|
Eline
|
 |
« Antwoord #1020 Gepost op: September 03, 2010, 15:13:54 » |
|
Volgens de eetmeter krijg ik genoeg eiwitten binnen. Wat versta je onder goede eiwitten?
Ik eet teveel kaas denk ik. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1021 Gepost op: September 03, 2010, 15:16:21 » |
|
Kaas en zuivel eet ik amper (alleen soms hüttenkäse, smeerkaas of (op mijn werk) een schaaltje yoghurt). Ik eet wel bijna dagelijks een schaaltje Yofu (gemiddeld vijf keer per week schat ik), ik denk zo'n drie keer per week tofu of tempeh, en gemiddeld twee tot drie eieren per week.
Lust je verse geitenkaas? Daar zit ook veel eiwit in en het is veel minder calorierijk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slog@ñ
|
 |
« Antwoord #1022 Gepost op: September 03, 2010, 15:20:53 » |
|
Eiwitten waarin de juiste aminozuren zitten in een optimale verhouding, zoals in eieren, kaas, zuivel, wei, tofu, tempeh.
Ik dacht dat dat verhaal van die optimale verhouding van aminozuren in één maaltijd (laat staan produkt) achterhaald was?
|
|
|
|
|
|
Satan called. He wants his weather back.
|
|
|
|
Kiwi
|
 |
« Antwoord #1023 Gepost op: September 03, 2010, 15:23:33 » |
|
Lust je verse geitenkaas? Daar zit ook veel eiwit in en het is veel minder calorierijk?
Ja, dat lust ik, maar wil ik liever niet (teveel) eten. Ik ben officieel dan wel geen veganist meer, maar ik probeer mijn zuivelgebruik zoveel mogelijk te beperken. Een enkele keer neem ik het wel (meestal als ik niet thuis eet en er geen andere opties zijn, zoals die yoghurt op mijn werk), maar liever dus niet te veel en te vaak.  Ik dacht dat dat verhaal van die optimale verhouding van aminozuren in één maaltijd (laat staan produkt) achterhaald was?
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook. We zijn de tijd van zilvervliesrijst met linzen toch al voorbij? (al maak ik wel regelmatig dahl met daarbij zilvervliesrijst hoor, maar dat is dan omdat ik het lekker vind, niet vanwege de aminozuren  ).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1024 Gepost op: September 03, 2010, 15:32:39 » |
|
Ja, dat lust ik, maar wil ik liever niet (teveel) eten. Ik ben officieel dan wel geen veganist meer, maar ik probeer mijn zuivelgebruik zoveel mogelijk te beperken. Een enkele keer neem ik het wel (meestal als ik niet thuis eet en er geen andere opties zijn, zoals die yoghurt op mijn werk), maar liever dus niet te veel en te vaak.  I hear ya. Ik vind dat ik teveel kaas eet. Waarom vind ik het ook zo lekker  Nu eet ik 's middags al geen kaas meer op brood, maar vaak wel bij het diner. Ik zou zo graag een lijst hebben van 20 makkelijk te maken maaltijden zonder kaas, melk of room en een beperkt aantal calorieën. Als ik me dan door het heerlijkheidsgehalte aan de lijst kan houden, ben ik een hele stap verder denk ik!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #1025 Gepost op: September 03, 2010, 15:37:21 » |
|
Eiwitten waarin de juiste aminozuren zitten in een optimale verhouding, zoals in eieren, kaas, zuivel, wei, tofu, tempeh.
Ik dacht dat dat verhaal van die optimale verhouding van aminozuren in één maaltijd (laat staan produkt) achterhaald was? In 1 maaltijd, maar je moet wel zorgen dat je over de dag genomen voldoende binnenkrijgt. Bovendien moeten vegetariers ook nog meer eiwitten eten dan vleeseters, zeker als ze weinig zuivel/eieren eten, om die aminozuren toch in voldoende mate binnen te krijgen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: September 03, 2010, 15:47:42 door Hizikigrrrl »
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #1026 Gepost op: September 03, 2010, 15:46:24 » |
|
Kaas en zuivel eet ik amper (alleen soms hüttenkäse, smeerkaas of (op mijn werk) een schaaltje yoghurt). Ik eet wel bijna dagelijks een schaaltje Yofu (gemiddeld vijf keer per week schat ik), ik denk zo'n drie keer per week tofu of tempeh, en gemiddeld twee tot drie eieren per week.
Persoonlijk vind ik dat te weinig. Je moet meerdere keren per dag goede eiwitten binnenkrijgen. Brood met pindakaas/ei/smeerkaas is dan een goede combi en een schaaltje yofu ook, maar dat is wel weinig. Eet je zo weinig eieren vanwege het dierenleed? Anders zou ik 5x per week 1 a 2 eieren per dag er bij eten en wat schrappen van het brood/rijst/etc. Dagelijks een of meer glazen ongezoete soyamelk zou ook een optie zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poek
|
 |
« Antwoord #1027 Gepost op: September 03, 2010, 16:45:12 » |
|
Eigenlijk zou ik ook zo moeten eten, maar bij mij is het eerder: geen ontbijt, 1 volkorenbroodje als lunch
Waarom eet je 's ochtends en overdag zo weinig?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1028 Gepost op: September 03, 2010, 17:26:35 » |
|
Geen trek. Na mijn werk grommelt m'n maag soms, maar tijdens het werk nooit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kiwi
|
 |
« Antwoord #1029 Gepost op: September 03, 2010, 17:27:28 » |
|
Doordat je te weinig eet zul je ook niet afvallen. Het klinkt paradoxaal, maar zo werkt het echt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1030 Gepost op: September 03, 2010, 17:29:26 » |
|
Dat geloof ik wel en daarbij komt ook nog dat ik 's avonds teveel eet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1031 Gepost op: September 03, 2010, 17:32:20 » |
|
Ik ben aangekomen omdat ik ging samenwonen met m'n vriend (nou vanaf die dag  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1032 Gepost op: September 03, 2010, 17:33:30 » |
|
Ik ben aangekomen omdat ik ging samenwonen met m'n vriend (nou vanaf die dag  ) Hij gelooft het niet trouwens haha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poek
|
 |
« Antwoord #1033 Gepost op: September 03, 2010, 20:43:13 » |
|
Misschien als je 's avonds minder eet, dat je dan 's ochtends wel honger hebt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eline
|
 |
« Antwoord #1034 Gepost op: September 03, 2010, 21:28:04 » |
|
Misschien als je 's avonds minder eet, dat je dan 's ochtends wel honger hebt?
Z 's Avonds eet ik voor de gezelligheid. Eigenlijk niet eens zo gek veel. Dat zou allemaal niet erg zijn als ik geen vreetsessies zou houden op vrije dagen. Dan eet ik uit verveling denMk ik. Op werkdagen heb ik het te druk, als ik dan echt eet, krijg ik snel buikpijn en ik eet ook traag, dus zou heel veel tijd nodig hebben. Met 4kg minder zou ik echter al heel blij zijn.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muis
|
 |
« Antwoord #1035 Gepost op: September 20, 2010, 22:26:37 » |
|
Leuke verrassing toen ik me kat ging wegen, ben afgevallen  Nicky ook, ze is zo lief geweest om mee te doen. Weeg nu ongeveer 67.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chantal
|
 |
« Antwoord #1036 Gepost op: Oktober 09, 2010, 08:35:05 » |
|
Ik dacht dat dat verhaal van die optimale verhouding van aminozuren in één maaltijd (laat staan produkt) achterhaald was? Dat is ook achterhaald. Mijn diëtiste gaat telkens zuchten (bijna onmerkbaar maar toch) als ik weer met een broodje aap kom. Gewoon minder eten dan je verbrandt is de enige manier. Eiwitten helpen alleen omdat ze een voller gevoel geven, maar teveel eiwitten is niet gezond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
animal lover
|
 |
« Antwoord #1037 Gepost op: Oktober 14, 2010, 14:58:20 » |
|
Tijdens mijn zwangerschap ben ik 20 kg aangekomen. Zonnetje is morgen 3 maanden en ik ben weer een kg kwijt. Nu nog maar 4 kg te gaan en dan ben ik tevreden  Ik probeer gezond te eten en meer te bewegen. Als ik zwanger ben (echt is allebei de keren gebeurd)dan krijg ik lekkere honger en kan ik heeeeel veeeeel eten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muis
|
 |
« Antwoord #1038 Gepost op: Oktober 15, 2010, 15:57:16 » |
|
Ik heb geen eetlust door de medicijnen dus val kilo's af  Weeg nu ongeveer 66.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muis
|
 |
« Antwoord #1039 Gepost op: November 11, 2010, 19:22:30 » |
|
64 kg nu, maar ik doe rustig aan  Had al 10 kunnen kwijt zijn als ik wilde, nouja, wil ik wel maar ja pindakaas is lekker, en nootjes ook, en chips, etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|