Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #520 Gepost op: 19 januari 2015, 12:31:22 »
Heb je er een kunnen vinden?

Ja bij DOK in Den Haag dus  :chef:
Morgen even mijn huisgenoten verblijden met de pastinaakcake uit Homebaked.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #521 Gepost op: 19 januari 2015, 12:32:20 »
 :D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #522 Gepost op: 19 januari 2015, 12:34:47 »
Heb nu 2 keer een cake in deze vorm gemaakt, en alle eters dachten dat ik dat zelf zo gesneden had, hihi. Als ik dat met de hand moet doen, houd ik alleen een vierkant blok over :P

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #523 Gepost op: 19 januari 2015, 18:14:46 »
Ja ik geloof dat ik ook niet die skills ergens in de loop der jaren heb opgedaan. Ik vind het nog wel lastig inschatten hoeveel ik van alles moet gebruiken om een volle maar niet te volle vorm te krijgen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #524 Gepost op: 19 januari 2015, 18:21:34 »
Ja ik geloof dat ik ook niet die skills ergens in de loop der jaren heb opgedaan. Ik vind het nog wel lastig inschatten hoeveel ik van alles moet gebruiken om een volle maar niet te volle vorm te krijgen.

Veel. En een andere vorm bij de hand houden, voor wanneer je overhoudt.

Ligt er ook aan hoeveel je cake zal rijzen. De cake die op Instagram stond was nogal 'dense' door alle room en ricotta, dus die is niet superveel groter geworden. Een eerdere, luchtigere cake stroomde wel bijna over tijdens het bakken.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #525 Gepost op: 29 januari 2015, 10:54:41 »
Volgende week krijg ik een nieuwe keuken! Woningbouw, dus niks luxe. Maar wel nieuw en mooi en glad, en dat verrekte rvs aanrechtblad gaat er ook uit, net als de loeiende, bruine afzuigkap, modelletje jaren '80 :D

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Keukenwensen
« Reactie #526 Gepost op: 29 januari 2015, 21:33:16 »
Wat fijn dat ze dat doen Hiziki! :cheer:
Heb je wel enige inspraak gehad? En hoe lang duurt zoiets eigenlijk?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #527 Gepost op: 29 januari 2015, 21:40:39 »
Wat fijn dat ze dat doen Hiziki! :cheer:
Heb je wel enige inspraak gehad? En hoe lang duurt zoiets eigenlijk?

Ze trekken er 3 dagen voor uit, maar wat ik zo van keukenrenovaties bij de buren weet, zijn ze alleen de eerste dag druk bezig met slopen en weer inbouwen. Dag 2 is het afhangen, dag 3 komt de schilder langs. Valt dus alleszins mee. Ik bivakkeer gewoon even boven, samen met de beestjes.

Helaas zijn de keuzes flink teruggeschroefd sinds vorig jaar, maar ik kon nog altijd kiezen uit 4 aanrechtbladen, 4 kleuren frontjes, 2 tegels en 3 handgrepen. Ik heb een houten blad en roomwitte frontjes genomen.

Ze komen wel sneller dan gedacht. Eind november uitgezocht en toen zou het nog 3-4 maanden duren.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Keukenwensen
« Reactie #528 Gepost op: 29 januari 2015, 21:45:40 »
Dat is lekker snel! Bij onze (erg grote) flat deden ze tegelijk ook de badkamer mee, en we hebben toen wel vier weken in de troep gezeten. Maar we mochten wel kiezen uit veel dingen en we kregen er een extra stukje aanrecht bij.

Alvast veel plezier met je nieuwe keuken!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #529 Gepost op: 29 januari 2015, 21:51:56 »
Dat is lekker snel! Bij onze (erg grote) flat deden ze tegelijk ook de badkamer mee, en we hebben toen wel vier weken in de troep gezeten. Maar we mochten wel kiezen uit veel dingen en we kregen er een extra stukje aanrecht bij.

Alvast veel plezier met je nieuwe keuken!

Dat extra stukje aanrecht ga ik ook nog vragen! Of iig het restant, zodat ik dat zelf kan bevestigen. Kan er niets meer achter vallen. Nu ben ik al een poos de spatel van de grill 'kwijt'...
Overigens heb ik maar een klein aanrechtblok. Incl. ruimte voor gasfornuis is het net 2,10 meter lang.

De badkamer is ruim 2 jaar geleden gedaan, toen was er gelukkig nog veel keus. Inmiddels krijgt iedereen een standaard, uitgeklede badkamer en zijn er luxe uitbreidingen tegen betaling meer mogelijk.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Keukenwensen
« Reactie #530 Gepost op: 29 januari 2015, 22:28:24 »
Ik had nog steeds geen nieuwe koelkast gekocht, maar nu is wel een mooi moment. Deze a+++ van Samsung lijkt me wel een goede (en heel zuinig). Kieskeurig vindt dat ook. Mediamarkt geeft 17,36% korting op de normale prijs, Samsung geeft tijdelijk 75 euro terug. Goed dus dat ik niet eerder de moeite heb genomen een nieuwe koelkast te kopen :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #531 Gepost op: 30 januari 2015, 12:30:00 »
Niet 21% korting? Maar mooie koelkast, lekker ruim ook.

Re: Keukenwensen
« Reactie #532 Gepost op: 30 januari 2015, 12:35:53 »
Niet 21% korting?

De BTW gaat eraf. Die bedraagt 21% over het bedrag ex BTW. Over het bedrag inclusief BTW bedraagt de BTW: 21% / (100+21)% = 17.36%.
Mooie opgave voor de rekentoets. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #533 Gepost op: 30 januari 2015, 13:14:38 »
Niet 21% korting?

De BTW gaat eraf. Die bedraagt 21% over het bedrag ex BTW. Over het bedrag inclusief BTW bedraagt de BTW: 21% / (100+21)% = 17.36%.
Mooie opgave voor de rekentoets. :P

Dat was dan de 3e fout geworden voor mij:P.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Keukenwensen
« Reactie #534 Gepost op: 30 januari 2015, 15:53:35 »
Niet 21% korting?

De BTW gaat eraf. Die bedraagt 21% over het bedrag ex BTW. Over het bedrag inclusief BTW bedraagt de BTW: 21% / (100+21)% = 17.36%.
Mooie opgave voor de rekentoets. :P
Yep, en er zijn weinig mensen die dit meteen zien, leuk gespreksonderwerp voor aan de lunchtafel op het werk.

En Poek, lijkt me een degelijke en zuinige koelkast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Keukenwensen
« Reactie #535 Gepost op: 07 april 2015, 14:24:19 »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #536 Gepost op: 07 april 2015, 19:03:37 »
Leuk

Super! Als iemand toevallig de stoomboot of Loch Ness wil bestellen, dan doe ik mee! (Ik bestel zelf nooit wat online, laat staan bij een buitenlandse site ...)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Keukenwensen
« Reactie #537 Gepost op: 30 april 2015, 10:14:43 »
Leuk

Super! Als iemand toevallig de stoomboot of Loch Ness wil bestellen, dan doe ik mee! (Ik bestel zelf nooit wat online, laat staan bij een buitenlandse site ...)
Die Nessie-soeplepel vind ik ook wel lollig. ;D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #538 Gepost op: 30 april 2015, 11:10:17 »
Leuk

Super! Als iemand toevallig de stoomboot of Loch Ness wil bestellen, dan doe ik mee! (Ik bestel zelf nooit wat online, laat staan bij een buitenlandse site ...)
Die Nessie-soeplepel vind ik ook wel lollig. ;D

Probeer er maar eens een te kopen... overal uitverkocht! Wereldwijd!

Re:Keukenwensen
« Reactie #539 Gepost op: 07 mei 2015, 15:25:49 »
Ik wil graag een voedseldroger. Lijkt me zo leuk om zelf pepers te drogen, en gember en zo...
Even sparen maar weer...
Voor gember weet ik het niet, maar pepers rijg ik gewoon aan een touwtje en hang ik op. Werkt prima.