Mei 21, 2012, 15:06:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het grote vegetarische kookboek  (gelezen 13755 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Wildflower
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #20 Gepost op: April 27, 2006, 13:06:13 »

Heb deze ook. Lekkere gerechten, maar wel erg veel met kaas... Sad

"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~
veggiesara
Ervaren forumgebruiker

@veggieecolife
« Antwoord #21 Gepost op: April 28, 2006, 21:16:20 »

Dit was mijn tweede vegi kookboek. Ik moet zeggen, het was spotgoedkoop (9€90) en ik heb er al een heel aantal smakelijke recepten uit gemaakt! Vooral de caponata is heeerlijk!

Twilightje
Gevorderde forumgebruiker

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 24, 2006, 22:56:02 »

Ik heb hem nu eindelijk ook gekocht. Ik ken het boek al van vroeger, mijn moeder heeft een exemplaar en nu het goedkoper geworden is (eveneens 9.90 euro betaald) mag het zeker niet aan mijn collectie ontbreken.

anjo
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Mei 27, 2006, 10:11:31 »

Ik heb dit boek gekocht in zo'n goedkope boekwinkel en zag dat er nog genoeg te koop zijn, je ziet hem niet over het hoofd.
miepje
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 02, 2006, 16:48:57 »

Ik heb m ook en ben vooral fan van de champignonlasagna die erin staat. Iemand zei hier dat de caponata het lekkerste is, maar die kan ik niet ontdekken in de index. Hoe heet dat gerecht in het boek?

Grtz, Mieke
taniavanbart
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 29, 2006, 20:54:56 »

Ik heb dit kookboek ook net in oostende gekocht, tijdens een dagje aan zee. En echt wel goed, veel recepten, veel te ontdekken op een blad.

Een ABSOLUTE aanrader: de groentenpilaf! Om vingers en duimen van af te likken!
willem
Super-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #26 Gepost op: September 25, 2006, 11:05:07 »

Fantatisch qua smaak is de champignogrisotto op blz. 134. Alleen de groentebouillon vervangen door paddestoelenbouillin (AH) die de smaak nog net eens verbetert.

wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken
proud-veggie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 12, 2006, 22:55:24 »

Mijn moeder had dat boek al jaren, hoewel ze geen vegetarier is, kookt ze wel graag vegetarisch.
Vandaar dat ze dat boek al jaren had. Nu kijk ik er regelmatig in.
Traantje
Bekende op het forum
**

« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 12, 2009, 10:20:21 »

Dit kookboek heb ik gister gekregen.. het is wel een mooi boek, maar jammer dat bijna alle recepten wel melk, ei of kaas bevatten Sad
Jippia
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #29 Gepost op: Oktober 17, 2010, 15:30:15 »

Het is een leuk boek met mooie foto's. Om veel dingen valt wel heen te werken. Als recepten geen melk/kaas/ei bevatten, dan is dat waarschijnlijk niet met opzet, want echt pro vegan is de samensteller niet. Het combineren van eiwitten is officieel achterhaald, maar komt nog in verreweg de meeste vegetarische kookboeken voor, ook nieuwere. Jammer dat er trassi en vissaus worden genoemd in sommige oosterse recepten. Wel naar wens, maar toch. Mijn schoonzus heeft het boek ook en daar ook weleens iets uit gemaakt. Dat was erg lekker. Aubergineplakken in tomatensaus en fettucine met kaas kan ik me nog herinneren. Ik denk dat het minstens vijf jaar geleden is, misschien wel zes.

Verbeter de wereld, sponsor een kind.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: