Vegatopia Forum

Noord-Holland

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Noord-Holland
« Reactie #20 Gepost op: 13 november 2011, 12:41:34 »
Ghandi zit vlak bij het station in Hilversum en is de 2e Indiaas-Nepalees, naast het hier hoog in de lijst genoteerde Surya. Die laatste zat al helemaal volgeboekt, dus eindigden we bij Ghandi. Niet de meest aanlokkelijke geur als je binnenkomt en het interieur is ook wat minder mooi dan de concurrent. De bediening is vriendelijk, maar onwetend. De kaart is uitgebreid, ook voor veggies. Vooraf geproefd van potato chop, een aardappelpuree met o.a. doperwtjes en diepvriesworteltjes door een eitje gehaald en gefrituurd (Heel anders dan bij Sherpa, de Tibetaan-Nepalees in Amsterdam en favo hier. Daar is het een dikke aardappelschijf in een knapperig jasje met zoetzuur sausje en lekker pittige koriandersaus) en alu jeera, waarbij de komijn wel erg subtiel was.
Hoofdgerecht werd een Nepalese thali, met o.a. dal tarka (met vrijwel rauwe knoflook die overheerste), paneer saag,  een soort alu mattar (aardappeltjes en doperwtje sin currysaus) en een vrij zoete raita met ook tomaat erin. De overbuurvrouw ging ook voor een vegetarisch hoofdgerecht, een pittige paneer jalfrezi. Op de eerste proef een tikje waterig, waarna de pepers opkwamen. Niet zo bijzonder ook.
Voor de prijs had ik er iets meer van verwacht, het kwam wat ongebalanceerd over en €12.50 voor een hoofdgerecht van linzen vind ik ook een beetje overdreven. Wat er over bleef, ging mee in een doggy bag. Er werd netjes gevraagd of het bij elkaar mocht (er was ook iets niet vegetarisch over), maar helaas werd het verzoek om het naast elkaar in 1 bakje te doen genegeerd. Een thalirestjes waren in een niet opwarmbaar bakje gestapeld en het restje niet vega was niet meegekomen. Kortom, toch liever Surya volgende keer.
 
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Noord-Holland
« Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2014, 17:10:31 »
Ik at een paar weken terug 2 dagen achter elkaar in Hippolytushoef. Op dagen 1 aten we bij Italiaan Dolce Vita. Eigenlijk geen slechte keuze, want deze Italiaan had erg veel vega-opties. Vooraf at ik een grote gemengde salade, met enorm veel soorten groenten, lekker, groot maar toch licht. Op z'n Italiaans kreeg je er een fles azijn en olie bij om de sla zelf aan te maken. Fijn.
Daarna een spagetti met knoflook en pepers. Ik schrok toen de knoflook muf leek te ruiken toen het bord verscheen, maar hier proefde je niets van en het was een prima spaghetti. Aardige bediening ook en dus helemaal niet verkeerd.

Op dag 2 aten we bij ODK. Vooraf gebakken paddenstoelen, als hoofdgerecht een quiche. De porties hier zijn enorm. Ik kreeg anderhalve kleine quiche (ging wel qua smaak, veel te veel qua hoeveelheid), een enorme lading roergebakken groenten (die groenten waren erg vers en knapperig, lekker) en dan verschenen op tafel nog frieten, gebakken aardappels, salade, stoofappels en prei. Echt te veel en veel moest weg, een beetje jammer, maar de porties hier schijnen in veel resto's enorm te zijn. De bediening was erg aardig.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Noord-Holland
« Reactie #22 Gepost op: 02 juni 2014, 17:35:54 »
We dineerden bij DjaDjan in Bergen-dorp en dat was een zeer aangename ervaring. Het is gevestigd in een oude koeienschuur die heel mooi opgeknapt is. Het eten wordt ook in de Rode Michelin terecht geloofd.
Er waren gefrituurde sojaballetjes in satésaus als hartig voorgerecht (er zijn ook loempia's) en van de hoofdgerechten proefden we gesauteerde groenten in een soja-knoflooksaus en lekkere, frisse gado gado. Verse ingrediënten, fijn bereid. Bijgerechten waren sperzieboontjes in een zeer pittige rode saus en twee rijstbereidingen (witte en met kurkuma).
Vriendelijke, betrokken bediening, aanrader.
Ah, goed om te weten zeg! Mochten mijn ouders nog eens op loopafstand met ons uit eten willen, dan kan ik deze plek wel eens suggereren.

(Ik quote je even in een andere draad dan waar jij postte, omdat dit de plek is waar ik resto's ga zoeken als het er weer eens tijd voor is. ;))
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re:Noord-Holland
« Reactie #23 Gepost op: 15 juni 2014, 17:22:40 »
Met Tertia, een andere, oudere dochter en mijn vrouw gisteren geluncht bij Paisan in Hilversum, ’s Gravelandseweg 46, hartje centrum. Fraai restaurant en uitstekend eten ook voor veggies. Goede bie- en wijnkeus. Prettig personeel. Ik at een pasta á la Norma, (Tertia weet de huidige naam van de pasta, ik noem het macaroni, nee, de lange, met een gat erin. Terytia nam falafel, een andere dochter een focaccia  met goede vulling en mijn vrouw een groentendinges met groene en zwarte olijven, een schaaltje bulgur met citroen en kruiden, kazen en veel meer. Allemaal erg goed van kwaliteit. Mooi, zulke restaurants


NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Haarlem
« Reactie #24 Gepost op: 24 februari 2015, 08:56:13 »
Weet iemand een leuke tent voor de lunch in Haarlem?
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 09:14:35 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Haarlem
« Reactie #25 Gepost op: 24 februari 2015, 09:04:40 »
Weet iemand een leuke tent voor de lunch in Haarlem?

Ik vond Stempels laatst niet tegenvallen, wel veel kinderen, maar goede kwaliteit.
Ik kom ook graag bij Fortuyn op de grote markt, het vega aanbod is niet enorm of geweldig, maar de sfeer is heel gezellig (de zaak loopt naar achter toe door). Ook lekker bier voor bij de lunch.
Bij Brinkman zijn het eikels.
Toen ik van Stempels terugkwam zag ik nog een andere leuke zaak, die kan ik nog wel eens opzoeken vanavond, of ga je vandaag al?

Edit: en Haarlem ligt in Noord-Holland, het is zelfs de provinciehoofdstad  :-*
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 09:14:55 door LL de Ling »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Haarlem
« Reactie #26 Gepost op: 24 februari 2015, 09:11:59 »


Edit: en Haarlem ligt in Noord-Holland, het is zelfs de provinciehoofdstad  :-*

Haha, goedemorgen. Niet opgelet, want natuurlijk wist ik dat wel :P.  Ik ga wat slepen. Nee, ik ga zondag, dus heb nog tijd.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 09:16:01 door LL de Ling »

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Noord-Holland
« Reactie #27 Gepost op: 24 februari 2015, 15:49:59 »
Vorig jaar bij Jetties gelunchd. Zelf service, erg lekker: http://www.jetties.eu/ . En las goede verhalen over Jansje: https://www.jansje.nl/lunchroom/

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Noord-Holland
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2015, 13:04:54 »
Leuke opties, dankjewel!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Haarlem
« Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2015, 13:06:26 »
Toen ik van Stempels terugkwam zag ik nog een andere leuke zaak, die kan ik nog wel eens opzoeken vanavond, of ga je vandaag al?

Dat bleek Seymours te zijn, maar die hebben geen leuk vega-aanbod blijkt. Ze hadden wel ketchup op tafel, dat vind ik altijd leuk, maar genoeg is dat niet.
Edit: en Fortuyn is aan het verbouwen. Nou moe.

Ga je naar Teylers museum? Dat is zo leuk!
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Haarlem
« Reactie #30 Gepost op: 25 februari 2015, 14:29:33 »
Ga je naar Teylers museum? Dat is zo leuk!

Bedankt voor het nakijken. Eigenlijk geen ik alleen lunchen, maar misschien ook nog wel even naar het museum ja, als ik er toch ben.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Noord-Holland
« Reactie #31 Gepost op: 17 mei 2015, 22:08:40 »
Ghandi zit vlak bij het station in Hilversum

Zat, want er zit daar nu een 2e vestiging van het Amsterdamse Ganesha (Gelderse Kade) en die is stukken beter dan Gandhi op het laatst was. De inrichting is inmiddels moderner en het ziet er weer netjes uit. Tot nu toe een keer de Hilversumse bezocht en die beviel beter dan de Amsterdamse. Eervolle vermelding voor de frituurkunsten, die zijn bovengemiddeld dus mooi droog en niet zo vet knapperig gebakken pakora's :heart:
Minpunt was een wel heel erg koud toetje, maar dat is een goede oefening in geduld en hoeft de pret niet te drukken.

SoChi Sushi is een van de betere sushiplekjes en ook open voor de lunch. Naast de standaard vega-opties, ook een tempura-avocadosushi :heart: en toe is er een lekkere cheesecake.

Lunchroom Sarnies zit om de hoek bij Oldenhof en werd al eens getipt op Culy.nl. Diverse vega-opties zoals o.a. broodje met linzenpate en wortelpannekoekjes.

Oldenhof is trouwens bezig om de oude snackbar voor hun deur om te toveren tot hun eigen kiosk.
Wordt vervolgd...
Sin chile, no tiene chiste!