Vegatopia Forum

Lunchtips in Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #80 Gepost op: 01 maart 2014, 00:24:19 »
Ja ze zitten echt superverweg, ik wil er ook heel graag een keer naartoe, maar dan moet ik iemand met auto gaan regelen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #81 Gepost op: 01 maart 2014, 07:40:17 »
Echt alles op die menukaart lijkt me lekker.. Het wordt weer eens tijd voor een dagje Amsterdam! :kwijl:
Groetjes, Antje

Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #82 Gepost op: 01 maart 2014, 09:30:00 »
Dophert is zo fijn! Inderdaad jammer dat ze niet in het centrum zitten, maar vanaf centraal station is het 10 minuten met bus 22 of een half uurtje lopen.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #83 Gepost op: 01 maart 2014, 14:05:33 »
Ik ga maar gewoon hopen dat ze snel een tweede vestiging kunnen openen in de Pijp.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #84 Gepost op: 02 maart 2014, 01:26:25 »
Dophert is zo fijn! Inderdaad jammer dat ze niet in het centrum zitten, maar vanaf centraal station is het 10 minuten met bus 22 of een half uurtje lopen.
Ah, het eerste doel van de vega wandelklup is bij deze bekend, neem ik aan!
 :ekflag:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #85 Gepost op: 02 maart 2014, 01:32:26 »
Veggiewandelklup calimero, je moet het wel goed schrijven hè?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #86 Gepost op: 02 maart 2014, 02:06:04 »
Welnee.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #87 Gepost op: 02 maart 2014, 02:30:58 »
 ;D
Supercalifragilisticexpialidocious!

Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #88 Gepost op: 03 maart 2014, 14:28:09 »
Dophert is zo fijn! Inderdaad jammer dat ze niet in het centrum zitten, maar vanaf centraal station is het 10 minuten met bus 22 of een half uurtje lopen.
Ah, het eerste doel van de vega wandelklup is bij deze bekend, neem ik aan!
 :ekflag:
Ik ben gisteren van metrostation Kraaiennest naar station Sloterdijk gelopen, ongeveer 15 km. Onderweg geluncht bij snackbar 't Wethoudertje en later nog een glaasje smoothie gedronken en een chocoladereep gekocht bij Vegabond. Stadswandelingen met vega versnaperingen zijn fijn  ;D
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #89 Gepost op: 03 maart 2014, 17:02:09 »
Ik stond laats onverrichter zake bij Dophert. Ze zijn dicht op maandag en dinsdag.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #90 Gepost op: 24 april 2014, 19:55:52 »
Ik lunchte laatst met Maartje! bij Dophert. We hadden een clubsandwich met avocado en tempe'bacon' en toast met tofuscramble en paddenstoelen en ook tempehbacon. Allebei lekker, het duurde wel even voordat alles er was (vooral de thee) en de bacon was niet rokerig, en op de sandwich meer gewoon een gebakken plak gemarineerde tempe, lekker, maar ik zou dat zelf niet bacon noemen. De zaak is erg mooi ingericht met ook leuke tijdschriften op een leestafel, ook bv de Elle Eten. Ik vond het niet duur. Het was best druk trouwens met vrouwen die lunchen en stellen met kleine kinderen. Het eten was wel erg machtig.

Ik hoop wel dat ze de kaart regelmatig wisselen.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #91 Gepost op: 07 juli 2014, 11:06:00 »
Hoe staat het met de hygiene van lunchrooms gesteld?

o.a. het Vlaamse Broodhuys staat op oranje.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #92 Gepost op: 07 juli 2014, 15:47:05 »
Niks heeft rood gekregen, dat is dan wel weer fijn.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #93 Gepost op: 26 februari 2015, 21:40:44 »
Vanmiddag lunchte ik met M. bij Sla. :)
Daar kun je zelf een salade samenstellen als je wilt, of een al door iemand bedachte salade uitkiezen, en dat laatste deden we.
We deelden een salade met geroosterde wintergroenten, belugalinzen en pecans/hazelnoten en eentje met vegaslager-biefstuk, ingelegde komkommer, paddestoelen, zwarte bonen en sesam. Beide erg lekker. Erbij nog brood met auberginehummus, of kikkererwtenbabaganoush. Ik dronk er een prima groene sap bij (broccoli, appel, bleekselderij, komkommer, citroen) en M. had citroen-gember-geelwortelthee die behoorlijk citroenig uitviel.
Toe hadden we key lime pie en caramel-cheesecake, beide raw (en alle desserts waren vegan, dat was leuk!). Daarbij allebei tulsi-kaneelthee, lekker.
Vooral die carameltaart vond ik erg geslaagd. :D
Goede eerste indruk wel, absoluut geen kinderachtige porties ook.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2015, 12:24:56 door kokonera »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #94 Gepost op: 27 februari 2015, 11:35:26 »
Hee cool, was dat die bij mij in de buurt of een andere?

Hoe erg zijn de hoogteverschillen binnen? En moet je naar binnen kunnen of is dat alleen handig als je zelf je salade wilt samenstellen/moeilijke vragen over allergieshit hebt? (In de zomer dan, wanneer er tafeltjes buiten staan, met dit weer lijkt me dat je sowieso naar binnen moet.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #95 Gepost op: 27 februari 2015, 12:27:29 »
Nee, we waren in oost. (En die heeft trapjes, niet te vermijden als je aan een tafeltje wilt zitten of naar de wc wilt.)
Als je iemand bij je hebt die voor je kan bestellen en betalen, hoef je niet per se naar binnen, zou ik denken.
Ik zal wel eens kijken hoe die in Zuid eruit ziet qua gelijkvloersheid.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #96 Gepost op: 27 februari 2015, 12:52:19 »
Die in de Pijp heeft ook een trap naar boven voor de tafels. Ik was daar in de zomer en zag toen geen tafels staan buiten.
Er is er ook nog eentje in de Westerstraat en in Zuid-WTC. Die in Zuid-WTC zou best eens rolstoeltoegankelijk kunnen zijn, maar ja, Zuid-WTC.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #97 Gepost op: 27 februari 2015, 13:02:46 »
Die in de pijp ziet er iig van buiten al ontoegankelijk uit, maar volgens mij heb ik er wel kleine tafeltjes buiten gezien van de zomer  ???

En ja, een deel van de attractie is natuurlijk ook dat het een paar minuutjes lopen is, en dat het lijkt alsof qua eten last minute besluiten mogelijk is. Dat is bij Zuid-WTC toch wat minder.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.770
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #98 Gepost op: 27 februari 2015, 13:11:28 »
Die in de pijp ziet er iig van buiten al ontoegankelijk uit, maar volgens mij heb ik er wel kleine tafeltjes buiten gezien van de zomer  ???

Hm van die kleine tafeltjes, zou goed kunnen, ja! Streetview bevestigt het!  Dus als iemand voor je wil bestellen (en is geen bediening geloof ik, omdat het aan de counter bestellen isis, maar natuurlijk zal wel iemand de tafels af en toe afhalen) kun je als het lekker weer is er wel iets lekkers eten en buiten zitten.

Citaat
En ja, een deel van de attractie is natuurlijk ook dat het een paar minuutjes lopen is, en dat het lijkt alsof qua eten last minute besluiten mogelijk is. Dat is bij Zuid-WTC toch wat minder.

Snap ik.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #99 Gepost op: 27 februari 2015, 18:54:26 »
Ik fietste er vanmiddag langs (wel aan de andere kant van de straat), ik zag er twee meisjes aan een tafeltje/bar voor het raam zitten, dat zou dan dus gelijkvloers zijn. Het grootste zitgedeelte leek inderdaad achterin de zaak een halve verdieping omhoog te zijn, maar voorin was dus ook een beetje plek.
Ik wil vega bananenschuimpjes.