Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1220 Gepost op: 16 november 2015, 11:16:40 »
Lekker! Ik heb een superfijne staafmixer van Braun, hij was niet goedkoop maar is wel mijn beste vriend in de keuken!
Ja, ik heb ook zo'n niet-goedkope-superfijne-staafmixer van Braun  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1221 Gepost op: 16 november 2015, 15:57:39 »
Lekker! Ik heb een superfijne staafmixer van Braun, hij was niet goedkoop maar is wel mijn beste vriend in de keuken!
Ja, ik heb ook zo'n niet-goedkope-superfijne-staafmixer van Braun  :).
Misschien een hele brutale vraag maar waar moet ik ongeveer aan denken bij niet goedkoop? Ik ben namelijk nog op zoek naar een staafmixer zodat ik niet steeds die van vriendlief's moeder hoef te lenen. Zij heeft ook zo'n stalen Braun en het is wel echt een super ding.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1222 Gepost op: 16 november 2015, 17:19:06 »
Lekker! Ik heb een superfijne staafmixer van Braun, hij was niet goedkoop maar is wel mijn beste vriend in de keuken!
Ja, ik heb ook zo'n niet-goedkope-superfijne-staafmixer van Braun  :).
Misschien een hele brutale vraag maar waar moet ik ongeveer aan denken bij niet goedkoop? Ik ben namelijk nog op zoek naar een staafmixer zodat ik niet steeds die van vriendlief's moeder hoef te lenen. Zij heeft ook zo'n stalen Braun en het is wel echt een super ding.
Geen brutale vraag hoor. Ik heb de Braun Multiquick 7 (MQ700), die kost ergens tussen de 60 en 70 euro.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1223 Gepost op: 16 november 2015, 20:46:08 »
Lekker! Ik heb een superfijne staafmixer van Braun, hij was niet goedkoop maar is wel mijn beste vriend in de keuken!
Ja, ik heb ook zo'n niet-goedkope-superfijne-staafmixer van Braun  :).
Misschien een hele brutale vraag maar waar moet ik ongeveer aan denken bij niet goedkoop? Ik ben namelijk nog op zoek naar een staafmixer zodat ik niet steeds die van vriendlief's moeder hoef te lenen. Zij heeft ook zo'n stalen Braun en het is wel echt een super ding.
Geen brutale vraag hoor. Ik heb de Braun Multiquick 7 (MQ700), die kost ergens tussen de 60 en 70 euro.

Ah dankjewel, dan weet ik ook een beetje waar ik op moet rekenen. En dat lijkt veel maar als je het over de jaren spreid vind ik het wel meevallen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1224 Gepost op: 17 november 2015, 00:20:21 »
Het is in ieder geval belangrijk dat je er een neemt met een rvs staafmixer en niet een met een plastic staafmixer. Deze gaan snel kapot, heb ik begrepen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1225 Gepost op: 17 november 2015, 00:45:05 »
Het is in ieder geval belangrijk dat je er een neemt met een rvs staafmixer en niet een met een plastic staafmixer. Deze gaan snel kapot, heb ik begrepen.
Inderdaad. En dan zit je al snel in dat prijssegment.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1226 Gepost op: 17 november 2015, 10:10:38 »
Ik heb er een van Philips, al lang geleden gekocht. Met zo'n hakmolentje en gardeopzetstuk. Bij het hakmolentje zit een scheurtje bij het asje, dus daar moet ik een beetje mee uitkijken. Verder doet ie het nog prima. Erg handig als je geen ruimte hebt voor een keukenmachine, en snel schoon te maken.

Offline Nanya

  • **
  • 23
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1227 Gepost op: 17 november 2015, 11:06:54 »
Ik heb er een van Philips, al lang geleden gekocht. Met zo'n hakmolentje en gardeopzetstuk. Bij het hakmolentje zit een scheurtje bij het asje, dus daar moet ik een beetje mee uitkijken. Verder doet ie het nog prima. Erg handig als je geen ruimte hebt voor een keukenmachine, en snel schoon te maken.
Oh wat een goed idee. Ik ben twee maanden geleden verhuist en heb nu inderdaad geen ruimte meer voor een keukenmachine maar zou wel graag dingen als pesto of macarons maken. Ik ben even op internet gaan neuzen en zo'n set is eigenlijk voor best nog wel een leuk prijsje te koop.

Aiko

Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1228 Gepost op: 17 november 2015, 12:35:39 »
Het is in ieder geval belangrijk dat je er een neemt met een rvs staafmixer en niet een met een plastic staafmixer. Deze gaan snel kapot, heb ik begrepen.

Dat valt bij de mijne wel mee, na jaren een goedkope van kunststof. Nadeel bij een kunststofversie is wel wanneer je iets staafmixt met kurkuma of andere goed kleurende ingrediënt, je staafmixer voor altijd dezelfde kleur zal aannemen...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1229 Gepost op: 17 november 2015, 13:32:44 »
Het is in ieder geval belangrijk dat je er een neemt met een rvs staafmixer en niet een met een plastic staafmixer. Deze gaan snel kapot, heb ik begrepen.

Dat valt bij de mijne wel mee, na jaren een goedkope van kunststof. Nadeel bij een kunststofversie is wel wanneer je iets staafmixt met kurkuma of andere goed kleurende ingrediënt, je staafmixer voor altijd dezelfde kleur zal aannemen...

Geldt ook voor de koelkast... Het schijnt een uitstekend middel bij huidproblemen te zijn, maar ik vraag me af hoe lang het duurt voor die gele kleur weer van je wangen is;).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1230 Gepost op: 17 november 2015, 13:34:44 »
Ik heb er een van Philips, al lang geleden gekocht. Met zo'n hakmolentje en gardeopzetstuk. Bij het hakmolentje zit een scheurtje bij het asje, dus daar moet ik een beetje mee uitkijken. Verder doet ie het nog prima. Erg handig als je geen ruimte hebt voor een keukenmachine, en snel schoon te maken.
Oh wat een goed idee. Ik ben twee maanden geleden verhuist en heb nu inderdaad geen ruimte meer voor een keukenmachine maar zou wel graag dingen als pesto of macarons maken. Ik ben even op internet gaan neuzen en zo'n set is eigenlijk voor best nog wel een leuk prijsje te koop.

Ik heb er ook zo een (de Multiquick van Braun) en kan het ook aanraden. In het hakmolentje maak ik ook vaak deeg.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1231 Gepost op: 17 november 2015, 14:46:35 »
Ik heb er een van Philips, al lang geleden gekocht. Met zo'n hakmolentje en gardeopzetstuk. Bij het hakmolentje zit een scheurtje bij het asje, dus daar moet ik een beetje mee uitkijken. Verder doet ie het nog prima. Erg handig als je geen ruimte hebt voor een keukenmachine, en snel schoon te maken.
Oh wat een goed idee. Ik ben twee maanden geleden verhuist en heb nu inderdaad geen ruimte meer voor een keukenmachine maar zou wel graag dingen als pesto of macarons maken. Ik ben even op internet gaan neuzen en zo'n set is eigenlijk voor best nog wel een leuk prijsje te koop.

Ik heb er ook zo een (de Multiquick van Braun) en kan het ook aanraden. In het hakmolentje maak ik ook vaak deeg.

Ik wil er ook zo een, binnenkort maar eens aanschaffen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1232 Gepost op: 17 november 2015, 14:58:24 »
Ik heb dus deze en vind vooral dat voetje waar het apparaat op rust erg praktisch: http://www.bol.com/nl/p/braun-multiquick-system-4-in-1-m-1050-m-mixer/9000000010993376/

Heb hem nu zo'n 4 à 5 jaar en ben zeer tevreden. Wel merk ik dat het hakmolenmesje inmiddels minder scherp is, maar die is dan ook veelvuldig gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2015, 15:00:42 door Hizikigrrrl »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1233 Gepost op: 17 november 2015, 15:47:32 »
Ik heb deze set (minus dat witte staafding). De garde is een onding, maar verder gebruik ik heb supervaak (inclusief het hakmolentje, ideaal).

http://www.bol.com/nl/p/braun-multiquick-5-mq5037-wh-sauce-staafmixer/9200000040093165/

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1234 Gepost op: 17 november 2015, 19:14:54 »
Ooooh, beetje jaloers  :bloos: terwijl die van mij heel niet slecht is, integendeel. Ook een Braun met metalen staaf, zoiets als neleH heeft maar waarschijnlijk een wat ouder model - niet zo'n groot wit geval erbij en maar 10 ipv 20 snelheden. Heb het ding alweer tig jaar en het wordt meer dan dagelijks gebruikt, de enige slijtage die ik merk is dat de messen wat minder scherp zijn dus voorlopig nog geen reden voor 'n nieuwe. Dit is mijn tweede al, de eerste was ook een braun maar met plastic staaf, dat was ook waar'ie op kapot ging.
Heb even rondgekeken, die van mij is een vroeg model multiquick 5 en nu wil ik deze hebben.
Maar dat gaat niet gebeuren hoor, niet zolang de staaf die ik heb zijn werk nog doet.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1235 Gepost op: 19 februari 2016, 11:20:26 »
Ik heb net een nieuwe staafmixer besteld, want mijn oude had opeens wat meer onderdelen dan de bedoeling was, en bleef ook niet meer in elkaar zitten tijdens het staafmixeren. Het was een princess, ooit in de uitverkoop voor 20 euro gekocht, en hij heeft het een aantal jaar prima gedaan.

Nu getwijfeld tussen de braun (multiquick 7) en een sencor, omdat iedereen hier zo enthousiast is over de braun, maar de sencor is oranje. Gelukkig las ik ergens een review dat de braun een systeem heeft waarbij je harder moet knijpen voor meer vermogen, dus dat was een goed excuus om voor de sencor te gaan.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1236 Gepost op: 12 juni 2016, 22:09:55 »
Als je eten voor een buffet meebrengt, dan is het altijd leuk als jóuw dingen het eerst op zijn of de meeste commentaren ontlokken. En ik had vandaag blijkbaar de juiste toon getroffen.

Ik had besloten gewoonweg zelfgemaakte ananas-tomaatchutney en appel-ui-chutney mee te brengen (beide al eerder gemaakt, beide waren restverwerking). Erbij pappadums (die met dat roze haasje uit de toko), in een droge pan klaar gebakken. Vooral de pappadums (dat kennen erg weinig mensen) vielen in de smaak, maar ook de chutneys werden geprezen en de glazen potten bijna leeg. Ik geloof ook dat de 'originaliteitsfactor' plus 'exotenbonus' geen onbelangrijke rol hadden gespeeld.

Ik had ook nog een simpele hummus in elkaar gedraaid, een beetje milder dan gebruikelijk - volgens de methode 'Van Boven'. Een Israelier was verbaasd dat een Noord-European zo'n goede hummus kon maken (die was in een mum van tijd schoon op). Toen ik echter op zijn vraag hoe ik de kikkererwten had gekookt, antwoordde dat ik gewoon kikkererwten uit blik had gebruikt, viel ik dan wel van mijn voetstuk, vond hij. "Maar voordat ik je dat had verteld, vond je de hummus wél goed, dussss."  8)

De rest van het buffet was trouwens ook prima, compleet vegetarisch en paste thematisch ook goed bij elkaar (de Israeliër had bijvoorbeeld erg lekker zelfgemaakt platbrood en een salade van fijngesneden groente met munt, koriander en peterselie meegenomen). Plus veel zoetigheid, waar ik wat minder mee heb.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1237 Gepost op: 21 augustus 2016, 21:43:50 »
Bramen geplukt in de duinen en zelf jam gemaakt.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1238 Gepost op: 22 augustus 2016, 12:25:03 »
Mmmm, duinbramen zijn het allerlekkerst!

Ook fijn, de nieuwe megagrote Oriental is sinds vorige week open! Hij zit nu wel ietsjes verder (net over de grens in Ypenburg), maar ze hebben nu wel weer een restaurant. En iets van 20 soorten tofu, ofzo  :o

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1239 Gepost op: 16 oktober 2016, 21:33:29 »
Geïnspireerd door Koken met Van Boven: pompoenpitten geroosterd. Het verwijderen van de draadjes was toch lastiger/tijdrovender dan Van Boven wilde doen geloven. Gedroogd en gekruid met olijfolie, knoflook, gedroogd pepertje, nootmuskaat, kardemom en zout. Kwartiertje in de oven, totdat ze begonnen te 'poppen' (net als popcorn). Resultaat: een behoorlijk bakje zeer smakelijke pompoenpitten
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2016, 02:05:06 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch