Vegatopia Forum

Vega-cosmetica

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Neva

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #20 Gepost op: 31 mei 2006, 00:18:14 »
Jaaaa Lush!

Ik vind de shampoo's erg fijn, ze maken je haar lekker zacht.  Heb er drie: de NEW shampoo, die heel erg naar kaneel ruikt (lekker!), seanick met zeezout en zeewier en Trichomania met kokos. Je doet er best wel lang mee en het gebruik is even wennen maar niet onhandig. Bovendien scheelt de vaste vorm van de shampoo weer in verpakkingsmateriaal.

Al hun andere producten zijn ook erg fijn.

Ze hebben trouwens ook een zeep die van sojamelk is gemaakt (maar volgens mij is die inmiddels al uit de handel genomen) en iets voor je haar wat 'veganese' heet  :D

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #21 Gepost op: 31 mei 2006, 00:48:13 »
Ik weet nooit waar de Lush precies zit in A'dam maar je ruikt 'm al van verre.  :heehee:

Op de Kalverstraat en Leidsestraat.
Da's eigenlijk wel onlogisch, twee winkels zo vlak bij elkaar, ééntje in Amstelveen is veel logischer  ;D

(Maargoed, ik snap die overdaad aan H&M's ook niet helemaal, waarom niet gewoon 1 hele grote met het gehele assortiment?)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2006, 16:26:03 »
Dheks van proefdiervrij, enig idee waarom het spul van Lush niet in de cosmeticagids staat? Ze zweren bij hoog en laag dat 't allemaal dierproefvrij is! Omdat het een Engels bedrijf is, wellicht?

Verder ben ik idd dól op lush! Ik heb zo'n beetje alles in de winkel wel een keer gebruikt...
Weet alleen niet wat de portokosten van NL naar Zwitserland zijn  :-\

brenda_lelie

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2006, 20:09:37 »
bestellen op de site van Lush.nl en laten bezorgen buiten Nederland maar in Europa kost 11,50 verzendkosten (in nederland is 6,50)

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #24 Gepost op: 01 juli 2006, 18:11:40 »
Of gewoon naar 1 van de 2 vestigingen in Zürich gaan  ;D
Hoor wie klopt daar kinders???

Anticarne

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #25 Gepost op: 01 juli 2006, 23:46:02 »
Bij "De Tuinen"  (bestaat dat ook buiten Limburg?) hebben ze de complete product-range van Weleda. Ik vind het wel fijn spul - beetje duur wel- en de geuren moeten je wel aanstaan natuurlijk. De blauwe lijn heeft een aparte kruidige reuk die ik als afwisseling wel kan waarderen.

Weleda is niet alleen dierproefvrij maar ook vrij van grondstoffen van dierlijke afkomst (op Bijenwas en wolwas in sommige producten, na). De glycerines en vetten in zepen, etc zijn allemaal plantaardig (i.p.v. dierlijke vetten).
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2006, 23:53:29 door Anticarne »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #26 Gepost op: 01 juli 2006, 23:54:14 »
Bij "De Tuinen"  (bestaat dat ook buiten Limburg?)
:heehee: je zou haast denken dat Limburg een apart landje is.

O ja, dat was ook zo.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #27 Gepost op: 29 november 2006, 18:58:19 »
"Original source" (uit de UK, verkrijgbaar bij het Kruitvat) is ook veganistisch, maar staat ook niet in de cosmeticagids.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #28 Gepost op: 30 november 2006, 20:42:55 »
Heeft iemand misschien een lijst met dierlijke ingrediënten die in cosmetica voorkomen? Ik heb tot nu toe alleen lanoline, bijenwas en schellak als belangrijke ingrediënten gevonden.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #29 Gepost op: 03 december 2006, 13:08:25 »
"Original source" (uit de UK, verkrijgbaar bij het Kruitvat) is ook veganistisch, maar staat ook niet in de cosmeticagids.

Da's fijn spul! Heb douchegel met cocos en amandel, superzacht huidje en ik ruik als een cocktail!  :D
Stiekem toch een banaan!

Gwennepen

Re:Vega-cosmetica
« Reactie #30 Gepost op: 04 december 2006, 09:58:55 »
"Original source" (uit de UK, verkrijgbaar bij het Kruitvat) is ook veganistisch, maar staat ook niet in de cosmeticagids.

Da's fijn spul! Heb douchegel met cocos en amandel, superzacht huidje en ik ruik als een cocktail!  :D

Ikke ook! :cheer:

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #31 Gepost op: 14 oktober 2009, 17:46:30 »
Maar weer even dit topic nieuw leven inblazen met een vraag.  :D

Weet iemand hoe 't zit met de Sabon, o.a. in Amsterdam en Amstelveen? Ziet er erg sjiek uit en ze pleiten zelf heel milieuvriendelijk en zulks te zijn... Maar ze staan volgens mij nog niet in de cosmeticagids!

Odd.  ???

De veganese van de Lush is trouwens conditioner. Nice, nice, nice! (Na drie jaar nog steeds verliefd op die winkel  :P)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #32 Gepost op: 17 oktober 2009, 02:59:51 »
Dheks van proefdiervrij, enig idee waarom het spul van Lush niet in de cosmeticagids staat? Ze zweren bij hoog en laag dat 't allemaal dierproefvrij is! Omdat het een Engels bedrijf is, wellicht?

Verder ben ik idd dól op lush! Ik heb zo'n beetje alles in de winkel wel een keer gebruikt...
Weet alleen niet wat de portokosten van NL naar Zwitserland zijn  :-\

Beter bestellen vanuit Engeland - kost je veel minder. Bijvoorbeeld Veganese: £11,28 (12,38) vs. E19,90 - keuze is voor mij snel gemaakt. De verzendkosten zijn dan £6.95 - minder dus ook dan vanuit Nederland en je hebt het ook nog eens sneller, is mijn ervaring. Je kan twee verzendmethodes selecteren, met de duurdere heb je het met drie dagen al, met de goedkopere na een week. Lush NL heeft het nog nooit in drie dagen gered bij mij.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #33 Gepost op: 13 oktober 2010, 22:33:39 »
Ik vind Lavera wel een fijn merk. Je kunt ook producten bestellen op deze site http://www.lavendula.nl/
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #34 Gepost op: 08 november 2010, 15:39:32 »
Het is schokkend om te horen, maar zelfs in veel producten van de Bodyshop en de Tuinen bevatten rare paraben, SLS en weet ik wat voor chemische stoffen. Iets wat je van deze merken zeker niet verwacht. Ik ben zelf helemaal overgestapt op pure natuurcosmetica. Bodyshop is aangesloten bij dezelfde maatschappij als bv. L'oreal, dus die hebben ook een geschiedenis van dierproeven. Ik sta daar persoonlijk niet achter. Bovendien valt het dus tegen wat er daadwerkelijk natuurlijk is aan die producten, want deze termen zijn niet beschermd en mogen overal op gebruikt worden.

Mijn voorkeur gaat uit naar cosmetica van http://www.shizo.nl en http://www.indisha.nl. Twee hele fijne webshops waar ik persoonlijk ook de gepassioneerde eigenaresses heb mogen leren kennen. Zij checken alle producten op oorsprong en ingredienten en zijn hier heel erg mee bezig. Hier kun je ook alle ingrediënten vermeld zien. Op 21 november staat indisha trouwens op een beurs met andere eco merken waar je die cosmetica gelijk kunt testen: http://events.indisha.nl/nl/home

http://www.ecofavourites.com is trouwens ook zo'n natuurlijke cosmetica webshop

als je trouwens meer info wil over ingrediënten van cosmetica, kijk dan hier: http://www.cosmeticsdatabase.com/

Hopelijk heb je hier wat aan! (Ik promoot deze dingen puur omdat ik er zo enthousiast van ben en heb ik helemaal geen belang bij)

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #35 Gepost op: 08 november 2010, 15:47:20 »
Bodyshop is aangesloten bij dezelfde maatschappij als bv. L'oreal, dus die hebben ook een geschiedenis van dierproeven. Ik sta daar persoonlijk niet achter.
Ik vind je formulering een beetje kort door de bocht. Bodyshop is overgenomen door L'Oréal, maar heeft zelf volgens mij geen geschiedenis van dierproeven. Dat je er niet achter staat om op wat voor wijze dan ook een bedrijf te steunen dat ergens in dochter van een moedermaatschappij dierproeven gebruikt (heeft), kan ik snappen, maar om nou te stellen dat Bodyshop daarom een geschiedenis van dierproeven heeft gaat me net even te ver.
Ik weet trouwens absoluut niet hoe het zit met de Bodyshop en dierproeven, ik dacht dat ze dierproefvrij waren.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #36 Gepost op: 08 november 2010, 16:13:28 »
Ik koop toch vrij veel online, maar make-up wil ik eerst op mijn huid zien voordat ik het koop. En ik wil alle ingredienten kunnen lezen, niet alleen dat het vegetarisch is.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #37 Gepost op: 08 november 2010, 17:14:42 »
Ik weet trouwens absoluut niet hoe het zit met de Bodyshop en dierproeven, ik dacht dat ze dierproefvrij waren.
Bodyshop is dierproefvrij, al sinds de oprichting. Dat wil niet zeggen dat het dierproduct vrij is, of diervriendelijk, ze maken bijvoorbeeld wel gebruik van schellak in de mascara. En dan vertellen ze er met droge ogen bij dat die luizen echt een luizenleven hebben en niet beschadigd of gedood worden bij het productieproces  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #38 Gepost op: 09 november 2010, 18:03:40 »
Ik weet trouwens absoluut niet hoe het zit met de Bodyshop en dierproeven, ik dacht dat ze dierproefvrij waren.
Bodyshop is dierproefvrij, al sinds de oprichting. Dat wil niet zeggen dat het dierproduct vrij is, of diervriendelijk, ze maken bijvoorbeeld wel gebruik van schellak in de mascara. En dan vertellen ze er met droge ogen bij dat die luizen echt een luizenleven hebben en niet beschadigd of gedood worden bij het productieproces  :)
Is het met de Bodyshop net zo als met de huismerkproducten van de Hema en de dorgisterijen, dat de producten zelf niet op dieren getest worden en de ingrediënten ook niet, maar dat sommige ingrediënten vroeger wel getest kunnen zijn?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega-cosmetica
« Reactie #39 Gepost op: 09 november 2010, 21:58:40 »
Ik vind je formulering een beetje kort door de bocht. Bodyshop is overgenomen door L'Oréal, maar heeft zelf volgens mij geen geschiedenis van dierproeven. Dat je er niet achter staat om op wat voor wijze dan ook een bedrijf te steunen dat ergens in dochter van een moedermaatschappij dierproeven gebruikt (heeft), kan ik snappen, maar om nou te stellen dat Bodyshop daarom een geschiedenis van dierproeven heeft gaat me net even te ver.
Ik weet trouwens absoluut niet hoe het zit met de Bodyshop en dierproeven, ik dacht dat ze dierproefvrij waren.

Je citeert me verkeerd, ik geef aan dat dat specifieke bedrijf inderdaad dierproeven heeft gedaan of doet, hoe je het went of keert valt de bodyshop nu wel onder de vleugels van L'oreal, een concern met tegenstrijdige belangen lijkt mij
dan heb ik het overigens niet alleen over dierproefvrij maar ook ook het gebruik van stoffen (paraben, Sulfaten, sls, dea) die chemisch zijn en invloed hebben op je hormoonhuishouding. Dit zijn stoffen die je niet verwacht in een merk dat claimt natuurlijk, fair trade etc te zijn.
Het is schokkend om er achter te komen dat bijna ieder product natuurlijk en organic op de verpakking mag zetten en toch chemische ingrediënten gebruikt. Waarom? lang verhaal over dat de cosmeticamerken zelf de regeltjes bepaalt (kijk maar eens bij de story of cosmetics op youtube)
Ik geef mijn mening hier over en geef aan dat ik dit soort bedrijven niet wil steunen, of ze nu van oorsprong geen dierproeven hebben gedaan of niet, ze sluiten zich wel aan bij bedrijven die er op zijn minst tegenstrijdige praktijken op na houden.

Gezien ik er zelf recentelijk pas achter gekomen ben, wil ik ook anderen wijzen op de praktijken van dit soort merken. In het oog van het publiek lijkt het merk het helemaal goed doet op gebied van natuurlijke producten, maar als je de producten kritisch onder de loep neemt kom je bedrogen uit.

Nog een voorbeeld: ik kocht bij de tuinen vaak een natuurlijke deodorant, dacht ik. Blijkt dat er toch aluminium in zit, uit onderzoek blijkt dat die stof mogelijk verband houdt met kanker.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2010, 21:48:18 door Sander »