Vegatopia Forum

2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viv

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #60 Gepost op: 09 april 2007, 17:42:32 »
Ik kom hier wel net aan

altijd een appel s'avonds
s'middags tussen 3 en 4 een banaan
afwisselend met ander fruit (bijvoorbeeld mandarijnen)

Mijn moeder en ik letten er wel op
dat we bij het diner genoeg groente eten
maar of het echt altijd 200 gram is zou ik niet weten!

slik de vegetarische multivitamine van de Tuinen
hopenlijk geeft dat toch nog wat extras!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #61 Gepost op: 09 april 2007, 18:09:48 »
Viv,
heb
jij
soms
een
heel
smal
computer-
scherm
?
 :puh2:

viv

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #62 Gepost op: 09 april 2007, 20:24:32 »
ik zie jou tekst met heel veel enters
Hizikigrrrl idd
maar de mijne valt wel mee toch?
heb gewoon een laptop met 15,4inch  ;)

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #63 Gepost op: 02 mei 2007, 15:45:48 »
Qua groenten zit ik er denk ik altijd net iets onder, dat omdat ik gewoon niet zoveel eet met het avondeten en dus ook niet veel groente opschep (aardappelen overigens ook niet, misschien niet echt gezond) Misschien een idee om dan nog een luchtige komkommersalade ernaast te eten :S

Wat ik me wel altijd afvraag: ik eet vaak 2 stuks fruit per dag zoal een appel en een kiwi, maar als je eens ananas wil eten moet je dan echt een hele ananas eten en telt dit dan pas als 1 stuk fruit? In een ananas zitten dan toch veel meer vitaminen lijkt me dan een appeltje? Is het niet voldoende om dan een paar verse ringen ananas te nemen :S
Of een hele mango is ook zo groot :S

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #64 Gepost op: 02 mei 2007, 22:55:13 »
Wees maar gerust, het gaat om porties, niet om stuks. Stel je voor zeg, een hele watermeloen  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #65 Gepost op: 02 mei 2007, 23:00:13 »
Twee vlierbesjes dan?

Stom eigenlijk; hebben ze een gewichtmaat voor de groenten, komen ze met kwantiteitsmaat voor de fruiten. Minder bekken doet twee ons groenten, twee ons fruit ook niet. Tenzij ze hebben berekend dat het één komma driehonderdachtentachtig onzen fruit moet zijn.

Gargamel

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #66 Gepost op: 19 mei 2007, 18:14:25 »
Heeeel makkelijk. Elke ochtend een banaan en perzik. 's Middags een appel en/of peer en kiwi en vaak nog een aardbeien/frambozenshake. 2x per dag groenten, waar ook altijd rauwe groente bij zit en meestal ook nog warme groenten. Als tussendoortje eet ik meestal pruimen of een paar schijfjes ananas, dus ik denk dat het wel snor zit met dat groenvoer!  :)

Gwennepen

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #67 Gepost op: 23 mei 2007, 11:21:32 »
Hier moet je 't iig niet persé van hebben.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #68 Gepost op: 23 mei 2007, 11:48:34 »
Hier moet je 't iig niet persé van hebben.

gelukkig maar, ik vind dat belachelijk, een vervnger voor fruit, en nog knettersduur ook.

2 ons groente is totaal geen probleem, ik denk dat ik wel 2x zoveel eet. Fruit; de ene keer lukt het me makkelijk, maar er zijn ook wel eens dagen dat ik geen fruit eet. Ik probeer nu dus wel echt elke dag fruit te eten. Ik vind het ook erg lekker dus dat is het probleem niet!
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Teddy

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #69 Gepost op: 23 mei 2007, 14:08:50 »
Vroeger aten wij altijd te weinig fruit. Toen ben toen begonnen met iedere dag bij ons ontbijt een bordje fruit te maken (momenteel wat aardbeien, druiven, een kiwi, sinaasappel en een appel)  Werkt voor ons echt super goed en mijn huid lijkt ook veel egaler te worden sinds ik veel fruit eet  :cheer:

Groente eten wij altijd genoeg omdat ik minimaal twee porties groente door het avondeten doe. En vaak extra een uitje, preitje of tauge enzo, maar dat reken ik eigenlijk niet echt mee als groente.

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #70 Gepost op: 27 mei 2007, 22:17:21 »
2 ons groente haal ik met gemak, maar er is hier altijd zo weinig fruit thuis... Ben de enige frequente fruiteter, eet eigenlijk al het fruit wat je kan bedenken maar helaas zijn hier meestal alleen appels in huis. En 2 appels op een dag vind ik nou niet echt een feest, dus ik hou het vaak bij 1.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #71 Gepost op: 28 mei 2007, 15:43:34 »
Groente haal ik makkelijk, soms wel een pond per dag :-[
maar fruit alleen bij vlagen, als er niets lekkers in huis is, want ik ben niet zo'n grote eter en qua tussendoortje kies ik dan toch eerder voor iets ongezonds (schaam, schaam...)

sammie

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #72 Gepost op: 01 juni 2007, 19:45:57 »
Ik heb sinds kort een fruitabonnement van odin. Voor 7,95 euro krijg je een tas met ongeveer 20 stuks fruit. Hierdoor ben ik wel meer fruit gaan eten.
Wat betreft groente zit ik volgens mij wel ok. Vaak eet ik op brood ook nog tomaat, courgette of sla.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #73 Gepost op: 01 juni 2007, 22:21:27 »
20 stuks...? echt?? k kan me niet voorstellen. ik heb jaren geleden ook een fruit tas gehad, en dat was meestal iets van 3 appel, 2 banaan, 2 kiwi en nog iets...voor 7,50 in de guldentijd geloof ik.
Za Zemiata!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #74 Gepost op: 02 juni 2007, 09:39:32 »
Ik heb ook al tijden de Odin fruittas en ik denk ook niet dat ik echt aan 20 stuks kom. Meestal idd. 4 appels, 4 peren, 4 bananen en dan bijv. een mango. Maar het helpt inderdaad mij ook om meer fruit te eten omdat het dan toch in huis is.

Appel

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #75 Gepost op: 01 augustus 2007, 10:34:49 »
Ja.

In de ochtend eet ik meestal alleen fruit, vandaag bijvoorbeeld 2 appels en pompoenpitten als ontbijt. Soms smiddags als tussendoor.

Ik eet zelden brood, als lunch en avondeten eet ik altijd iets met groente(s) Met of zonder vis/bruine rijst/volkorenpasta/noten.

Als ik niet weet hoe mijn dag verloopt, dan doe ik wat groentes in een blender en dan drink ik het op. Snel & makkelijk. Die het goed doen zijn bijv. wortels, komkommer, tomaten, kiemen, paprika, sla.

Varieer! Kikkererwten zijn echt zo lekker en je kunt het pureren, door een schotel, of als snack uit de hand eten.
Idem met wortels, courgettes.

Programmeer je hoofd met groente en fruit, dan raken andere dingen (we weten allemaal welke dingen.. ;) ? uit onze zicht.

Tanwen

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #76 Gepost op: 03 augustus 2007, 17:30:06 »
Ik heb ook vaak het idee dat bepaalde groenten "niet tellen".
Tellen aardappels wel, dan? Want dan kom ik makkelijk aan 2 ons per dag; hier thuis eten we bijna iedere dag aardappels-groente-stukje vlees. Nouja, ik eet dan dus geen vlees, maar voor de rest blijft het hetzelfde.

Verder zijn mijn ouders niet echt heel erg bezig met gezond eten, mijn broertje en ik moeten officieel 1 stuk fruit per dag maar vaak schiet het er wat herinneren bij in. Maar ik denk er nu zelf aan en eet ook heel consequent 2 porties fruit per dag (meestal 3 stuks, omdat 2 mandarijntjes voor mij een portie zijn).

Ik probeer zo gezond mogelijk bezig te zijn, maar mijn ouders weigeren meer dan één potje groente te koken (sja, wij eten meestal potgroente, ook al zoiets waar ik het niet mee eens ben) en dan kom je dus nooit aan 2 ons per persoon (we zijn met 4). Maar als aardappelen ook meetellen, dan wel.

Is er trouwens een speciale standaard welke groenten wel "tellen" en welke niet?

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #77 Gepost op: 03 augustus 2007, 18:20:04 »
Ik heb ook vaak het idee dat bepaalde groenten "niet tellen".
Tellen aardappels wel, dan? Want dan kom ik makkelijk aan 2 ons per dag; hier thuis eten we bijna iedere dag aardappels-groente-stukje vlees. Nouja, ik eet dan dus geen vlees, maar voor de rest blijft het hetzelfde.

Verder zijn mijn ouders niet echt heel erg bezig met gezond eten, mijn broertje en ik moeten officieel 1 stuk fruit per dag maar vaak schiet het er wat herinneren bij in. Maar ik denk er nu zelf aan en eet ook heel consequent 2 porties fruit per dag (meestal 3 stuks, omdat 2 mandarijntjes voor mij een portie zijn).

Ik probeer zo gezond mogelijk bezig te zijn, maar mijn ouders weigeren meer dan één potje groente te koken (sja, wij eten meestal potgroente, ook al zoiets waar ik het niet mee eens ben) en dan kom je dus nooit aan 2 ons per persoon (we zijn met 4). Maar als aardappelen ook meetellen, dan wel.

Je eetgewoontes klinken mij niet echt gezond, hoewel ik de indruk heb dat het niet jouw eigen schuld is.

Een vleesmaaltijd zonder vlees is immers geen volwaardige maaltijd en ook bij groenten is het belangrijk om te variëren.  In die zin tellen je dagelijkse aardappels niet mee.

Als je nog wel zuivel (B12, ...) eet dan valt het misschien nog wel mee maar anders zou ik mij in jouw plaats zorgen beginnen maken over gebrek aan bepaalde voedingsstoffen.

Tanwen

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #78 Gepost op: 04 augustus 2007, 12:11:14 »
Oh, sorry, ik heb niet al mijn eetgewoontes vermeld...
Omdat dit alleen een topic over groente en fruit was, heb ik de rest een beetje weggelaten ;) Ik eet ook wel vleesvervangers, van die kant-en-klare dingen van de albert hein, of ik maak zelf iets met tofu of soja. Het ging mij in deze vooral om de "2 ons groente en 2 stuks fruit" vraag.
En met fruit varieer ik ook wel, alleen niet zo heel veel omdat wij meestal niet zo veel in huis hebben. Maar het is meestal de keuze tussen appel, mandarijn/sinaasappel, banaan, peer. Dat soort dingen, omdat ik ook voor heel veel soorten fruit allergisch ben.

smikkeltje

Re:2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
« Reactie #79 Gepost op: 06 augustus 2007, 13:57:13 »
ik kom wel makkelijk aan de 2 ons groente. 2 keer fruit soms wat moeilijker omdat ik heel kieskeurig ben en het "lekkere" fruit vaak wel duur vind. maar ik neem tussendoor ook vaak een tomaat, komkommer, worteltjes ofzo dus dan schiet het wel op!
ik overweeg een sapmachine te kopen, lekker elke dag verse sapjes!
ik krijg trouwens wel pijn in m'n tanden als ik teveel fruit eet, hebben jullie daar geen last van?