Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #40 Gepost op: 25 juli 2005, 15:24:04 »
Waarom wil je eigenlijk een Senseo? Ik heb nog maar 1 lekkere bak uit zo'n apparaat gehad, bij Machteld. Maar verder is het altijd zo sterk.


sterk  ??? Senseo is het slapste spul dat er maar is
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2005, 15:24:24 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #41 Gepost op: 25 juli 2005, 15:36:37 »
Nou, de senseo die ik altijd op een adresje in de thuiszorg kreeg niet. Brrrrrr.

Ik heb vandaag een afgeprijsd vrolijk schort gekocht bij de V&D! Nu kan ik gewoon vieze handen aan mijn schort smeren ipv aan mijn kleding of telkens tussendoor wassen.  :smaail:

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #42 Gepost op: 25 juli 2005, 15:37:09 »
Ik hoef niet zo'n keuken, ik kom wel bij de mensen die er zo eentje hebben! :D

Oh, is dat het.  :P

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #43 Gepost op: 25 juli 2005, 15:38:47 »
Waarom wil je eigenlijk een Senseo? Ik heb nog maar 1 lekkere bak uit zo'n apparaat gehad, bij Machteld. Maar verder is het altijd zo sterk.


sterk  ??? Senseo is het slapste spul dat er maar is

Misschien ligt het toch aan de pads die je erin stopt ofzo, want die senseo die ik altijd krijg bij de vriend is echt geen slappe bak!

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #44 Gepost op: 25 juli 2005, 15:40:15 »
Nou, ik heb alle merken al geprobeerd geloof ik, maar ze vinden 'm zeker niet sterk, geen enkel merk/smaak!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #45 Gepost op: 25 juli 2005, 15:41:50 »

Misschien ligt het toch aan de pads die je erin stopt ofzo, want die senseo die ik altijd krijg bij de vriend is echt geen slappe bak!

oh nee, ik heb niet zo'n ding hoor, ik heb een echte espressomachine, maar ik heb dat spul wel een paar keer bij anderen gedronken, en ik vond het echt slap en sowieso vies. Maar ja smaken verschillen  :)
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2005, 15:42:12 door Selly »
,,,,فلافل

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #46 Gepost op: 25 juli 2005, 15:42:13 »
Dan zijn 't gewoon zeikerds!  ;D

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #47 Gepost op: 25 juli 2005, 15:43:09 »

Misschien ligt het toch aan de pads die je erin stopt ofzo, want die senseo die ik altijd krijg bij de vriend is echt geen slappe bak!

oh nee, ik heb niet zo'n ding hoor, ik heb een echte espressomachine, maar ik heb dat spul wel een paar keer bij anderen gedronken, en ik vond het echt slap en sowieso vies. Maar ja smaken verschillen  :)

Ja, espresso is ook sterk. Ik heb ook een machine, maar dat is sterk en jummie.
De senseo die ik geproefd heb was sterk en goor.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #48 Gepost op: 25 juli 2005, 15:50:55 »
Ik drink zelf geen koffie maar heb de indruk (zowel door de reacties hier als door de reacties van mijn collega's op diverse soorten koffie) dat er weinig producten zijn waar de meningen en smaken zo in verschillen.

Wat voor de een al 'een straf bakkie' is vind de ander nog veel te slap en wat voor de een 'vuil water' is, is voor de ander perfect op smaak.
En dan heb ik het alleen nog maar over hoe straf koffie moet zijn, gezien de vele verschillende soorten en smaken (ook in senseopads) kan ik me voorstellen dat er geen lijn in te trekken is.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2005, 16:02:50 door Ligfietsertje »

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #49 Gepost op: 25 juli 2005, 15:54:20 »
Best scherp voor iemand die geen koffie drink  :P.

Ik denk dat je gelijkt hebt.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Keukenwensen
« Reactie #50 Gepost op: 25 juli 2005, 16:23:31 »
oh nee, ik heb niet zo'n ding hoor, ik heb een echte espressomachine, maar ik heb dat spul wel een paar keer bij anderen gedronken, en ik vond het echt slap en sowieso vies. Maar ja smaken verschillen  :)


Oh... een espressomachine, dat wil ik ook! Ik heb een senseo, maar wordt er niet echt blij van. Maar ja, ik ben koffiekritisch, ik heb bij Zuivere Koffie gewerkt, daar krijg je dat van.
En ik droom stiekum ook nog van een KitchenAid.... zo'n mooie gekleurde...

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #51 Gepost op: 25 juli 2005, 18:59:00 »
O ja, ik heb een vriendin die een oven met een crematiestand heeft; als je hem daarop aanzet wordt hij ontzettend heet (veel heter dan normaal) en dan verkoolt al het vuil dat erin zit en kun je gewoon de as wegvegen (als hij weer afgekoeld is, het hele proces duurt geloof ik wel een paar uur) en schoon is 'ie. Dat wil ik ook wel.

(Al was het alleen maar vanwege het woord "crematiestand" (maar ja, zo zal het dan wel weer niet in de folder staan...))
This is between me and the vegetable!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #52 Gepost op: 25 juli 2005, 20:14:21 »
Ik heb van allerlei keukengerei maar geen vriezer en dat is erg, erg, erg vervelend.  :(

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #53 Gepost op: 25 juli 2005, 21:38:48 »
Ik ben erg blij met mijn keuken en keukengerei, maar zou ook erg graag een vriezer willen!
En, als ik dan toch aan het wensen ben  ::), zou ik graag wel een aparte keuken willen hebben, ik heb nu een open keuken.
Eet gezond & eet taartjes

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #54 Gepost op: 26 juli 2005, 08:48:48 »
O ja, ik heb een vriendin die een oven met een crematiestand heeft; als je hem daarop aanzet wordt hij ontzettend heet (veel heter dan normaal) en dan verkoolt al het vuil dat erin zit en kun je gewoon de as wegvegen (als hij weer afgekoeld is, het hele proces duurt geloof ik wel een paar uur) en schoon is 'ie. Dat wil ik ook wel.

(Al was het alleen maar vanwege het woord "crematiestand" (maar ja, zo zal het dan wel weer niet in de folder staan...))

Oh wauw In plaats van dus die verbrande stinkende resten die je in een normalen oven hebt? Tenminste, in de mijne wel. Ik probeer 'm goed schoon te houden, maar ik heb het soms niet in de gaten als er wat ligt, ga je de oven voorverwarmen, doe je 'm open en staat de keuken blauw van de rook!!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #55 Gepost op: 26 juli 2005, 16:38:17 »
Ja, volgens mij is het een kwestie van goed schroeien (in de crematiestand) en dan de restjes uit je oven vegen en dat is het dan.
Lijkt me cool  8)
This is between me and the vegetable!

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #56 Gepost op: 26 juli 2005, 16:46:07 »
Lijkt me cool  8)

Maar het is jusit erg hot! ;D ;)
Het heet volgens mij pyrolyse (pyrolitische reiniging) als ik het me goed herinner van toen wij een nieuwe keuken gingen uitzoeken. Ik vond het destijds te duur en/of de ovens die daarmee uitgerust zijn waren niet geschikt om in een kast in te bouwen. In ieder geval; er was iets waarom we er toen bewust voor gekozen hebben om het niet te nemen.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #57 Gepost op: 26 juli 2005, 16:52:12 »
Mijn grote wens:

Een eigen keuken, die ik niet hoef te delen met huisgenoten.

En als we echt gaan dromen:
- Een putje in de vloer, voor makkelijk schoonmaken.
- Een afwasmachine. Zo'n echte, die met hooguit een paar minuten klaar is.
- Wokbrander, uiteraard.
- Warmhoudkast.
- Een koelkast waar ik gewoon een krat bier in zijn geheel in kan schuiven, in plaats van op mijn knietjes flesje voor flesje uit te laden.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #58 Gepost op: 26 juli 2005, 18:18:03 »
Mijn droom:

Iemand in mijn keuken die dagelijks voor mij kookt en de keuken daarna schoonmaakt :-)

Maar verder:

Voldoende makkelijke bergplaats voor alle keukenspul (zodat je niet eerst 5 zaken moet verplaatsen om 1 ding te nemen).
Een afvoerputje in de vloer. (Net als Bart.)
Een grote diepvriezer (koop ik mij binnenkort, maar wel minimum A-klassen, zo'n ding verbruikt sowieso al veel energie), liefst met anti-aanvriessysteem (maar zoveel geld heb ik weer niet).
Wokbrander.
Een goede oven.
Granieten aanrecht (of ander geschikte steensoort).
Plaats in de keuken zelf voor mijn afwasmachine.
Een mooie houten (of granieten) keukentafel met ergonomisch verantwoorde stoelen.
Een makkelijk afwasbare sapcentrifuge.

Re:Keukenwensen
« Reactie #59 Gepost op: 26 juli 2005, 18:21:39 »

Dat afvoerputje stond nota bene op ons lijstje. Maar de vloerverwarming heeft gewonnen....

En goede keukenstoelen is ook een hele goeie - gezien mijn miserabele rug.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner