Mei 17, 2012, 06:49:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot - Agar agar - Rodekoolsalade met pistachenootjes
Producten Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré - Yogifood
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 72 73 74 [75] 76 77 78 ... 81   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De Afval-Draad  (gelezen 98845 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Temari
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1480 Gepost op: Januari 26, 2012, 00:42:38 »

Ja, goed!
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1481 Gepost op: Januari 26, 2012, 23:30:51 »

Ik heb weer eng veel gesport en daarna drie kommetjes bolognesechips naar binnen gewerkt met twee borrels erbij. Werkt natuurlijk niet, maar dezelfde hoeveelheid naar binnen werken zonder sporten helpt zeker weten niet  Wink
Marie, zo te lezen ben jij wel goed bezig!

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1482 Gepost op: Januari 29, 2012, 18:58:13 »

Ik viel altijd af in de winter en was dan in de zomer juist dikker. Ik dacht dat het kwam doordat ik een koud huis heb en alleen 1 gaskachel in de woonkamer. dat ik dan gewoon afviel in de winter vanwege de kou. In de zomer hou ik best wat vocht vast en dat is ook zichtbaar aan mn gezicht en handen/armen en voeten/benen.
Nu is het ook winter. Tijdens mn vakantie zat ik bij zus haar trouwfoto's te kijken. Op 1 familiefoto was ik wel de een na slankste (zus is nogal mager), maar toch voelde ik me wel een beetje Spekkie Big. Ik zag erge dikke wangen en armen en heupen die eerder bij een moeke hoorden dan bij mij. Het was die dag wel vreselijk warm, ik had voor geen meter geslapen en ik moest mn robocop-ortheses afdoen, omdat ze zeer deden door de druk.
Nu weer terug in eigen huis met eigen weegschaal. Voordat er hier cv werd aangelegd en net voor de winter, ben ik eens op de weegschaal gaan staan. Hij gaf toen bijna 78 aan. Ik ging er vanuit dat ik wel weer wat aangekomen zou zijn, want verre van gezond en fatsoenlijk gegeten tijdens de vakantie en ik heb nu cv en daardoor wat minder koud. De weegschaal zei vandaag 74.
Dat is een verlies van zeker 3 kilo. Hoe komt dat? Ik ben niet ineens minder gaan eten ofzo en heb volgens mij niet ineens extreem veel meer spieren verloren.

Volgens de statistiekjes heb ik overigens (beetje) overgewicht. Ik denk dat het ergens mn bouw is, want ik heb altijd wel vrij zwaar gewogen voor mn postuur. Mn ribben zijn goed voelbaar en een aantal ook zichtbaar. Ik draag ongeveer maat 38 van trui (zit wel strak op de tiet) en 42 ofzo van broek. Ik voel me dus niet dik, maar zie wel dat ik wat voller ben dan sommige andere mensen. Ik heb wel aanwezige vrouwelijke rondingen, dus ik denk dat het ook daardoor komt.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1483 Gepost op: Januari 29, 2012, 19:17:07 »

Altijd fijn, koek!
Ik heb toevallig vanochtend ook weer eens op de weegschaal gestaan en dat viel me best mee. En daarom vanmiddag een extra rondje fitness  Cheesy

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
LL de Ling
Global Moderator
Mega-forummer

ellendeling LLdeling
« Antwoord #1484 Gepost op: Januari 30, 2012, 21:36:56 »

Volgens de statistiekjes heb ik overigens (beetje) overgewicht. Ik denk dat het ergens mn bouw is, want ik heb altijd wel vrij zwaar gewogen voor mn postuur. Mn ribben zijn goed voelbaar en een aantal ook zichtbaar. Ik draag ongeveer maat 38 van trui (zit wel strak op de tiet) en 42 ofzo van broek. Ik voel me dus niet dik, maar zie wel dat ik wat voller ben dan sommige andere mensen. Ik heb wel aanwezige vrouwelijke rondingen, dus ik denk dat het ook daardoor komt.

Ik vind je ook niet dik, past je bouw past prima bij je. Als je er zelf tevreden bent, zou ik er niets aan doen.
Marie
Mega-forummer

« Antwoord #1485 Gepost op: Februari 01, 2012, 23:14:02 »

2 ons eraf. Viel me wel wat tegen.

Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid
Muis
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #1486 Gepost op: Februari 05, 2012, 16:02:38 »

Nog steeds 80, mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld.
Muis

« Antwoord #1487 Gepost op: Februari 08, 2012, 21:54:51 »

Ik ging na het eten op de weegschaal staan en woog 80,9, dus ben een ietsiepietsie afgevallen Cheesy:D:D Jeej.
Marie
Mega-forummer

« Antwoord #1488 Gepost op: Februari 09, 2012, 23:09:14 »

Gisteren was er 850 gram af. Het gaat met kleine stapjes, maar het gaat!

Vanavond frietjes met mayo gegeten. Ahum Roll Eyes

Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #1489 Gepost op: Februari 14, 2012, 12:27:33 »

Ik heb een spinningles gevolgd. Een hoop kabaal en veel zwetende mensen. Ik ben er nog niet achter of dat wel zo mijn ding is. Als zo veel mensen zo enthousiast zijn moet ik het misschien toch een kans geven.
Maartje!
Dol op lieverkoekjes en heeft Speciale Krachten
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #1490 Gepost op: Februari 14, 2012, 13:24:44 »

Ik heb eind vorig jaar L meegesleept, en ik wist dat hij van zweten houdt en niet van schreeuwende mensen of slechte muziek, dus ik twijfelde of hij het leuk zou vinden, maar hij is helemaal om.

This is between me and the vegetable!
Wombat
Super-forummer

« Antwoord #1491 Gepost op: Februari 14, 2012, 14:49:08 »

We gaan het zien, ik geef het nog een kans.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1492 Gepost op: Februari 15, 2012, 20:22:29 »

Sinds begin januari zo'n 7 kilo er af. Hopen dat ik het volhoud...
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1493 Gepost op: Februari 15, 2012, 20:40:02 »

Wauw, goed zeg Hiziki!

Gabs

« Antwoord #1494 Gepost op: Februari 16, 2012, 10:59:42 »

Waaaw, super zeg! Hoe doe je dat?

Mij wil het maar niet lukken. De kerstkilos (3 a 4) waren er zo af in het nieuwe jaar, maar wat extras lukt echt niet meer. Ik ontbijt met een klein bakje muesli met yoghurt, dan een kleine/lichte lunch, al had ik met die koude van de afgelopen weken wel af en toe behoefte aan een warm bakje rijst oid. 's Avonds probeer ik kleinere porties te koken en kaas, boter en saus achterweg te laten. Na het eten moet ik wel een stukje cholade eten, maar ik wil me ook niet alles ontzeggen en ik eet 1 tussendoortje 's middags. Frisdrank, suiker in de thee en zoet beleg at/dronk ik al niet, dus valt ook niet te schrappen... De motivatie is intussen ook weer weggezakt, maar misschien moet ik het nog een paar weekjes zo volhouden.
brenda_lelie
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1495 Gepost op: Februari 16, 2012, 11:51:49 »

Ik heb gisteren deze documentaire van Bromet gekeken: http://www.publiekeomroep.nl/artikelen/het-overtollige-vet-van-frans-bromet
Vond het erg verhelderend en weet nu zeker dat ik nooooit naar een sportschool zal gaan Smiley

En Gabs: misschien zit je nu, zonder die kerstkilo's, wel op jouw "normale" gewicht. Je eet zo te horen erg verstandig en als je ook nog een beetje beweegt, is je gewicht dan niet gewoon goed? (ik heb geen idee hoeveel je weegt hoor...)
Gabs

« Antwoord #1496 Gepost op: Februari 16, 2012, 13:53:08 »

@brenda_lelie: Mijn gewicht zal inderdaad wel mijn 'gewone' gewicht zijn, ben ook niet echt te zwaar, maar wil eigenlijk voornamelijk van mijn buikvet af, mijn benen en billen mogen ook wat dunner en mijn armen zijn te kwabbelig. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik meer moet bewegen...
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1497 Gepost op: Februari 16, 2012, 15:18:03 »

Waaaw, super zeg! Hoe doe je dat?

Weinig koolhydraten en veel proteine en vet, zodat ik niet blijf eten en snacken.

Ik eet nu zo'n 1600 kcal (ik beweeg heel weinig, dus voor mij is dat de hoeveelheid om nu ong. een kilo per week af te vallen) en dat is verdeeld in 25% proteine (=90 gram), 25% koolhydraten (=100 gram) en 50% vet (uit vlees, vis, volle kwark, olijfolie en kokosolie/room), en dat is weer verdeeld over 4 a 5 maaltijden. Snacken doe ik niet en heb ik ook geen behoefte aan als ik mijn koolhydraten beperk, hoogstens een wortel.

Afvallen is voor mij niet zo'n probleem, het daarna op gewicht blijven zonder me te goed te doen aan brood, rijst, ijs, chocolade, etc., dat is het probleem Wink. Enfin, daar ben ik niet de enige in.

Wat betreft kwabbelige onderarmen etc: zolang het geen los vel is, is het vet. En dat kun je verbranden. Je moet dan verhoudingsgewijs veel proteine eten, dat kweekt spiermassa, en krachttraining gaan doen.
brenda_lelie
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1498 Gepost op: Februari 16, 2012, 15:23:36 »

Citaat
Afvallen is voor mij niet zo'n probleem, het daarna op gewicht blijven zonder me te goed te doen aan brood, rijst, ijs, chocolade, etc., dat is het probleem. Enfin, daar ben ik niet de enige in.

Maar dan weet je toch zeker dat die kilo's er weer aan komen als je weer normaal gaat eten? Je kunt toch niet altijd koolhydraatarm blijven eten?
Ik snap het nu van zo'n dieet namelijk niet, het is altijd tijdelijk. Je bent toch al eens eerder veel afgevallen met koolhydraatarm?
De hele tijd afvallen en dan weer aankomen lijkt me ongezonder dan constant te dik zijn eigenlijk, maar goed ik ben sowieso nogal sceptisch over diëten.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1499 Gepost op: Februari 16, 2012, 15:30:25 »

Citaat
Afvallen is voor mij niet zo'n probleem, het daarna op gewicht blijven zonder me te goed te doen aan brood, rijst, ijs, chocolade, etc., dat is het probleem Wink. Enfin, daar ben ik niet de enige in.

Maar dan weet je toch zeker dat die kilo's er weer aan komen als je weer normaal gaat eten? Je kunt toch niet altijd koolhydraatarm blijven eten?
Ik snap het nu van zo'n dieet namelijk niet, het is altijd tijdelijk. Je bent toch al eens eerder veel afgevallen met koolhydraatarm?
De hele tijd afvallen en dan weer aankomen lijkt me ongezonder dan constant te dik zijn eigenlijk, maar goed ik ben sowieso nogal sceptisch over diëten.

Maar dat 'normale' eten is het probleem. Voor mij geldt dat ik dan blijf eten, ik raak niet verzadigd. Ik moet dat dus eigenlijk niet doen. Helaas is het verslavend lekker... Dat betekent niet dat ik het nooit meer mag, maar niet iedere dag, hoogstens een paar maaltijden per week.

Overigens is dit niet koolhydraatarm, en iemand die fysiek weinig kan bewegen moet gewoon niet teveel koolhydraten eten bij overgewicht. Koolhydraten zijn goed als je ze ook weer kunt verbranden.

Een beetje overgewicht is, zeker voor een vrouw, niet zo'n probleem. Maar ik weeg wel echt teveel, en dan is gezond afvallen minder schadelijk dan constant op dat niveau blijven.

Pagina's: 1 ... 72 73 74 [75] 76 77 78 ... 81   Omhoog
  Print  

Ga naar: