Mei 21, 2012, 16:29:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Veel parttime vegetariërs erbij door vogelgriep  (gelezen 4378 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Gepost op: April 29, 2006, 07:48:58 »

Het aantal parttime vegetariërs neemt de laatste maanden snel toe, concludeert onderzoeksbureau Metrixlab op grond van een enquête onder 500 consumenten. Dat sluit aan bij wat de laatste maanden blijkt uit de bezoekcijfers van Vegatopia.com: veel mensen zijn op zoek naar alternatieven voor elke dag vlees op het bord.

Sinds de vogelgriep begin dit jaar Europa bereikte, ligt het aantal bezoekers ruim 30% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar: gemiddeld ruim 45.000 bezoekers per maand.

De stijging doet zich vooral voor vanaf maart, toen de ophokplicht in Nederland van kracht was en de vogelgriep Duitsland bereikte: 42% meer bezoek ten opzichte van maart 2005. In april kwamen er zelfs 75% meer bezoekers dan vorig jaar april.

De recepten die het meest geraadpleegd werden:  Griekse salade, Mozarella-auberginetaart en Mexicaanse pannenkoeken.
Gabs
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: April 29, 2006, 12:48:47 »

ach ja, zo zijn die ziektes toch nog ergens goed voor.

en als er dan minder mensen vlees gaan ete, worden er minder dieren gehouden en zullen er minder snel ziektes uitbreken of zich minder goed verspreiden... een win-win situatie dus.
bambi
Mega-forummer

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 01, 2006, 16:56:46 »

Het aantal parttime vegetariërs neemt de laatste maanden snel toe, concludeert onderzoeksbureau Metrixlab op grond van een enquête onder 500 consumenten. Dat sluit aan bij wat de laatste maanden blijkt uit de bezoekcijfers van Vegatopia.com: veel mensen zijn op zoek naar alternatieven voor elke dag vlees op het bord.

Sinds de vogelgriep begin dit jaar Europa bereikte, ligt het aantal bezoekers ruim 30% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar: gemiddeld ruim 45.000 bezoekers per maand.

De stijging doet zich vooral voor vanaf maart, toen de ophokplicht in Nederland van kracht was en de vogelgriep Duitsland bereikte: 42% meer bezoek ten opzichte van maart 2005. In april kwamen er zelfs 75% meer bezoekers dan vorig jaar april.

De recepten die het meest geraadpleegd werden:  Griekse salade, Mozarella-auberginetaart en Mexicaanse pannenkoeken.

Nee joh, dat zijn al mijn vrienden die ik verteld heb dat ze recepten van vegatopia voor me moeten maken, ná mijn allergielijst gecheckt te hebben Wink

Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken
Monique
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 01, 2006, 17:28:19 »

zijn die ziektes toch nog ergens goed voor.

Ja dat was ook mijn eerste reactie na het lezen van het bericht.
Miriam
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 03, 2006, 08:44:50 »

Zo ken ik mensen die afhankelijk van welke ziekte heerst een tijdje geen varkensvlees en kip eten (of rund met BSE etc. etc.)  Giechel (die mensen worden zowel door vleeseters als vegetariers uitgelachen  Giechel)
Gretz
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 06, 2006, 15:45:41 »

De varkenspest komt ook weer dichter in de buurt van ons land, dus wie weet heeft dat ook een positief effect.  Smiley

"If you will just take me. It might just complete me
And together we can make a stand." (Jewel Kilcher)
bienne
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 06, 2006, 22:43:25 »

Oh vast wel, dan krijgen mensen weer de kriebels en gaan ze op eens heeeeeeeeeeeel braaf worden Grin
Veppie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 07, 2006, 20:00:36 »

Ach, die hypocriete parttimers! Pas als het gevaarlijk wordt eten ze geen vlees meer. Eigenlijk verdienen alle  (bioindustrie)vleeseters het te overlijden aan de door hun gefaciliteerde ziektes!  

~*~Gwennepen~*~
Mega-forummer

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 08, 2006, 10:06:31 »

Nounounounounou.Van mij hoeft er helemaal niemand dood!

mollig, kippig en kattig
Eelco
Administrator
Mega-forummer

Geslacht: Man

eelcoherder
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 08, 2006, 10:11:08 »

Want mensen zijn precies als dieren (toch, Meneer de Uil?).

This is between me and the vegetable.
Harry
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 08, 2006, 11:05:09 »

Want mensen zijn precies als dieren (toch, Meneer de Uil?).
Inderdaad jongeheer Eelco. Dieren zijn precies als mensen, dus zijn mensen precies als dieren. Elk mens is een dier, maar niet elk dier is een mens. En dat is maar goed ook, jawel! Wink
Maar Meneer de Uil had al gezien dat Veppie een felle kikker was bij de (dood)strafdraad.
« Laatste verandering: Mei 08, 2006, 11:07:42 door Meneer De Uil » Gelogd
~*~Gwennepen~*~
Mega-forummer

« Antwoord #11 Gepost op: Mei 08, 2006, 17:20:43 »

Ik vind het heel naar als dieren ziek worden.Maar als mensen daardoor vegetarisch eten gaan waarderen;van harte welkom hoor.Daar vind ik niets hypocriets aan.

mollig, kippig en kattig
Dee
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 08, 2006, 17:33:00 »

Ach, die hypocriete parttimers! Pas als het gevaarlijk wordt eten ze geen vlees meer. Eigenlijk verdienen alle  (bioindustrie)vleeseters het te overlijden aan de door hun gefaciliteerde ziektes!
Te belachelijk om op in te gaan.
Veppie
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 08, 2006, 19:39:40 »

okee, okee...overlijden is een beetje erg hard...maar een flinke voedselvergiftiging...moeten ze maar nadenken voordat ze iets in hun mond stoppen en niet alleen wanneer ziektes breeduit in het nieuws worden uitgemeten. Teveel mensen willen er niet bij nadenken wat voor mishandelingen ze stimuleren.  
~*~Gwennepen~*~
Mega-forummer

« Antwoord #14 Gepost op: Mei 09, 2006, 08:01:39 »

Van mij hoeft ook niemand ziek! Angry

mollig, kippig en kattig
Harry
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Mei 09, 2006, 08:10:46 »

Yeah, love and peace. Engel
Dee
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Mei 09, 2006, 09:04:41 »

okee, okee...overlijden is een beetje erg hard...maar een flinke voedselvergiftiging...moeten ze maar nadenken voordat ze iets in hun mond stoppen en niet alleen wanneer ziektes breeduit in het nieuws worden uitgemeten. Teveel mensen willen er niet bij nadenken wat voor mishandelingen ze stimuleren.  
Dat begint te lijken om de speech van een moslim-extremist: 'dan moeten ze maar de ware godsdienst aanhangen'...
Harry
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Mei 09, 2006, 09:07:39 »

Nee joh, da's gewoon jeugdige overmoed i.c.m. een vurig karakter. Dat zou jij toch moeten herkennen, Dee. Grin
Dee
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Mei 09, 2006, 09:10:52 »

Jeugdige overmoed kan ik alleen maar toejuichen  Grin. Maar om vegetarisme -of nog erger veganisme - nu te gaan promoten als het ware goed, dat doet mijn tenen krullen  Roll Eyes.

Maar soit, ik juich het dus toe  Grin
Harry
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Mei 09, 2006, 09:17:50 »

Zo jong en toch al zo wijs..., nu nog Poekie en Chrissie in hun sop gaar laten koken. Wink
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: