Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #60 Gepost op: 26 juli 2005, 18:38:44 »
Ik ben eigenlijk heel blij met m'n keuken zoals ie nu is. Of bijna is moet ik zeggen. We moeten zo links en rechts nog wat afwerklijsten tegen het plafond en de vloer timmeren. Maar verder heb ik geen wensen.

En terwijl ik op de knop druk bedenk ik me dat ik nog een goede handmatige citruspers wil, zo eentje met een hendel, geen draaiende, want ik hou niet van dat smerige pulp in m'n jus-tje
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2005, 18:39:34 door Modub »

Marietje

Re:Keukenwensen
« Reactie #61 Gepost op: 27 juli 2005, 08:31:09 »
Plaats in de keuken zelf voor mijn afwasmachine.

Dat lijkt mij ook wel wat! Een afwasmachine en dan ook nog in de keuken. De vriezer heeft er al nooit bijgepast (ik heb dus wel zo'n grote vriezer, ben er ontzettend blij mee) en sinds de nieuwe wasmachine staat de koelkast dus naast de vriezer en dus niet in de keuken......... :-\ Nou ja, ben wel blij met m'n nieuwe wasmachine, hij doet gewoon alleen maar wat ie moet doen en geen extra verrassingen of werkweigering e.d.
Maar ja, de ruimte is wat beperkt, dus helaas geen afwasmachine voor mij  :'(

SanderV

Re:Keukenwensen
« Reactie #62 Gepost op: 27 juli 2005, 15:42:30 »
Putje in de vloer lijkt me ook wel ideaal. RVS keukenkastjes ook, een fornuis van RVS met 6 pitten en wokbranden en een grote combisteamer. Maar denk dat ik toch echt een restaurant moet kopen om echt tevreden te zijn over m'n keuken :)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #63 Gepost op: 27 juli 2005, 19:41:57 »
Ik denk dat ik nu toch vooral de ruimte voor een broodbakmachine en (wellicht) een rijstkoker wil hebben.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

smikkeltje

Re:Keukenwensen
« Reactie #64 Gepost op: 30 juli 2005, 19:59:03 »
eeen broodbakmachine staat ook nog op mijn verlangslijstje... jammer dat die dingen zo duur zijn!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #65 Gepost op: 30 juli 2005, 22:22:35 »
eeen broodbakmachine staat ook nog op mijn verlangslijstje... jammer dat die dingen zo duur zijn!

Duur? Er zijn regelmatig aanbiedingen! Gewoon goed in de gaten houden.

Ik heb sindskort ook een rijstkoker, fijn!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #66 Gepost op: 30 juli 2005, 23:17:19 »
Jaaaaaa, dat staat ook op mijn verlanglijstje!

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #67 Gepost op: 30 juli 2005, 23:19:34 »
Wat is de meerwaarde van een rijstkok ten opzichte van een pan-met-water-combinatie?

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #68 Gepost op: 30 juli 2005, 23:32:46 »
eeen broodbakmachine staat ook nog op mijn verlangslijstje... jammer dat die dingen zo duur zijn!
Duur? Er zijn regelmatig aanbiedingen! Gewoon goed in de gaten houden.

Ja, maar er is veel kaf tussen het koren.  (Er staan niet voor niets veel broodmachines stof te vergaren op zolder.)  En ik heb bij broodmachines toch de indruk dat de betere exemplaren niet goedkoop zijn.  (Ik heb zelf een behoorlijk duur ding (Panasonic SD-253) maar ben er ook heel tevreden over.  Het is bijna onmogelijk om brood te doen mislukken.)

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #69 Gepost op: 31 juli 2005, 03:40:58 »
Wat is de meerwaarde van een rijstkok ten opzichte van een pan-met-water-combinatie?

Lees maar. Het lijkt mij ook reuze handig, maar ik wil eigenlijk niet nòg meer apparaten erbij. :-\

Monique

Re:Keukenwensen
« Reactie #70 Gepost op: 31 juli 2005, 07:56:36 »
Mijn keukenwens wordt binnen een niet al te lange tijd vervult, als het goed is.
Ik krijg meer ruimte om mijn spulletjes kwijt te kunnen.
Mijn oom gaat een kruidenkastje maken en een aantal planken ophangen als hij even tijd heeft  :)

Monica

Re:Keukenwensen
« Reactie #71 Gepost op: 31 juli 2005, 18:32:00 »
Ik heb nog een keukenwens, maar die hoeft niet vervuld te worden. Ik vind het heerlijk om op marktplaats te kijken naar prachtige fornuizen zoals Boretti, Aga, Esse en nog zowat van die merken.
Of naar vintage keukenmachines/koelkasten/enz.  :P

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #72 Gepost op: 31 juli 2005, 18:34:31 »
Ik heb nog een keukenwens, maar die hoeft niet vervuld te worden. Ik vind het heerlijk om op marktplaats te kijken naar prachtige fornuizen zoals Boretti

ik heb een borettifornuis!  :D  :P
,,,,فلافل

Monica

Re:Keukenwensen
« Reactie #73 Gepost op: 01 augustus 2005, 08:06:21 »
Wow! En hoe bevalt ie?  ::)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #74 Gepost op: 05 augustus 2005, 20:08:57 »
Wow! En hoe bevalt ie?  ::)

super  :D
,,,,فلافل

daltonhoeksteen

Re:Keukenwensen
« Reactie #75 Gepost op: 11 augustus 2005, 20:43:32 »
Een groote open lucht (tuin) keuken met daarin een tandoori oven en een steen oven voor de pizza!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #76 Gepost op: 12 augustus 2005, 11:11:13 »
Ik heb eigenlijk geen wensen. De keuken is al gevuld met gemaksdingen. En alles is dichtbij en voor het grijpen.  
Overigens is het hele huis ingericht met snufjes op het gebied van milieu en energie. Dat heb ik ook met koken doorgezet. Zo ben ik in het bezit van dubbelwandige pannen. Dat betekent dat je gerechten verhit en net zo als in een hooikist vanzelf verder gaar laat worden. Je hebt dan minder vet nodig voor bakken en ook voor het koken van groente is er minder water nodig. Met behoud van vitame C dus.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #77 Gepost op: 12 augustus 2005, 16:57:15 »
Plaats in de keuken zelf voor mijn afwasmachine.

Dat lijkt mij ook wel wat! Een afwasmachine en dan ook nog in de keuken. ....
Maar ja, de ruimte is wat beperkt, dus helaas geen afwasmachine voor mij  :'(
Een tip ?!?! Mijn schoonzus heeft haar afwasmachine in de berging op de wasmachine geplaatst, bij gebrek aan ruimte in de keuken. Nog niet zo'n dom idee, ze moet zich nooit bukken om het te vullen of leeg te maken, of om het zout bij te vullen....

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #78 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:11:20 »
maar hoe kom je dan bij het bovenste rekje? of gebruikt ze daar een krukje voor? dat lijkt mij weer erg onhandig met glazen in je hand
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #79 Gepost op: 14 augustus 2005, 15:16:30 »
maar hoe kom je dan bij het bovenste rekje? of gebruikt ze daar een krukje voor? dat lijkt mij weer erg onhandig met glazen in je hand
Misschien is het maar een heel kleine wasmachine  :)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken