Mei 21, 2012, 15:13:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marokko  (gelezen 12770 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
lieve lijn
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

lieflijntje
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 28, 2010, 08:13:06 »

Het eten in Marokko viel me zwaar tegen. Na 3 dagen 's middags en 's avonds tajine of couscous met pompoen wortel en aardappel en weinig kruiden was ik daar wel klaar mee. Gelukkig hadden we in Marrakech wat leuks uitgezocht. We hebben de 1e avond in een vega restaurantje gegeten. Zoveel lekkere keuze was nog nooit zo welkom!

Edit: Oh ja, ik zou de adresje nog delen

Earth cafe Marrakech
Riad Zitoun El Kdim (medina)
Zit op ongeveer 5 min. lopen van het grote plein. Ze hebben keus uit ongeveer 6 vega en 6 vegan keuzes. Niet echt marrokaans maar wel erg lekker

« Laatste verandering: November 27, 2010, 13:01:57 door lieve lijn » Gelogd

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
RvO
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: December 11, 2010, 17:39:30 »

's Avonds staan er stalletjes met eten op de (het?) Djemaa el Fna (centraal plein centrum Marakech)
Je kunt er een complete maaltijd krijgen, maar ook hier en daar een enkel gerecht halen (en dat vind ik leuker).
Volgens mij kun je op die manier redelijk vegetarisch eten. Maar of er dan wel / niet kippenbouillon in zit?? Geen idee, in de vakantie ben ik niet zo precies.

Over een tijdje ga ik weer die kant op  Cheesy, naar Marakech en Agadir. Heeft iemand nog aanvullingen op deze draad (aanbevelingen of juist niet)?
lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #22 Gepost op: December 12, 2010, 12:27:10 »

het grote plein in marrakech is idd super!

In marrakech zou ik zeker het earth cafe opzoeken! Wel westers georienteerd, maar zo leuk en lekker!

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
amyzs
Nieuw op het forum
*

« Antwoord #23 Gepost op: Maart 17, 2011, 17:05:10 »

Ik vind het in Marokko ook altijd lastig.
Moeilijk om volkorenbrood te vinden.
De supermarkt heeft 50 soorten pasta, maar volkoren? Nee hoor.
Zilvervliesrijst lijken ze niet te kennen.
En dit zijn toch producten waar ik behoefte aan heb als er weinig tot geen goede alternatieven voor vlees zijn.
lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #24 Gepost op: Maart 17, 2011, 17:11:13 »

Je moet dat soort dingen volgens mij ook niet zoeken in de supermarkt. Ik ben trouwens wel bruine broodjes en dergelijk tegen gekomen hoor.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: