Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #880 Gepost op: 10 september 2011, 11:48:53 »
onze bruiloft

Gefeliciteerd! Wat leuk!

En ik vind het heel logisch zelf het eetgedeelte te verzorgen. Op de bruiloft van 1 van de broertjes van meneer koekje, zei meneer ook al dat als wij het in ons hoofd zouden krijgen in een gekke bui om ook te gaan trouwen, ik dan vast ook zelf mn eigen taart zou bakken. Op de bruiloft van mn zus was mn moeder de cateraar; die had de Spar leeggekocht aan vlezen (dat kunnen jullie vast ook beter) voor de bbq.
Veel dingen zijn wel goed voor de bereiden, met een goede planning. Hapjes in deeg zijn goed van te voren te maken en dan in te vriezen, taarten en gebak (zonder heel en vers fruit) ook. Salades kan je wel 1-2 dagen van tevoren maken en dan eventueel op het laatst de dressing erdoor heen roeren.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #881 Gepost op: 10 september 2011, 12:23:04 »
We moeten alleen onze (schoon-)families er van overtuigen dat 'lollige' liedjes met dwangrijm en twintig coupletten niet op prijs worden gesteld.
Door jullie niet, nee ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #882 Gepost op: 10 september 2011, 14:48:58 »
Klinktals goede plannen :) wat leuk!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Aiko

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #883 Gepost op: 10 september 2011, 21:09:30 »
We moeten alleen onze (schoon-)families er van overtuigen dat 'lollige' liedjes met dwangrijm en twintig coupletten niet op prijs worden gesteld.
Door jullie niet, nee ;)

De nog uitgenodigdwordende Vegatopia-kliek stelt het vast erg op prijs!

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #884 Gepost op: 10 september 2011, 21:40:25 »
Wat leuk, Eelco, gefeliciteerd!

Je hebt dan inderdaad echt de dingen zoals je zelf wil en natuurlijk nog meer jullie stempel op jullie dag. En zeker een taart... Wanneer heb je nu de kans om een enorme te gekke taart te maken? (en een bruidstaart kost meestal ongeveer 4 euro per persoon en vaak zijn ze alleen aan de buitenkant extra mooi gemaakt...)
Mijn tante heeft ook voor alle (200) gasten gekookt toen haar dochter ging trouwen. Ze zei dat ze zoiets nooit meer zal gaan doen, maar ik denk, dat mocht haar zoon gaan trouwen, ze het zo weer zou doen. Ze had wel gelukkig hulp van wat andere familieleden, en mensen ingehuurd om de verschillende gangen op te dienen. Maar een buffet lost dat ook op! En is inderdaad ook nog eens extra ontspannen. Ik denk, als je het graag wil, een grote vriezer hebt en op tijd begint, het je zeker zal lukken! ;)

Maar bovenal, wat een leuk nieuws! En veel plezier met brainstormen!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #885 Gepost op: 11 september 2011, 12:57:24 »
Vandaag gaan vriendje en ik samen lasagne maken. Ik de pasta hij de suazen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #886 Gepost op: 11 september 2011, 13:07:22 »
En ik ga verder met mijn Indische rijsttafel: de bieten staan al in het zuur, zo wat rissoles assembleren, tempeh kering maken, iets met eieren doen, nog een groentengerecht erbij, nasi koening en klaar.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #887 Gepost op: 11 september 2011, 17:10:31 »
@Eelco: geweldig!
,,,,فلافل

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #888 Gepost op: 12 september 2011, 15:30:37 »
Ik ben een taart aan het bakken. Hoe simpel ook, het is zo therapeutisch. Ik voel me al gelijk een stukje meer tot rust.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #889 Gepost op: 29 september 2011, 18:42:08 »
Ik heb in het zonnetje gekookt van middag! (nou ja, gesneden, geraspt en gehakt)

Ik kon vandaag eerder weg van werk, en heb alvast 1 van de 2 taarten gemaakt voor zondag, want dan komen er eters en verder ga ik weinig tijd hebben. Omdat het daarom ingevroren moest worden en ik geen grote vriezer heb en mijn moeder wel, heb ik de taart ook maar gelijk bij haar gemaakt.... In de tuin!! In de zon! En tussen de bloemen! :D
Oh en op een gegeven moment kreeg ik trek, en toen heb ik een paar druiven van de rank geplukt :).

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #890 Gepost op: 16 oktober 2011, 13:20:44 »
Herman gebakken :)

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #891 Gepost op: 16 oktober 2011, 14:18:02 »
Herman gebakken :)

Herman is een lekker dier  ;D

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #892 Gepost op: 16 oktober 2011, 15:57:38 »

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #893 Gepost op: 16 oktober 2011, 16:38:44 »
Wat heb je zoal in Herman gestopt?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #894 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:23:03 »
Cashewnoten, geraspte appel, extra pure chocola en heul veul kaneel.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #895 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:32:40 »
:kwijl:
Is ie al op?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #896 Gepost op: 16 oktober 2011, 17:45:24 »
Nope. Ik beheers mezelf, want ik ben net zo lekker low carb bezig. Herman gooit eigenlijk roet in het eten. ::) Maar jij woont geloof ik nogal uit de buurt eej? :)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #897 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:01:37 »
Ja, jammer genoeg wel, anders wilde ik je best een handje tandje komen helpen  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #898 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:06:23 »
Nope. Ik beheers mezelf, want ik ben net zo lekker low carb bezig.

Heej, hoe bevalt dat?

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #899 Gepost op: 16 oktober 2011, 18:16:22 »
Dat bevalt goed. Ik heb dat vorig jaar ook al een hele tijd gedaan. Toen viel ik 6 kg af in 4 weken. Terwijl ik het eigenlijk voor m'n huid en haar deed. Mooi meegenomen was dat. Heb me afgelopen tijd nogal laten gaan en kreeg m'n broek niet meer dicht. En toen ging ik door m'n rug en dacht; nu kan ik me uit frustratie vol gaan proppen, maar ik beweeg nauwelijks, dus ik kan het ook laten. Gaat echt goed. :)