Vegatopia Forum

Groningen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Groningen
« Reactie #60 Gepost op: 19 december 2009, 11:06:22 »
Ik zit dat het binnen tien minuten lopen is van de Kleine Kromme Ellenboog waar ik de komende anderhalf week zit, dus wie weet ga ik er wel langs.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Groningen
« Reactie #61 Gepost op: 19 december 2009, 15:57:28 »
Zijn er nog pizzeria's in Groningen die uitblinken, of in ieder geval bovengemiddeld zijn?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groningen
« Reactie #62 Gepost op: 19 december 2009, 16:04:44 »
Zijn er nog pizzeria's in Groningen die uitblinken, of in ieder geval bovengemiddeld zijn?

Geen pizzeria, maar wel geweldige Italiaan (en leuk plekje in Groningen) Boccaccio

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Groningen
« Reactie #63 Gepost op: 29 december 2009, 17:56:08 »
Subway, Japanner (Wagamama), worldwidewraps, Napoli pizzeria, tacos, Indiaas (Monghul) en Mexicaans (Casa Mexico) gehad. Morgen zal het wel een patatje op het station worden, maar wat wordt het vanavond? Een doublure lijkt moeilijk te vermijden.

Aiko

Re:Groningen
« Reactie #64 Gepost op: 29 december 2009, 18:11:22 »
Morgen zal het wel een patatje op het station worden

Geen champagne op de overwinning?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Groningen
« Reactie #65 Gepost op: 29 december 2009, 19:42:05 »
Nee, maar toch geen doublure: het is Chau-mie met kerrie vegetarisch geworden.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Groningen
« Reactie #66 Gepost op: 17 januari 2010, 01:32:34 »
Twee dagen met Calimero in Groningen gegeten want Eurosonic. Gisteren bij Bla-Bla in Groningen, ik at de falafelschotel en Calimero at het hollands taartje. Ofzo. En daarna had ik zo'n knoflook-aura dat we ruimbaan hadden bij een aantal concerten. Donderdag aten we bij Wagamama, het nummer van het gerecht ben ik vergeten, maar er zat lekkere rode gember op. En Calimero at soep met een vork.

Schanulleke

Re:Groningen
« Reactie #67 Gepost op: 31 januari 2010, 16:34:07 »
Balen!! >:( Heb ik net een lange recensie getypt, wordt mijn tekst gedeleted. Dan maar een hele korte samenvatting:

Ben gisteravond bij Spices wezen eten en het viel tegen. Er was voldoende keus voor vegetariers (minimaal de helft van alle gerechten van alle gangen was vegetarisch), maar de smaak viel zowel mij als mijn omnivore tafelgenoot tegen. De recensies die we hadden gelezen waren lovend, dus dat was een teleurstelling. Als ik het eten kernachtig zou moeten omschrijven, dan zou ik zeggen: weinig uitgesproken. Echt heel jammer, want op zich werd er wel met originele ingredienten gewerkt. Zo heb ik voor het eerst in mijn leven waterleliewortel gegeten! Aan de andere kant: het menu wisselt regelmatig, dus misschien heb ik gewoon pech gehad en waren de geserveerde gerechten gewoon niet mijn smaak. Op zich zou ik het restaurant nog wel een tweede kans willen gunnen, maar voorlopig even niet.

Offline Enelya

  • **
  • 30
  • Geslacht: Vrouw
Appingedam
« Reactie #68 Gepost op: 10 augustus 2011, 09:49:57 »
Voor wie in de provincie Groningen woont of er op vakantie gaat, is het zeker waard eens een kijkje te nemen in Appingedam! Het is een heel leuk oud stadje met een Egyptisch restaurant waar ik fan van ben. Ze hebben er 4 vegetarische menu's, verrassend lekker!



22.    Falafel Ramses: zeer smakelijke, krokant gefrituurde          € 9,00

        balletjes van fijngemaakte tuinbonen      

23.    Falafel Sakara: zeer smakelijke, krokant gefrituurde            € 10,00

        balletjes van fijngemaakte tuinbonen en diverse kruiden

        en groenten met gebakken uien, paprika en champignons

24.    Kosjari: mix van Egyptische rijst. groene linzen,                 € 9.00

        macaroni, gebakken uien en kikkererwten met een typisch

        Egyptische tomatensaus

25.    Shakshouka: een vrij machtig gerecht van gebakken          € 11.00

        aubergines, uien, courgettes en tomaten

        overdekt met gesmolten kaas

Het restaurant heet Nefetari.
http://nefertariappingedam.nl/index.html

Offline Enelya

  • **
  • 30
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groningen
« Reactie #69 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:42:29 »
Bij Jansen vind ik trouwens ook goed. Leuke sfeer, smakelijke gerechten. Veel biologische, huisgemaakte, seizoens- en streekgebonden producten en dingen als weiderundvlees.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groningen
« Reactie #70 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:47:35 »
en dingen als weiderundvlees.

Ehm... het is vast goed bedoelt, maar daar zullen de bezoekers van Vegatopia niet zo geinteresseerd in zijn ;).

Offline Enelya

  • **
  • 30
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groningen
« Reactie #71 Gepost op: 16 augustus 2011, 19:07:41 »
Ik vind het wel prettig als mijn vriend weiderundvlees eet ipv dat andere

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Groningen
« Reactie #72 Gepost op: 07 januari 2012, 18:48:29 »
Opera in Groningen. De gevulde portabello was erg lekker (met noten prut, stukjes bleekselderij die je gelukkig nauwelijks proefde en een zachte blauwe kaas) en de salade met vijgen ook. Voor een toetje had ik geen ruimte meer.
Zo.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groningen
« Reactie #73 Gepost op: 11 oktober 2013, 20:34:10 »
Kennelijk wordt er in Groningen niet heel veel gegeten, maar omdat ik daar toch vaak ben, en twee keer in de Vestibule heb gegeten ben ik wel benieuwd of anderen dat ook geprobeerd hebben.

Afgelopen twee maanden voor twee verschillende gelegenheid (een bedank-etetje van een pas getrouwd stel en een keer uit eten met m'n vriend) daar gegeten. Twee keer was het eten heerlijk, maar was ik niet zo weg van de bediening.

De eerste keer duurde het erg lang voor de toetjes kwamen, bij navraag werd er gezegd dat het gemaakt werd, maar het kwam niet. Toen er toch een bord bij ons werd neegetezet bleek dat een bestelling te zijn voor de tafel naast ons. Daarna kregen we excuses, want ons bestelling was niet opgegeven. Dus nogmaals besteld. Kennelijk praat ik niet heel duidelijk want ik kreeg iets met ananas en basilicum, maar geen citroen-tiramisu die ik dacht besteld te hebben. Gelukkig kreeg ik die uiteindelijk wel, want die was erg lekker. Net als de rest van het eten was geweest.

De keer erna dat ik er at duurde het vrij lang voor we het eten kregen, maar zag de pompoenlasagna er erg creatief uit als een stuk vlees. Helaas bleek het een niet zo creatief stukje vlees te zijn met zijn eigen uiterlijk. De lasagna die ik uiteindelijk wel kreeg was ook wel weer het wachten waard geweest.

Ik wil ze nog een kasn geven, want het is er wel erg lekker en erg gezellig, maar als dat ook weer verkeerd opgevat wordt, vindt ik dat de stad Groningen ook genoeg andere gelegenheden heeft om te eten.
Zo.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Groningen
« Reactie #74 Gepost op: 02 december 2013, 13:13:09 »
Ik was een tijdje geleden bij Il Lago.
Grappig, de zaak ligt op de eerste verdieping in een woonwijk, en je verwacht niet dat het zo groot als als je binnen bent. Groot dus, en druk, met Italianen en Groningse gezinnen, en een imposante poging tot sfeer maken onder een systeemplafond.
En prima pasta. De salades waren minder (al heeft een een grappig effect om iets in je mond te stoppen, dat niet direct te herkennen, en dan te tellen hoe lang je moet wachten voordat je bedacht hebt dat het een blikasperge (jawel, een blikasperge!) is...). De tiramisu was aardig, net als de bediening. De live pianomuziek stoorde in het geheel niet.

Helemaal prima dus, als je toevallig in deze Groningse uithoek bent en pasta wilde eten.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Groningen
« Reactie #75 Gepost op: 17 mei 2015, 21:39:01 »
Tijdje terug in Groningen geweest en gegeten bij Hock Sieng aan de Vismarkt. Niet de goedkoopste Aziaat daar, wel prima en wat verzorgder eten dan de gemiddelde buurtchinees. Ze waren heel vriendelijk en flexibel met de vraag om een aanpassing aan een gerecht. Misschien lag het eraan dat het op dat moment nog niet zo druk was, maar ik vind het altijd wel een goed teken als men voor dat soort dingen openstaat. Wel jammer dat de toetjes wat afweken van de plaatjes en omschrijving van wat we besteld hadden, maar ook geen wereldschokkend verschil en dat de vegakeuze wat minder is. Al denk ik wel dat op aanvraag meer vega mogelijk zal zijn, al is dat misschien ook een kwestie van vooraf even bellen ofzo.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groningen
« Reactie #76 Gepost op: 31 juli 2015, 15:33:29 »
ik ga volgende week Thai eten in Groningen, maar mijn gezelschap gaat liever naar Cho Fah Eat Thai dan Thai Jasmine. Heeft iemand ervaring met Cho Fah?

Edit: in email bevestigen dat merendeel van de gerechten veganistisch aangepast worden kan..  (voor wie geinteresseerd mocht zijn)
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2015, 18:11:11 door Indira »
Za Zemiata!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Groningen
« Reactie #77 Gepost op: 16 augustus 2015, 14:30:38 »
Hoe was Cho Fah bevallen Indira?

Wij bezochten de Pastafabriek. Beetje zo'n Julia's/Vapianoconcept. Prima prijs voor de portie die we kregen, maar de pasta was ongelijk gaar zeg maar.
Op de zaterdagse markt staat er een Venezuelaans kraampje met diverse vega-opties. We probeerden de arepa met zwarte bonen, (gewone Hollandse) kaas en avocado, de tequeños (gefrituurd kaashapje) en een empanada met bonen en eentje met kaas. Lekker avocadosausje, al is de huisgemaakte pepersaus ook niet verkeerd. Leuk, weer eens wat anders!

Er gaat een saladebar met veganopties open: De Herbivoor

Is er iemand al eens bij Hanasato geweest eigenlijk?
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2015, 14:34:35 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groningen
« Reactie #78 Gepost op: 16 augustus 2015, 15:28:01 »
het is er nog niet van gekomen.. misschien eind september.
Die Herbivoor.. leuk hoor. Ik zag laatst ook een nieuw initiatief in Groningen (nog niet bezocht).. www.opgewecktnoord.nl; ook zo'n leuk nieuw iets (denk ik)!
Za Zemiata!

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groningen
« Reactie #79 Gepost op: 16 augustus 2015, 16:26:24 »
De Groene Meisjes hebben een hele blogpost gewijd aan Groningen, misschien de hier iemand er interesse voor heeft?
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2015, 16:29:36 door Joske »