
Ik wil een houtgestookte pizza-steenoven. Ow, maar dat is eigenlijk een tuinwens ... :P
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2005, 13:05:30 door Sæna »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2005, 13:11:56 »
@ Renske: als jij ook Sabatiermessen hebt: waar in A'dam laten jullie die slijpen? Weet je toevallig of die man in de Czaar Peterstraat wat is? Mijn messen moeten hoognodig geslepen worden.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Keukenwensen
« Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2005, 13:24:15 »
@ Renske: als jij ook Sabatiermessen hebt: waar in A'dam laten jullie die slijpen? Weet je toevallig of die man in de Czaar Peterstraat wat is? Mijn messen moeten hoognodig geslepen worden.

In de kinkerstraat zit volgens mij de beste messenslijper van Amsterdam: http://www.meesterslijpers.nl
Als je een mes koopt bij Duikelman of Studio Bazar, dan verwijzen ze altijd naar deze slijper. Ik ben er nog nooit geweest (tot op heden voldoet mijn aanzetstaal prima), maar ga er toevallig van de week eens langs. (Ik ga mijn vader een koksmes geven voor zijn verjaardag (in ruil voor 1 cent natuurlijk!)).
Over de slijper in de Czaar Peterstraat weet ik niets helaas...
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2005, 13:25:11 door renske »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #24 Gepost op: 24 juli 2005, 13:28:33 »
ah tof, die Meesterslijpers kende ik niet, maar als Duikelman er naar verwijst, zal het wel in orde zijn, daar moet ik maar es langs  :D
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #25 Gepost op: 24 juli 2005, 15:42:27 »
ik woon natuurlijk nog thuis, en wij hebben een best wel kleine keuken, maar we hebben er wel redelijk wat in weten te proppen (vooral doordat het wel 2m5 hoog is, en er dus een hoop dingen opgestapeld staan, die ik dan nooit kan gebruiken), maar ik mis nog een ijsmachine, een champignonborsteltje en een grote vijzel, wij hebben alleen een kleine

ik zou ook nog graag een grote oven hebben, die niet elektrisch is, of een aga, iig iets waar je meer dan 1 pizza in kunt schuiven
Supercalifragilisticexpialidocious!

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #26 Gepost op: 24 juli 2005, 15:48:02 »
ik zou ook nog graag een grote oven hebben, die niet elektrisch is, of een aga, iig iets waar je meer dan 1 pizza in kunt schuiven

Mijn ouders hebben een Aga. De meest perfecte broodrooster die ik ooit gezien heb. Ik beschouw mijzelf als broodroosterkundige, dus nog een goede reden aan de Aga te gaan. Jammer dat die dingen zo duur zijn.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #27 Gepost op: 24 juli 2005, 15:54:10 »
ik zou ook nog graag een grote oven hebben, die niet elektrisch is, of een aga, iig iets waar je meer dan 1 pizza in kunt schuiven

Mijn ouders hebben een Aga. De meest perfecte broodrooster die ik ooit gezien heb. Ik beschouw mijzelf als broodroosterkundige, dus nog een goede reden aan de Aga te gaan. Jammer dat die dingen zo duur zijn.
jammer ook dat je er een agahuis voor nodig hebt
ik heb welgeteld 1 familielid met ruimte voor een aga (een tante met boerderij, goed eigenlik 4 familieleden, want ze heeft een man en kinderen) en die houdt niet van koken
Supercalifragilisticexpialidocious!

overanalizing

Re:Keukenwensen
« Reactie #28 Gepost op: 24 juli 2005, 16:21:05 »
We hebben hier op kantoor ook een aga staan. Nooit gebruikt dus, wegens veel te intensief. Eigenlijk alleen geschikt voor huisvrouwen die 'm niet alleen gebruiken om brood te bakken voor hun 10 kinderen, maar ook om het huis mee te verwarmen. En die dingen zijn peperduur!

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #29 Gepost op: 24 juli 2005, 17:17:51 »
Ik wil een grote keuken, 't liefste zo'n woonkeuken met een eettafel en stoelen enzo. En een kookeiland. En het huis waar zo'n keuken inpast!
Madurodam-formaat is misschien iets overdreven, maar erg groot is mijn keuken niet helaas.
Ik wil ook graag een senseo, maar ik weet niet waar ik die niet moet zetten. Ja, op de plaats waar nu m'n koffiezetapparaat staat, maar waar zet ik die dan neer? Kastruimte is wat schaars hier........En een broodbakmachine lijkt me ook leuk. En zo'n grote keukenmachine. En een pastamaker.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #30 Gepost op: 24 juli 2005, 17:22:58 »
Ik hoef niet zo'n keuken, ik kom wel bij de mensen die er zo eentje hebben! :D
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #31 Gepost op: 24 juli 2005, 19:49:39 »
Ik ben al blij als ik een afwasmachine heb, en verder blijk ik al een stel koks tot mijn beschikking te hebben :devil:

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #32 Gepost op: 24 juli 2005, 21:49:12 »
Keukenwensen te over! Als ik een grotere keuken had, (dat is eigenlijk keukenwens nummer één: een grotere keuken!!) wilde ik een ijsmachine, en een KitchenAid!
En uiteraard zou ik ook een oven willen die het beter doet dan de mijne.

En ik heb voor mijn verjaardag een Microplane-rasp gehad (zoeen als Engelse tv-koks altijd hebben), en mijzelf recentelijk een nootmuskaatrasp (met zo'n bakje voor een muskaatnoot) cadeau gedaan :D
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #33 Gepost op: 25 juli 2005, 11:42:22 »
Ik wil een grote keuken, 't liefste zo'n woonkeuken met een eettafel en stoelen enzo. En een kookeiland. En het huis waar zo'n keuken inpast!
Madurodam-formaat is misschien iets overdreven, maar erg groot is mijn keuken niet helaas.
Ik wil ook graag een senseo, maar ik weet niet waar ik die niet moet zetten. Ja, op de plaats waar nu m'n koffiezetapparaat staat, maar waar zet ik die dan neer? Kastruimte is wat schaars hier........En een broodbakmachine lijkt me ook leuk. En zo'n grote keukenmachine. En een pastamaker.

Die heb ik allemaal al.  :bloos:

Waarom wil je eigenlijk een Senseo? Ik heb nog maar 1 lekkere bak uit zo'n apparaat gehad, bij Machteld. Maar verder is het altijd zo sterk.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2005, 11:42:34 door Annemieke »

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #34 Gepost op: 25 juli 2005, 11:48:48 »
Waarom wil je eigenlijk een Senseo? Ik heb nog maar 1 lekkere bak uit zo'n apparaat gehad, bij Machteld. Maar verder is het altijd zo sterk.

G. en de rest van mijn familie klagen juist altijd dat die Senseokoffie veel te slap is. Ik moet ook altijd de extra sterke variant kopen. :-\ En mijn oom en tante halen hun kopje zelfs halverwege weg, zodat er minder water inkomt en de koffie dus nog iets sterker wordt.

Voor wat betreft mijn keukenwensen; ik heb eigenlijk ook alles al. Al lijkt een kookeiland me ook wel mooi, en dan een wasbak met een raam erboven, zodat je naar buiten kunt kijken als je de sla staat te wassen. Maar dat zit er niet in, helaas, daar is onze keuken niet helemaal geschikt voor.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2005, 11:49:51 door Kiwi »

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #35 Gepost op: 25 juli 2005, 12:02:33 »
Oh, de senseo die ik bij een vriend van me altijd krijg, vind ik ontzettend lekker
En volgens mij was ik vergeten te melden dat ik ook een afwasmachine wil.

Re:Keukenwensen
« Reactie #36 Gepost op: 25 juli 2005, 12:52:05 »

Op nummer één: een gootsteen/afwasbak waar ik fatsoenlijk aan kan staan zonder altijd last van mijn rug te krijgen. Extra hoog, met draaibare, lange, hoge kraan, verzin het maar.
En het lijkt mij ook handig om wat voet-, been- en knieruimte onder de wasbak (en eigenlijk onder het hele aanrecht) te hebben, dat scheelt ook in de geforceerde houding die ik aanneem.

Verder staat een inductieve kookplaat op het wensenlijstje.

Ook ben ik te porren voor:
Een zelfreinigende frituurpan.
Een zelf-vullende, zelf-inwekende en zelf-voorspoelende afwasmachine.
Een zelf-reinigend fornuis.
Een zelf-legende vuilnisbak.
Keukenapparaten die niet meer tijd kosten om schoon te maken dan de tijd die ze besparen.
Een oven met anti-aanbrandsensor (speciaal voor diepvries-pizza's waar consequent foutieve baktijden  op worden aangegeven).
Een aardappel-bewaarbak die automatisch aardappels eruit mikt zodra die de eerste tekenen van rot beginnen te vertonen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #37 Gepost op: 25 juli 2005, 12:55:29 »
Een aardappel-bewaarbak die automatisch aardappels eruit mikt zodra die de eerste tekenen van rot beginnen te vertonen.

Als jij niet van rotte aardappels houdt, adviseer ik je weg te blijven van Haags Sculptuur, een gedrochtelijke openbare kunstvoorstelling waarondermeer een dinges staat waarin aardappelen zijn verwerkt. Het staat er al ruikbaar een tijd, en zal vast de hele zomer lang tot diep in het najaar in vrijheid mogen ontbinden...

Monica

Re:Keukenwensen
« Reactie #38 Gepost op: 25 juli 2005, 13:00:25 »
Ik wil graag een grote woonkeuken. Zo één waar ik met mijn gezin aan een grote tafel kan zitten. En een groot aanrechtblad lijkt me wel wat. Ik ben op zich tevreden met mijn kleine, maar wel mooie keuken. Alleen heb ik te weinig werkruimte.
En ik hoef geen inbouwapperatuur meer. Het is meestal een stuk kleiner dan losse apparaten.

Re:Keukenwensen
« Reactie #39 Gepost op: 25 juli 2005, 13:03:12 »
een gedrochtelijke openbare kunstvoorstelling waarondermeer een dinges staat waarin aardappelen zijn verwerkt. Het staat er al ruikbaar een tijd, en zal vast de hele zomer lang tot diep in het najaar in vrijheid mogen ontbinden...

Dat komt dan zeker uit Keppel en Omstreken?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner