Vegatopia Forum

Pasta

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cake

Pasta
« Gepost op: 28 november 2003, 12:35:01 »
Ik heb voor mijn verjaardag een pastamachine gekregen. Nu is het dus de bedoeling dat ik zelf pasta ga maken.  ;D  Wie heeft er ook een pastamachine? Is het makkelijk in gebruik, of ga ik de eerste keren knoeien? Welke bloem gebruik ik het best? Zijn er nog nuttige dingen die ik moet weten?

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Zelf pasta maken
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2003, 14:31:28 »
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Eén handig ding om te weten: Hier zit de vegatopia-zoekfunctie. Als je die had gebruikt was je op de volgende handige draad uitgekomen.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

ellen

Re:Zelf pasta maken
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2003, 12:25:05 »
Hele handige draad, maar er staan vooral pastasauzen in. Ik heb geen ervaring met zelf pasta maken want ik heb de geleende machine ongebruikt teruggeven. Tijdens de workshop is er ook pasta gemaak. Dat recept staat op de kerstsite.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2003, 12:33:02 door LL »

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Zelf pasta maken
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2003, 12:44:56 »
Okee, U vraagt, wij draaien (nog twee uur te doden voor ik richting vliegveld kan...)

-Check de pastamachine. Goedkope merken hebben de rollers niet 100% parallel staan, zodat de ene helft van je pasta sneller gaar is dan de andere helft. Dit willen we natuurlijk niet.

-Bloem. De meeste in Nederland verkochte bloem bevat een te laag percentage gluten voor pasta. Het eindresultaat wordt waterig en slijmerig. Bij Italiaanse toko's kan je voor een schandalig godsvermogen pastabloem kopen, maar als er een molen in de buurt is ben je daar een stuk goedkoper uit.