Februari 11, 2012, 06:30:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediėnt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vegetarische recepten met niet-vegetarische kaas  (gelezen 1176 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Thijs
Gast
« Gepost op: Maart 11, 2006, 14:00:50 »

Dag mensen,

Storen jullie je ook aan recepten waarin gesuggereerd wordt dat kaas in het algemeen vegetarisch is? Ik zie dit best vaak.

Neem nou de laatste Allerhande van de AH (nr3-2006), hierin worden 2 gerechten met geitenkaas als vegetarisch aangeprezen. Vervolgens wordt de keuze gegeven uit 5 verschillende geitenkazen die ze bij de AH in het schap hebben. Waarschijnlijk geen van allen vegetarisch. Ik vind het niet erg als een vegetariėr er voor kiest om niet-vegetarische kaas te eten, dat is zijn/haar eigen keuze. Maar het is wel erg triest als een (beginnend) vegetariėr niet-vegetarische kaas eet terwijl hij zich daar niet van bewust is.

In het algemeen zou eigenlijk bij gerechten met kaas die als vegetarisch aangeduid worden in het recept vermeld moeten worden dat dus niet zomaar alle kaas vegetarisch is. In gevallen waarbij ook daadwerkelijk een specifiek product vermeld wordt zoals in de Allerhande zou het gewoon echt vegetarisch moeten zijn.

Heeft iemand zich hier al ooit druk om gemaakt  Huh?

Misschien klinkt het als onbegonnen werk maar ik denk dat ik maar eens ga beginnen met een mailtje te sturen naar de AH.
Dee
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:13:44 »

Vele vegetariers houden er geen rekening mee. Ik begrijp best dat ook de AH dat niet doet. Trouwens, als ze dat erbij zouden vermelden denk ik dat dat alleen maar negatieve reclame is: zo van "zie nu hoe verschrikkelijk fussy* de vegetariers wel zijn". Maar het is je goed recht om naar de AH te mailen en lekker te klagen, misschien sturen ze je nog wel een pak vegetarische kaas.

* Mijn oprechte excuses, ik kan even niet op het Nederlandse woord komen.
Aiko
Koning Slachter
Mega-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:16:06 »

Is het dan niet 'fuzzy'?

[Warrig] [Verwarrend] [Ingewikkeld]

« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
Dee
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:19:25 »

Nee, niet fuzzy  Lachen

fuss·y (fŭs'ē)
adj., -i·er, -i·est.
Easily upset; given to bouts of ill temper: a fussy baby.
Paying great or excessive attention to personal tastes and appearance; fastidious: He was always fussy about clothes.
Calling for or requiring great attention to sometimes trivial details: a fussy actuarial problem.
Full of superfluous details: “It can indeed be fussy, filling with ornament what should be empty space” (H.D.F. Kitto).
Aiko
Koning Slachter
Mega-forummer

« Antwoord #4 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:20:56 »

Oh, er is uiteraard ook kaas gestremt met iets plantaardigs in plaats van (delen van een) lebmaag van een gedood rundbeest. Dan resteert slechts de zuivel. En zuivel is strikt genomen vegetarisch (maar indirect natuurlijk ook niet, zeker niet bij groot industrieel vervaardigde melk).

Dee
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:22:56 »

Ja ja, maar dat neemt niet weg dat vele vegetariers er niet over vallen.
Aiko
Koning Slachter
Mega-forummer

« Antwoord #6 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:25:30 »

Vegetariėrs zijn dan ook zeurpieten, per definitie.

Dee
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 11, 2006, 14:29:26 »

Fussy dus  Grin
Gabs
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #8 Gepost op: Maart 11, 2006, 18:44:24 »

ik moet eerlijk bekennen dat ik gewoon alle kaas eet en dus ook niet-vegetarische. ik wil er wel nog een beetje een normaal leven op na houden,  waarin ook in een restaurant gewoon iets kan bestellen. ik ga er namelijk niet van uit dat ze in restaurants vegetarische kaas gebruiken... (ja sorry, het is gemakszucht)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: