Vegatopia Forum

(hartig) broodbeleg

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margriet Polder

Vegetarische spread voor op brood
« Reactie #60 Gepost op: 08 september 2014, 15:16:12 »
Hallo  :) Onlangs heb ik een heerlijke vegetarische spread op basis van zonnebloempitten en met mierikswortel en appel gekocht, maar was al heel snel op dus ben nu op zoek hoe ik het zelf kan maken.

Ik vond een recept van pate van zonnebloempitten op een forum hier en heb de ingredientenlijst. Ga morgen experimenteren want ze pitten moeten eerst weken en kiemen las ik nu.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik kan geen recepten vinden tot nu toe maar houd wel van een experiment  :D  ;)



Edit mod: typo in titel aangepast
« Laatst bewerkt op: 08 september 2014, 18:26:42 door Hizikigrrrl »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische spread vor op brood
« Reactie #61 Gepost op: 08 september 2014, 15:39:42 »
Geen ervaring, maar ik lees je bevindingen hier graag. Ben ook wel in voor een lekkere vegaspread.


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetarische spread voor op brood
« Reactie #63 Gepost op: 03 oktober 2014, 01:35:16 »
Vanavond ben ik na het uitruimen van de vaatwasser in de keuken blijven hangen en heb een aardige portie guacamole gemaakt van een avocado (aanbieding bij de Duitse Netto, impulsaankoop), citroensap, madame jeannette, kerstomaat en knoflook. En, omdat het keukenspul toch al vies was, meteen een hummus gemaakt van kikkererwten, tahin (glas moest leeg), sumac, venkelpoeder, knoflook en - jawel - madame jeannette. Ondertussen begint het fenegriekzaad in het kiemglas flink te kiemen. Op Dierendag wordt ten huize Kesslerstrasse vegan gegeten - nee, gesmuld.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetarische spread voor op brood
« Reactie #64 Gepost op: 29 oktober 2014, 00:01:12 »
Een beetje vreemd maar wel verrassend lekker: brood belegd met hummus en dan nog wat zuurkool er op.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarische spread voor op brood
« Reactie #65 Gepost op: 29 oktober 2014, 01:15:48 »
Jaa dat is lekker! Ook lekker met bietenhummus.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarische spread voor op brood
« Reactie #66 Gepost op: 29 oktober 2014, 08:40:12 »
Oh dat gaat meneer B. erg lekker vinden, dank je wat een leuke tip!
Hij is trouwens verslaafd aan hummus met chutney, liefst ananas of mango. Bij die laatste combineert het lekker met nigella. Afgekeken bij de Ten Catehummusmannen.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarische spread voor op brood
« Reactie #67 Gepost op: 07 november 2014, 13:08:26 »
Ik maakte lang mijn spreads zelf. Een favoriet was: Verse of diepvriesmais en paprika en gemalen noten en look en sojasaus mixen. Kruiden. Het vocht van de paprika moet voldoende zijn om niet  te moeten aanlengen. Indien te dik, dan meer paprika of voorzichtig een klein beetje beetje aanlengen.
Eet wat best is voor de planeet.

Vegatopia

[Koken] Ode aan Elvis: gebakken boterham met pindakaas en banaan
« Reactie #68 Gepost op: 08 januari 2015, 13:00:38 »
Ode aan Elvis: gebakken boterham met pindakaas en banaan

Vandaag is de geboortedag van The King. Had hij nog geleefd, dan was hij nu 80 geworden. Gastredacteur Marleen is een grote fan van zowel zijn muziek als zijn twijfelachtige smaak in sandwiches.

Source: Ode aan Elvis: gebakken boterham met pindakaas en banaan