Vegatopia Forum

Vega-cosmetica

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Vega-cosmetica
« Gepost op: 21 december 2005, 15:20:17 »
Wellicht heeft 'ie er al een keertje opgestaan maar is 'ie inmiddels gearchiveerd ofzo, maar ik zoek vega-cosmetica en lichaamsverzorging enzo.

Diervriendelijk probeerde ik altijd al te zijn, maar vega kan ik op dit moment niet snel terugvinden en mijn scheikunde vroeger was nou ook weer niet zo goed....
Hoor wie klopt daar kinders???

Aiko

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2005, 15:32:27 »
Bij de (grotere) natuurwinkel hebben ze wellicht wat jij zoekt.

Offline Anne

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2005, 15:41:59 »
De body shop kan je waarschijnlijk ook wel helpen, mits je een vriendelijke verkoopster treft.
Ze hebben daar achter de toonbank een map liggen met van alle producten de uitgebreide ingredienten. Daar staat ook bij of het wel of niet geschikt voor vegetariers/veganisten is.
Maargoed, je moet dan wel net een kassapopje treffen dat zin heeft om je te helpen...

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2005, 19:40:58 »
Bij Proefdiervrij hebben ze een cosmeticagidsje waarin je precies kunt zien welke producten van welke leveranciers proefdiervrij zijn en welke ook geen dierlijke producten bevatten. Kost iets van 2,50

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #4 Gepost op: 21 december 2005, 22:26:44 »
Ik zal die cosmetica-gids eens gaan bestellen. Nu maar hopen dat de meeste producten die daarin staan ook in Zwitserland te krijgen zijn  :)
Eigenlijk wil ik gewoon een lijstje met ingrediënten net als die E-nummers uit een andere post. Dan kan ik zelf zoeken hoe en wat. Maar ik ben nog niet zo lang bezig, dus ik zoek langzaam verder  ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2005, 12:04:04 »
Dr. Hauschka (bij natuurwinkels te krijgen) is ook okee, en heeft ook een handige folder.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #6 Gepost op: 22 mei 2006, 15:41:40 »
De producten van Lush, dierproefvrij, vegetarisch en soms ook vegan zijn nu in Nederland ook via hun onlineshop te krijgen http://www.lush.nl/
,,,,فلافل

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2006, 19:00:12 »
I  :heart: Lush!
Stiekem toch een banaan!

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #8 Gepost op: 24 mei 2006, 10:14:49 »
Lush is inderdaad geweldig! Het was voor m'n portemnonnee alleen toch beter geweest als je hier niet had gepost, Selly  ;)Eigenlijk wou ik die hele onlinewinkel leegkopen, maar dat ging toch wat in de papieren lopen, dus ik heb me maar beperkt tot een kleine selectie........

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2006, 14:40:50 »
Wat heb je gekocht  :D?
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2006, 21:03:42 »
Ik wil binnenkort misschien ook bestellen (maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik mijn haar wel zo donker wil houden), heeft iemand van jullie ervaring met die shampoo? Dat lijkt me ook altijd nog een keer leuk om te proberen...

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2006, 21:14:03 »
Welke shampoo? Ik heb de Cynthia Sylvia Stout shampoo gehad en die rook wel erg sterk maar was wel okee en de Rehab en die was heeel lekker.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #12 Gepost op: 24 mei 2006, 22:18:23 »
Sorry, ik had ook even beter moeten omschrijven. Ik wil eigenlijk sowieso eens zo'n 'bar' (wat is dat in normaal Nederlands?) proberen, maar misschien ook wel gewone vloeibare uit een flesje. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat maakt of ik shampoo fijn vind. Ik heb nu toevallig shampoo van de Hema en die vind ik ook wel ok, dan is die van Lush -tig keer zo duur dat ik me afvraag of ik het dat wel waard vind. Vandaar dat ik zo twijfel maar misschien moet ik het maar gewoon eens proberen. :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2006, 22:44:51 »
Ik zou dan gewoon het kleinste flesje voor 4 euro nemen. MAAR: alles ruikt wel redelijk sterk dus een echte Lush winkel is wel handiger om te kijken of de geur je aanstaat.
Ik heb nu een bar van de Lush als deo, die werkt echt heel goed, maar een bar als shampoo lijkt me niet handig. Ze hebben er wel doosjes voor.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2006, 22:55:43 »
Ik zou dan gewoon het kleinste flesje voor 4 euro nemen. MAAR: alles ruikt wel redelijk sterk dus een echte Lush winkel is wel handiger om te kijken of de geur je aanstaat.
Lijkt me niet he, die hele winkel staat tjokvol met dat spul.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #15 Gepost op: 24 mei 2006, 22:58:56 »
Ik zou dan gewoon het kleinste flesje voor 4 euro nemen. MAAR: alles ruikt wel redelijk sterk dus een echte Lush winkel is wel handiger om te kijken of de geur je aanstaat.
Lijkt me niet he, die hele winkel staat tjokvol met dat spul.

Maar TOCH ruik je het.
,,,,فلافل

dheks

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2006, 11:53:09 »
ik ben zelf lid van proefdiervrij
en je moet wel goed op letten somige merken zeggen dat het bijv niet op dieren is getest of dat er niks van dieren inzit
en dan blijkt het later wel zo te zijn
ik heb zelf de cosmetica gids en die heeft nu al 300 producten ofzo

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #17 Gepost op: 26 mei 2006, 11:13:44 »
Ik zou dan gewoon het kleinste flesje voor 4 euro nemen. MAAR: alles ruikt wel redelijk sterk dus een echte Lush winkel is wel handiger om te kijken of de geur je aanstaat.

Mmm, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Misschien moet ik toch eerst maar eens ruiken. Ik weet nooit waar de Lush precies zit in A'dam maar je ruikt 'm al van verre.  :heehee:

Ik heb wel eens van die verse maskers geprobeerd en die vond ik best lekker en ook over de henna ben ik wel tevreden.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #18 Gepost op: 26 mei 2006, 11:20:09 »
Ik weet nooit waar de Lush precies zit in A'dam maar je ruikt 'm al van verre.  :heehee:

Op de Kalverstraat en Leidsestraat.
Eet gezond & eet taartjes

Macka

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #19 Gepost op: 26 mei 2006, 13:38:01 »
 :cheer: :cheer: :cheer: Lush!  :cheer:  :cheer:  :cheer:


Die verse maskers zijn inderdaad erg lekker, en ik heb hier ook hun hennading liggen om je haar te kleuren (maar ik heb nog chemische kleur in mijn haar zitten, dus om te voorkomen dat het jammerlijk misgaat moet ik denk ik nog even wachten voor ik iets met de henna ga doen...)