Mei 21, 2012, 16:41:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer - Gespot: Italiaanse carré
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Italiaanse in Nederland/Amsterdam  (gelezen 1576 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
VeggieIry
Gast
« Gepost op: Juli 05, 2006, 14:37:17 »

Hoi
Ik heet Irene en ik kom uit Italie. Ik ben vegetarier sinds bijna anderhalfjaar en ik zal deze augustus en vakantie in Nederland hebben (een fietstoer en drie dagen in Amsterdam). Ik wil graag weten waar kan ik vegetariervoedsel kopen en enkele goedkoop vegetarier restaurant waar ik kan gaan eten ( beter vlakbij de CS).
Dank je wel
Groetjes
Irene
« Laatste verandering: Juli 05, 2006, 15:26:31 door J@n » Gelogd
J@n
99% uitgekookt
Vegatopia V.I.P.
Mega-forummer

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 05, 2006, 15:25:59 »

Hallo Irene,

Vegetarische producten kun je bij de meeste grotere supermarkten in Nederland wel vinden. De meeste keus heb je bij Albert Heijn. In het centrum van Amsterdam vind je een heel grote Albert Heijn achter het Paleis op de Dam (Nieuwezijds Voorburgwal 226, ook open op zondag). Op stations vind je vaak kleinere vestigingen van deze supermarkt, die een enkele keer ook wel een vegetarisch product in het assortiment hebben.

Albert Heijn heeft doorgaans ook veel biologische producten. Wil je meer biologische poroducten, dan kun je kijken in natuurvoedingswinkels. De grootste heet De Natuurwinkel. De meeste vestigingen zitten net iets buiten het centrum van Amsterdam. Een hele grote is gevestigd aan Elandsgracht 118. Ook die aan de Weteringschans 133 heeft vrij veel.

Voor restaurants kun je de Vegatopia restaurantgids raadplegen: http://restaurantgids.vegatopia.com/noord-holland/amsterdam/. De prijzen lopen heel erg uiteen. Voor het allergoedkoopste eten kun je terecht in kraakpanden waar vaak een of meerdere keren per week vegetarisch wordt gekookt.
Gabs
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 22, 2006, 13:59:58 »

over het algemeen vind je in elk restaurant iets vegetarisch op de kaart. zo niet dan kun je er om vragen, vaak maken ze dan heel speciaal iets heel lekkers voor je klaar.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: