Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Keukenwensen
« Reactie #480 Gepost op: 06 april 2014, 21:34:08 »
Dat is wel een beetje duur voor wat plastic laadjes?
Misschien is er ook wel zoiets te maken van een simpel ladekastje o.i.d.
Bij mij liggen al mijn kruiden netjes op een anti-slipmatje in een keukenlade, daar past meer in  ;)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #481 Gepost op: 08 juni 2014, 16:15:41 »
Ik denk erover een sapcentrifuge /juicer aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is handig/niet handig en waar moet ik op letten? Budget is wel max 100 euro, moet wel leuk blijven  :)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #482 Gepost op: 09 juni 2014, 20:56:45 »
Ik heb er een gekocht! Veel reviews gelezen, en gekozen voor de Philips HR 1836. Mooi compact, sterk genoeg en redelijk van prijs. Blij mee!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Keukenwensen
« Reactie #483 Gepost op: 09 juni 2014, 22:14:04 »
Ik heb er een gekocht! Veel reviews gelezen, en gekozen voor de Philips HR 1836. Mooi compact, sterk genoeg en redelijk van prijs. Blij mee!

Lekkerrrrr en juicen maar!
Heb we eigenlijk een juice-draad? Ik moet ook hoognodig meer gaan juice-variëren.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Keukenwensen
« Reactie #484 Gepost op: 10 juni 2014, 00:44:50 »
Heb we eigenlijk een juice-draad? Ik moet ook hoognodig meer gaan juice-variëren.
Er is een versapers/slowjuicer-draad.
En ook eentje met sappen, smoothies etc.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Keukenwensen
« Reactie #485 Gepost op: 25 juli 2014, 21:57:25 »
Zo'n sliertjessnijder, waarmee je groenten in dunne reepjes kan snijden. Lijkt me een hartstikke leuk ding voor salades etc. Nu heb je degenen waar je de groenten in vastzet en dan met een hendeltje ronddraait, maar ik zag vandaag iemand deze gebruiken:

http://www.bio-amable.nl/spiral-slicer-spirelli-spiraal-snijder-paleo-spaghetti-groentesliertjes

Zit nog even te twijfelen, maar ik denk dat ik er sowieso eentje voor m'n zus d'r verjaardag ga kopen. Iemand ervaring me zulke dingen?

Offline Dee

  • ***
  • 131
Re:Keukenwensen
« Reactie #486 Gepost op: 26 juli 2014, 14:48:19 »
Leuk! Die wil ik ook.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Keukenwensen
« Reactie #487 Gepost op: 26 juli 2014, 15:12:48 »
Na een beete googlen kom ik erachter dat je ook dunschillers met een soort van tandjes hebt, die kunnen dus ook lange slierten maken. Is misschien wat makkelijker, want neemt minder ruimte in. Die heten julienne schillers.
Trouwens die spiraal snijder van Gefu is erg hip, op vele webshops uitverkocht. Maar het is dan ook een leuk ding.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2014, 15:16:42 door meisbaer »

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Keukenwensen
« Reactie #488 Gepost op: 26 juli 2014, 18:04:27 »
Ik heb zo' julienne schiller, goed voor salades en groentenloempia's en garnering enzo maar voor groentenspaghetti is zo'n gefuding of zo'n groentendraaibankje veel beter want dikkere en langere slierten.
Ik wil er nu ook een....

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Keukenwensen
« Reactie #489 Gepost op: 26 juli 2014, 18:36:40 »
Sorry!  :shiny:

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Keukenwensen
« Reactie #490 Gepost op: 26 juli 2014, 21:40:52 »
Ach, een mens moet wat te wensen overhouden toch?  :-*

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Keukenwensen
« Reactie #491 Gepost op: 27 juli 2014, 21:21:07 »
Mijn vriend was de bestelling aan het afronden, hij :"Jij moest er toch ook een?"
Ik: "ja, eigenlijk wel", dus heeft hij er twee besteld  :wortel:
Hopen dat ze er snel zijn!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Keukenwensen
« Reactie #492 Gepost op: 27 juli 2014, 23:30:50 »
Ik kook vrijwel altijd zonder weegschaal en voor die enkel keer had ik twee verschillende: één voor de grote hoeveelheden en een andere voor het fijnere werk. Beide overigens niet zo heel zuiver. Ik was van plan ooit, als ik een grotere keuken heb, deze aan te schaffen maar ben sinds de fotoshoot meer geïnteresseerd in deze. Bijkomend voordeel is dat ik niet meer hoef te wachten op een grotere keuken want die andere twee nemen veel meer plek in dan deze ene. Ik voel een bezoek aan het Kookpunt naderen.  :D

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Keukenwensen
« Reactie #493 Gepost op: 28 juli 2014, 20:43:25 »
Ik heb ook zo'n platte maar dan van Lidl, was vorig jaar maar een tientje, neemt inderdaad helemaal geen ruimte in. Ik vind deze wel duur in vergelijking, Lidl heeft ze maar af en toe maar misschien nog even verder kijken voor dat geld?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Keukenwensen
« Reactie #494 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:18:39 »
Deze gaat tot 10 kg en dat is ruim meer dan de meeste andere. Ik weet nog niet waar ik dat voor nodig ga hebben maar de man vond dat een belangrijke pré en had het ding al gekocht voor ik er erg in had  ::)  :-*
Ik kocht vandaag een falafelding (schep, tang, vormpje, stempel, ik kom het onder verschillende benamingen tegen), iets wat ik al heel lang wil hebben. Vanavond krijgen we eters en ik vond dat het nu echt tijd werd allemaal gelijke falafeltjes te kunnen maken, het begint er op te lijken dat de beslissing om een ander huis te gaan zoeken de remmen los heeft gegooid. We hebben ons huidige appartement nog niet eens verkocht en ik gedraag me alsof we die grote keuken al gevonden hebben  :bloos:

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Keukenwensen
« Reactie #495 Gepost op: 04 augustus 2014, 18:17:44 »
Ach, een platte weegschaal, een klein falafelschepje, hoeveel plaats neemt dat nou in?  :angel:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #496 Gepost op: 04 augustus 2014, 20:08:36 »

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Keukenwensen
« Reactie #497 Gepost op: 04 augustus 2014, 22:46:18 »

Ik kocht vandaag een falafelding (schep, tang, vormpje, stempel

Zo een? http://www.vegatopia.com/vega/producten/kookspullen/9018-je-eigen-falafel-apparaatje

Ja, alleen met iets grotere diameter en plattere binnenkant geloof ik, ze hadden ze ook iets kleiner met enigzins kegelvormig binnenkantje, die op de foto lijkt meer daar op voor zover ik dat kan zien. Maar het principe is hetzelfde. Leuk speeltje, werkt prima, vanavond een hele berg falafeltjes gemaakt, blij mee.  :D

Ach, een platte weegschaal, een klein falafelschepje, hoeveel plaats neemt dat nou in?  :angel:

Inderdaad, en nog nuttig ook!    :P

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #498 Gepost op: 08 augustus 2014, 19:05:31 »
Ik wil graag een voedseldroger. Lijkt me zo leuk om zelf pepers te drogen, en gember en zo...
Even sparen maar weer...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #499 Gepost op: 08 augustus 2014, 20:30:21 »
Hihi, ik ook! Maar dan voor watermeloenjerky en gedroogde tomaatjes :).

Ik vraag me wel af hoe het zit met de energiekosten. Sommige dingen moet je wel 24 uur laten drogen. Bij een apparaat met 400 watt kost je dat dan zo'n 3 euro per dag. Maar goed, op een gegeven moment ben je ook wel 'uitgedroogd' en gebruik je het apparaat vast niet meer meerdere keren per week.

En zo'n Spirelli wil ik ook!