Vegatopia Forum

Tofu

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: tahoe marineren
« Reactie #140 Gepost op: 02 oktober 2015, 22:06:32 »
Bedankt voor deze slimme tip. ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: tahoe marineren
« Reactie #141 Gepost op: 06 oktober 2015, 12:24:13 »
Ik doe het ook altijd zoals Meisbaer, eerst bakken en dan een sausje erbij die er dan helemaal intrekt.

Ik maak ook wel eens een "droge" marinade. Ik dep dan eerst de tahoe droog, bestrooi de tahoe dan met kruiden en laat een aantal uur intrekken voor ik het knapperig bak. Er is dan wel meer kans op aanbranden.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: tahoe marineren
« Reactie #142 Gepost op: 06 oktober 2015, 15:30:23 »
Als tofu vantevoren is ingevroren neemt het de marinade ook veel sneller op omdat er dan al heel veel vocht uit is,

Vegatopia

[Koken] Makkelijke Maandag: tofu met ketchup
« Reactie #143 Gepost op: 12 oktober 2015, 13:01:11 »
Makkelijke Maandag: tofu met ketchup

Een vriend maakte onlangs een tofugerecht met een zeker voor hem opvallend hoofdingrediënt: ketchup. Nee, hij is geen gemakzuchtige student, en ook geen culinaire barbaar die alles in deze saus onderdompelt. Het bijzondere en simpele gerecht bleek een vegetarische variant op een recept uit de respectabele New York Times te zijn. Die vriend was er enthousiast over en dus wilde ik het ook proberen voor de Makkelijke Maandag hier op Vegatopia.

Source: Makkelijke Maandag: tofu met ketchup

Vegatopia

[Koken] Gegrilde tofu met kokossaus, couscous en gewokte groenten
« Reactie #144 Gepost op: 30 maart 2016, 13:00:16 »
Gegrilde tofu met kokossaus, couscous en gewokte groenten

Dit is echt een geweldig gerecht! Mijn vriendin en haar vriend hebben enige tijd geleden een heerlijke veganistische gourmetavond voor mij en mijn man verzorgd, waar onder andere blokjes tofu met een kokos/ketjapsausje werd geserveerd. Ik heb deze saus mijn eigen draai gegeven en hem bij gemarineerde en gegrilde tofu opgediend.

Source: Gegrilde tofu met kokossaus, couscous en gewokte groenten