Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Keukenwensen
« Reactie #540 Gepost op: 02 september 2015, 23:27:09 »
Sin chile, no tiene chiste!

Re: Keukenwensen
« Reactie #541 Gepost op: 02 september 2015, 23:34:22 »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Keukenwensen
« Reactie #542 Gepost op: 19 maart 2016, 14:52:22 »
Over kringloop gesproken in het keukentourtopic, ik kwam van de week zowaar een idlipan tegen :D Kan geen plaatje vinden van mijn exemplaar, dus ik omschrijf het maar even als een stoompan met 2 lagen waar je in kuiltjes de idli's kan bereiden. Eigenlijk een soort poffertjespan, maar dan grotere kuilen die minder diep zijn.

Hebben jullie onlangs nog leuke nieuwe speeltjes gescoord?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Keukenwensen
« Reactie #543 Gepost op: 21 maart 2016, 12:41:15 »
Via de facebookpagina 'Weggeefhoek Pijnacker Nootdorp' een 4-delige set om tortillas te maken: pers, klem om ze tot taco te frituren, rekje om taco's te vullen en receptenboekje. Het ging mij om de pers en die hoop ik binnenkort in gebruik te nemen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Keukenwensen
« Reactie #544 Gepost op: 21 maart 2016, 13:25:01 »
Leuk Jol, zelf je taco's maken. Ben benieuwd hoe ze worden. Een idli-pan zoals die van Bast lijkt me ook wel gaaf.

Ik heb helemaal geen keukenwensen meer geloof ik. Nou ja, een Kitchenaid keukenrobot/mixer, maar ik heb nog geen goede reden verzonnen waarom ik die zou moeten kopen. En ik heb al helemaal geen reden om dan natuurlijk ook een Kitchenaid broodrooster en staafmixer te willen. Bovendien geen idee welke kleur het zou moeten worden.

Oh ja, van het weekend twee keukenkastjes opgeruimd, en gestopt bij het kastje met bakblikken omdat ik niet weet wat ik er mee wil. Eigenlijk wil ik wel een hele nieuwe set bakblikken. Die van mij zijn van de Aldi en ongeveer 15 jaar oud, de anti aanbaklaag doet het niet meer zo best en ze zijn op verschillende plekken aan het roesten. Eentje van Ikea is het nieuwst, 3 jaar oud ofzo, maar die begint ook al flink te verkleuren met vlekken die er niet meer afgaan. Heeft iemand een tip voor een merk onverwoestbare bakblikken/springvormen etc?

* Sam heeft ondanks de volle kasten toch nog wel wat wensen dus...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Keukenwensen
« Reactie #545 Gepost op: 29 maart 2016, 20:20:44 »
Heeft iemand een tip voor een merk onverwoestbare bakblikken/springvormen etc?


Ik heb het even aan Yvette van Boven gevraagd (zij heeft o.a. een erg goed bakboek geschreven).
Zij zegt:
Citaat
toch wel af en toe vervangen ja. Nordicware is goed http://www.nordicware.com  En die alu bakplaten uit de USA, via @Duikelman

Ik dacht dat Nordic Ware alleen van die bijzondere vormen had, maar ze hebben ook gewone springvormen.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Keukenwensen
« Reactie #546 Gepost op: 30 maart 2016, 11:02:46 »
Nordic Ware ziet er goed uit, eens kijken waar dat bij mij in de buurt goed verkrijgbaar is (of online). Ik ben vooral grote fan van de high sided sheets, ik heb er daar een aantal van die precies in mijn oven passen dus daar kan ik meerdere lagen van boven elkaar zetten zonder dat er een rekje onder hoeft, makkelijk als er veel mensen komen eten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Keukenwensen
« Reactie #547 Gepost op: 31 maart 2016, 16:59:52 »
Yvette tipte daarna nog de professional series van Fat Daddios als ook fijn, is ook in NL keukenwinkels te krijgen (ook online wel)  http://fatdaddios.com/catalog/bakeware-ovenware
,,,,فلافل