Vegatopia Forum

De pannenkoekendraad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2005, 10:01:41 »
in frankrijk doen ze nutella op de crepes, dus misschien is het toch heel lekker?



Edit: Pindakaas vind ik trouwens verschrikkelijk, maar niet alleen op pannenkoeken...
Je hebt dit volgens mij eerder gezegd, wat mankeert eraan dan?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2005, 12:40:15 »
Ik vind pannenkoeken met pindakaas en sambal ook goed te doen.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2005, 21:14:05 »
Je hebt dit volgens mij eerder gezegd, wat mankeert eraan dan?

Alles :P 't Is gewoon één van de weinige dingen die ik echt niet binnenkrijg.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2005, 23:42:55 »
Je hebt dit volgens mij eerder gezegd, wat mankeert eraan dan?

Alles :P 't Is gewoon één van de weinige dingen die ik echt niet binnenkrijg.
Te droog, te weinig smaak, te veel associaties met andere verkeerde dingen? Vind je gewone pinda's dan wel lekker? Hier in huis is het net andersom. Twee kinderen vinden pinda's niet lekker en ze smullen van pindakaas.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2005, 23:51:49 »
ik moet eerlijk zeggen dat ik zelfs nog nooit pindakaas geproefd heb omdat ik van de geur al haast over mijn nek ga... Laat staan dat ik dat in mijn mond ga stoppen...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Elsbeth

Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2005, 10:27:40 »
in frankrijk doen ze nutella op de crepes, dus misschien is het toch heel lekker?

Voordat iedereen op Fem springt: dit is waar. In Frankrijk doen ze Nutella op de crepes en veel minder vaak echte chocosaus. Nu is dat laatste ook plakkeriger en moeilijk op dat ding te smeren, dus ik snap het wel. Nutella is the bomb in Frankrijk! Die rare Franse mensen toch..  ;)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nieuwe pannenkoekendraad
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2005, 19:31:52 »
Te droog, te weinig smaak, te veel associaties met andere verkeerde dingen? Vind je gewone pinda's dan wel lekker? Hier in huis is het net andersom. Twee kinderen vinden pinda's niet lekker en ze smullen van pindakaas.

Ik ben niet dol op pinda's maar lust ze wel. 't Is heel moeilijk om uit te leggen waarom je iets niet lust, hoor... Pindakaas stinkt om te beginnen al verschrikkelijk en (in tegenstelling tot bv. sommige kazen) lost de smaak de daardoor gecreëerde verwachting helemaal in ;)

Vegatopia

[Koken] Finse spinaziepannenkoeken
« Reactie #27 Gepost op: 26 februari 2015, 13:00:21 »
Finse spinaziepannenkoeken

Eenvoud is één van de kenmerken van de Finse keuken. Er wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van ingrediënten die in het hoge noorden lokaal verbouwd kunnen worden, zoals granen en knolgewassen. Gelukkig is eenvoud geen synoniem voor saaiheid. Een mooi voorbeeld zijn de in Finland zeer populaire spinaziepannenkoeken, pinaattiohukaiset in het Fins.

Source: Finse spinaziepannenkoeken

Vegatopia

[Koken] Zoete spinaziepannenkoekjes met limoen
« Reactie #28 Gepost op: 20 september 2015, 13:00:38 »
Zoete spinaziepannenkoekjes met limoen

In mijn balkonmoestuin staan een aantal gemakkelijk groeiende groenten, verschillende kruiden, wortels én spinazie. Jammer genoeg is de opbrengst niet altijd te voorspellen en weet je nooit zeker of je een hele week hetzelfde zult eten of niet eens één portie groenten op tafel krijgt. Daarom een recept om een overschot of juist een te kleine oogst heerlijk te verwerken in een verrassend ontbijt of als onderdeel van een brunch: zoete spinaziepannenkoekjes, met crème fraîche en limoen voor een frisse touch en maple syrup om het af te maken.

Source: Zoete spinaziepannenkoekjes met limoen

Vegatopia

[Koken] Vegan boekweitblini's met gojibessen en appel
« Reactie #29 Gepost op: 20 december 2015, 13:01:18 »
Vegan boekweitblini's met gojibessen en appel

Wil je tijdens de feestdagen de superfoods niet achterwege laten maar toch lekker genieten? We hebben voor jou de oplossing: een feestelijk dessert met gojibessen. De meeste mensen gebruiken gojibessen omdat ze gezond zijn en mengen ze daarom in gedroogde vorm onder een salade. De smaak lijkt vaak maar bijzaak. In dit recept laten we de bessen volledig tot hun recht komen met flink wat Bols.

Source: Vegan boekweitblini's met gojibessen en appel

Vegatopia

[Koken] Pannenkoekentaart
« Reactie #30 Gepost op: 19 april 2016, 13:00:38 »
Pannenkoekentaart

Pannenkoeken zijn lekker, of je nu 8, 38 of 88 bent. Met pannenkoeken ben je altijd verzekerd van tevreden gezichten en gevulde buiken rond de tafel. Nu is er weinig mis met een klassieke naturel pannenkoek met stroop of suiker en kaneel, maar pannenkoeken lenen zich ook uitstekend om eindeloos mee te varieren. Zoet fruit zoals bessen, aardbeien, appel of banaan zijn heerlijk, maar ook hartige ingrediënten zoals kaas, champignons en ui zijn erg lekker in een good old pannenkoek.

Source: Pannenkoekentaart

Vegatopia

[Koken] Italiaanse pannenkoekrolletjes met mozzarella en tomaat
« Reactie #31 Gepost op: 25 januari 2017, 13:01:46 »
Italiaanse pannenkoekrolletjes met mozzarella en tomaat

Onlangs besprak Annemieke het kookboek Lekker uitpakken, kookboek voor kinderen van Karin Luiten. Ze gaf het vier sterren. We mochten al een recept uit dit boek voor shakshuka plaatsen, het Midden-Oosterse groente-eiergerecht. Vandaag hebben we nog een recept uit Lekker Uitpakken, nu voor Italiaanse pannenkoekrolletjes met mozzarella, basilicum, kerstomaatjes en walnoten.

Source: Italiaanse pannenkoekrolletjes met mozzarella en tomaat