Februari 10, 2012, 19:58:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vegetarische roti?  (gelezen 10279 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Babske
Gast
« Gepost op: Januari 05, 2006, 12:33:33 »

Ik ben sinds kort overgestapt op vegetarisch eten. Nu wilde ik voor vanavond voor mijn visite roti koken en ik kocht zo'n pak van Knorr. Ik heb als vervanger voor de kipfilet zo'n blok tofu gekocht....is dat eigenlijk wel de goede vervanging? Of zouden jullie iets anders aanbevelen?
« Laatste verandering: Januari 05, 2006, 12:37:50 door Hizikigrrrl » Gelogd
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 05, 2006, 12:36:39 »

Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad (maar dan met Tandoori) en toen werd me uitgelegd dat tofu een uitstekende vervanger is voor kip. En ondanks dat ik het kookte vonden mensen het toch lekker (of ze deden in ieder geval alsof).

bambi
Mega-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 05, 2006, 12:43:36 »

ik vind quornstukjes ook erg lekker in dingen waar volgens pakjes kip in gaat.

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
Selly
Redactie Vegatopia
Mega-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 05, 2006, 14:03:06 »

Je hebt ook voorgemarineerde stukjes tofu en dat is misschien voor een volgende keer nog makkelijker. Laat de tofu in elk geval lang marineren.
Ik eet roti altijd met aardappel, kerriesaus, kouseband en ei, en zonder tofu dus, maar ik maak het ook niet met een Knorr pak en als je zo'n pak hebt wil je natuurlijk een duidelijke kipvervanger.
« Laatste verandering: Januari 05, 2006, 14:05:35 door Selly » Gelogd

,,,,فلافل
Babske
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 05, 2006, 14:08:22 »

Bedankt voor de reacties....ik ga die boel zo maar vast marineren dan  Grin
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 06, 2006, 07:09:23 »

De Suri gooit er ook wel gemarineerde tempeh in. Bij mij wordt dat helaas altijd een zompige bende.
Babske
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 06, 2006, 10:09:00 »

Het is dus geslaagd zowel mijn ouders als ik vonden het lekker met de Tofu, de tofu heeft wel een halve dag in de marinade gelegen.  Wink
smikkeltje
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 08, 2006, 16:55:44 »

mijn surinaamse huisgenootje maakte altijd vegetarische roti, met ei erbij, eerst koken, dan pellen en dan frituren zodat er een lekker korstje aan komt!
die pakken van knorr zijn trouwens een aanfluiting, als je ooit echte roti hebt gegeten is het echt niks!
linz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 08, 2006, 17:06:43 »

Vegetarische roti van de surinaamse afhaal ken ik alleen met dahlsaus ipv kerrie, met inderdaad zo'n gefrituurd eitje.

Stiekem toch een banaan!
Babske
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 08, 2006, 17:29:28 »

mijn surinaamse huisgenootje maakte altijd vegetarische roti, met ei erbij, eerst koken, dan pellen en dan frituren zodat er een lekker korstje aan komt!
die pakken van knorr zijn trouwens een aanfluiting, als je ooit echte roti hebt gegeten is het echt niks!

Ik heb ooit "echte" roti van de surinamer gegeten en echt ik vond dat een aanfluiting in vergelijking met die pakken van knorr. Ennuh ik eet ook geen eieren.
linz
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 08, 2006, 17:44:43 »

Ik heb ooit "echte" roti van de surinamer gegeten en echt ik vond dat een aanfluiting in vergelijking met die pakken van knorr.

Waar moet het heen met deze wereld  Tongue Wink

Stiekem toch een banaan!
Christiaan
Mega-forummer

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 08, 2006, 17:45:04 »

Ik heb ooit "echte" roti van de surinamer gegeten en echt ik vond dat een aanfluiting in vergelijking met die pakken van knorr.
Giechel

"Never lift more than you can eat."
Babske
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 08, 2006, 17:47:48 »

Tja ik vond het gewoon echt goor. 't kan ook aan de surinamer liggen natuurlijk. Maar het was gewoon niet te vreten.   Undecided
freesoul
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 08, 2006, 17:54:38 »

wat is roti eigenlijk? Want ik dacht dat roti vlees was eigenlijk...
Superguppie
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #14 Gepost op: Januari 08, 2006, 18:02:53 »

Roti is een soort wrap maar dan op z'n surinaams

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Antwoord #15 Gepost op: Januari 09, 2006, 20:24:11 »

Tja ik vond het gewoon echt goor. 't kan ook aan de surinamer liggen natuurlijk. Maar het was gewoon niet te vreten.   Undecided

Dan is niet een kwestie van kunnen, dat is een kwestie van bijna zeker weten. Mijn ervaring is dat er geen een Surinamer is die het op dezelfde manier maakt als een andere Surinamer. We hebben nu een adresje waar ze er bijvoorbeeld kikkererwten en - als je niet oppast - loeihete spinazie inknikkeren.
Ilse
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Januari 11, 2006, 11:57:13 »

Roti vind ik zelf het lekkerst als je bij de toko verse roti haalt. Sperzieboontjes, Quorn en Kikkererwten flink ruiden met garam massala (ook bij de toko verkrijgbaar), flinke scheut groentebouillon om het een beetje smeuiig te maken,  een eitje erbij en klaar! Erg lekker, die Roti van Knorr kun je eigenlijk geen roti noemen...
smikkeltje
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Januari 11, 2006, 19:03:46 »

nee, de roti van knorr is gewoon een standaar tortillawrap ding. ik was nogal teleurgesteld toen ik dat kocht want het ging me om de roti, die vulling is makkelijk om zelf te maken!
g11ling
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Januari 11, 2006, 21:46:31 »

De allerlekkerste roti verkopen ze bij de Moksi in Den Haag. Ik woon in Belgie dus dat zegt wat! :O
Als mijn vriend daar in de regio moet zijn voor zijn werk neemt ie altijd 2 bakken mee en die avond is het feest, 1tje gaat met smaak op en de ander vriezen we in voor als we heimwee krijgen.
Ze doen er heel veel groenten (kousenband, kool, tauge etc) en supersmakelijke tempé en tofu bij. Wat dat betreft mag ik maar 1 aanmerking geven..... meeeeeeeeeeeeeeer tempé!

Zeker een omweg waard!
g11ling
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Januari 11, 2006, 21:47:17 »

oja... en als je zo'n roti zou invriezen..... haal het ei er uit want ingevroren ei is echt viezzzz
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: