Mei 21, 2012, 16:09:58 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Nieuw in de vraagbaak: Vegetarisch eten op feestjes en bedrijfsuitjes.

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Pizza's  (gelezen 10352 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
santje19
Gast
« Gepost op: Maart 21, 2006, 13:11:00 »

Hallo iedereen.
Op de meeste of zelfs alle pizza's zit naar mijn weten kaas. Wat doen jullie als je zin hebt in een pizza? Zelf maken, of zijn er speciale vega-pizza's?
Laat maar horen!
Harry
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:26:35 »

Als omnivoor, die een paar jaar in een natuurvoedingszaak heeft gewerkt, kan ik je vertellen dat er vega-diepvriespizza's in de handel zijn. Ik heb me er zelf nooit aan gewaagd, want ik maak ze liever zelf. Bovendien heeft Bio Idea strakke volkoren pizza bodems. Even beleggen met wat je wilt, vegetarisch gestremde kaas erover en smullen maar. Wel eerst even bakken natuurlijk. Grin
santje19
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:29:17 »

Hmm ze zijn er dus wel...maar de sauzen die je over de pizza bodem kan doen, zijn volgens mij ook niet altijd vegetarisch?
Sanja
Forumkenner 2005
Super-forummer

« Antwoord #3 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:29:24 »

Eet je wel vegetarische kaas? Dan zijn volgens mij de pizza's van Dr Oetker wel geschikt (weet iemand dat zeker?) en de biologische pizza's van de AH (maar ik geloof dat ze niet met 100% zekerheid konden garanderen dat die kaas vegetarisch was).

Wat ik zelf doe: ik koop de verse pizza Marinara van de AH (ligt in het koelvak bij de zakken gesneden groente en de kant-en-klaar-maaltijden). Hier zit geen kaas op en is helemaal vegetarisch/veganistisch. Soms doe ik er sojakaas (die Mozzarella-variant van Redwood, te verkrijgen bij de Natuurwinkel) op, maar soms doe ik er alleen de olie en de oregano die er bij zitten op. Erg lekker!

Edit: En ze hebben ook erg lekkere verse steenoven-pizzabodems bij de AH die je zelf kunt beleggen. En natuurlijk die pizzabodems van de Natuurwinkel. Je kunt ook pakken pizzabodemmix van Honig kopen of zelf een deegje in elkaar flansen (da's niet moeilijk).
« Laatste verandering: Maart 21, 2006, 13:31:21 door Sanja » Gelogd

If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call
santje19
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:32:01 »

Ja ik eet wel vegetarische kaas..Ik zal eens bij de ah kijken wat er op de verpakking staat bij die pizza's! Bedankt voor de tip, ik moet eigenlijk een keer zelf een pizza maken!
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:50:30 »

Pizza maken is niet zo moeilijk, zelfs ik kan het!

Harry
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:50:37 »

Ja ik eet wel vegetarische kaas..Ik zal eens bij de ah kijken wat er op de verpakking staat bij die pizza's! Bedankt voor de tip, ik moet eigenlijk een keer zelf een pizza maken!
Moeten, moeten? Mogen! Pizza maken is good, clean fun!
santje19
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 21, 2006, 13:59:46 »

Haha dat bedoel ik Wink
Harry
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 21, 2006, 14:06:07 »

En 'm opeten is nog leuker!GIECHEL
santje19
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 21, 2006, 17:28:42 »

Hm.. op de een of andere manier krijg ik het idee alsof ik in de maling genomen wordt..zal wel niet toch Wink
Migrator
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 21, 2006, 18:38:39 »

is een bodem van een pizza eigelijk vega?

[edit: dan bedoel ik eigelijk of iemand weet wat een restaurant voor recept zou gebruiken.
« Laatste verandering: Maart 21, 2006, 19:43:56 door Migrator » Gelogd
Indira
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #11 Gepost op: Maart 21, 2006, 19:55:04 »

AH heeft ook kant en klaar bodems ( per 1 verpakt uit koelvak) waar al sorot van tomatnespul opzit, je moet m dus nog verder bedekken en bakken, lijtk soort steenoven. nog nooit geprobeerd, maar wel veganistisch.

Bodems uit pizzeria horen normaalg epsroken vegan te zijn, maar uit ervaring weet ik dat veel pizzeria´s (de meerderheid van wie ik heb gebeld, met een allergie excuus omdat ze eerst spraken van ´het geheim van de kok´)) zuivel of eieren door de bodem hebben. dat zijn dus niet de échte Italiaanse pizza´s..!
« Laatste verandering: Maart 21, 2006, 19:57:01 door Irna » Gelogd

Za Zemiata!
Migrator
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Maart 21, 2006, 20:01:33 »

Dat geheim van de smit verhaal loop ik ook tegenaan. Maar een "echte Italian Pizza bodem" zou dus ongeveer ok moeten zijn?
Indira
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: Maart 21, 2006, 20:03:47 »

jep. das gist+meel/bloem+olie+water

ik heb gewoon pizzeria´s gebeld en gezegd dat ik moest weten of er dierlijke producten in zaten ivm allergie. op navragen kreeg ik dus wel antwoord dat het zo was. nu weet ik welke pizzeria´s ik wel en niet kan bezoeken in de buurt. maar je weet dus nooit zeker, de leukste/best bekend staande pizzeria´s kunnen dus ewl eieren/melk gebruiken.
« Laatste verandering: Maart 21, 2006, 20:04:18 door Irna » Gelogd

Za Zemiata!
Sanja
Forumkenner 2005
Super-forummer

« Antwoord #14 Gepost op: Maart 23, 2006, 14:24:24 »

AH heeft ook kant en klaar bodems ( per 1 verpakt uit koelvak) waar al sorot van tomatnespul opzit, je moet m dus nog verder bedekken en bakken, lijtk soort steenoven. nog nooit geprobeerd, maar wel veganistisch.

Die zijn toch per twee verpakt? Ze zijn erg lekker trouwens.

If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call
santje19
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Maart 23, 2006, 22:32:28 »

Ik had vandaag even bij de AH gekeken, en die pizza bodems waren inderdaag per twee verpakt. En de kaas bij de biologische pizza is helaas niet vegetarisch.
smikkeltje
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Maart 23, 2006, 22:50:33 »

als ik pizza's bestel, vraag ik gewoon zonder kaas en gooi ik er zelf olijfolie overheen (heb ik in italië geleerd, echt lekker!)
en zelf maken is ook niet zo moeilijk, zeker niet als je kant-en-klare pizzabodems koopt (bij de digros, en volgens mij vegan!)
saar
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Maart 24, 2006, 13:16:55 »

Van de dr. Oetkersite:

Bestaan er vegetarische pizza’s?

Natuurlijk, de volgende pizza’s zijn vegetarisch:

- Ristorante Pizza Quattro Formaggi
- Ristorante Pizza Funghi
- Ristorante Pizza Spinaci
- Ristorante Pizza Mozzarella
- Ristorante Pizza Vegetale
- Ristorante Pizza Pasta

In een eerder topic heeft ooit gestaan dat er echt vegatarische kaas wordt gebruikt.
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #18 Gepost op: Maart 24, 2006, 13:34:02 »

- Ristorante Pizza Pasta

Weet iemand een supermarkt die deze verkoopt?

Mrie
Bekende op het forum
**

« Antwoord #19 Gepost op: Maart 24, 2006, 13:49:32 »

Van de dr. Oetkersite:

Bestaan er vegetarische pizza’s?

Natuurlijk, de volgende pizza’s zijn vegetarisch:

- Ristorante Pizza Quattro Formaggi
- Ristorante Pizza Funghi
- Ristorante Pizza Spinaci
- Ristorante Pizza Mozzarella
- Ristorante Pizza Vegetale
- Ristorante Pizza Pasta

In een eerder topic heeft ooit gestaan dat er echt vegetarische kaas wordt gebruikt.

Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of ze vegetarische kaas gebruiken, wacht op het antwoord

Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: