Vegatopia Forum

(hartig) broodbeleg

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M@rco

(hartig) broodbeleg
« Gepost op: 16 juli 2006, 21:05:34 »
Hallo allemaal!

Zijn er ook vleesvervangers voor op brood? Ik wordt een beetje simpel van de kaas en de zoetigheid nu ik vega ben geworden.

Groetjes,
Marco

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2006, 22:32:50 »
Ja hoor. Albert Heijn heeft bijvoorbeeld een aantal vegetarische varianten voor vlees op brood. Zo is er boterhamworst, gebraden gehakt, filet shii-take en ham gerookt. Ook zijn er verschillende patés: filet americain, pâté tuinkruiden en saksische leverworst.
Bij C1000 vind je producten uit het assortiment van Vivera: Boterhamworst Naturel, Boterhamworst Mexicaans, Boterhamworst Champignon en Filet Américain.
Ook in natuurvoedingswinkels is er vaak een behoorlijk assortiment van watr hartiger vegetarisch broodbeleg.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2006, 23:03:08 »
Daarnaast is er meer broodbeleg dan kaas, zoetigheid of vlees(-vervanger), kijk maar!

wendy

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2006, 14:46:55 »
idd bij appie haal ik ook wel eens vega boterhamworst, en bij jumbo ook..
dat ze dit ook bij de c1000 verkopen wist ik niet eens!
soms vindt ik het zelfs wel eens een beetje eng omdat het er zo "echt" uitziet en ook beste echt smaakt... hihi

Veppie

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2006, 17:35:09 »
alleen jammer dat je van die appie producten de volgende dag kan nagenieten als je gaat plassen. Dan komen alle geur, kleur en smaakstoffen weer rijkelijk naar boven... iig bij mij, misschien ben ik raar. maar ze zijn wel de moeite waard, erg lekker, bij de biowinkel heb je ook wel eens van die nepdingen... sorry, vervangers, daar ga je niet ranzig van plassen.

Offline ingeping

  • ***
  • 143
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2006, 18:12:19 »
Voorbeelden van vega broodbeleg. Vast ook elders te verkrijgen...

http://www.odinwinkel.nl/winkel/search_prod_list.asp?h=20&s=30&om=Vers%20broodbeleg

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2006, 12:35:05 »
baba ganoush (die aubergine salade van de bio-winkel) is zo lekker. maar mijn tong zwelt er altijd van op, overgevoelig denk.

wij eten met Di altijd de filet en gekruide gehakt van de AH. Erg lekker, lichtelijk verslavend... Lekkerst met rode paprika en iets groens, denk veldsla ofzo.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #7 Gepost op: 01 augustus 2006, 16:53:56 »
ik eet het liefst rauwkost op mn brood.

ben_K

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2006, 13:39:31 »
humus!

Aiko

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2006, 19:02:47 »
Ja hoor. Albert Heijn heeft bijvoorbeeld een aantal vegetarische varianten [...] Ook zijn er verschillende patés: filet americain, pâté tuinkruiden en saksische leverworst.

Die is lekker, die tuinkruiden pâté. Weet iemand ook waar je een grotere verpakking met dat spul kunt krijgen? Zo'n klein lullig dingetje vind ik ook maar zozo.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2006, 20:17:30 »
De tuinkruiden pate en de filet americain vind ik ook erg lekker, maar de leverworst :pukey:.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2006, 22:29:37 »
ik vind die pate van de albertheijn niet zo heel fijn; het is ook zo'n lastige verpakking en een beetje te pratsjig. ik heb liever de pate van de reformzaak, die in zo blikje zit... die heb je in veel smaken, van neutraal tot lekker gekuid. het lekkerst is die op een stukje zwartbrood met een fijn gesneden uitje.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2006, 22:51:20 »
Ik vind de verpakking inderdaad ook geen succes. Het spulletje droogt aan de randen zo snel uit en het eruit halen om op het brood te smeren verloopt 's morgens vroeg ook niet altijd even soepel (als ik weer eens te hard knijp bijvoorbeeld).

Aiko

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2006, 22:58:13 »
Het liefst wil ik dat spul gewoon in een potje kunnen kopen. Is handiger voor het openen en bewaren, zit er meer in en hopelijk ook goedkoper ('Ollander).

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2006, 09:27:35 »
Ik vind de verpakking inderdaad ook geen succes. Het spulletje droogt aan de randen zo snel uit en het eruit halen om op het brood te smeren verloopt 's morgens vroeg ook niet altijd even soepel (als ik weer eens te hard knijp bijvoorbeeld).
Ik knip er met een scherp puntig schaartje een klein gaatje in naast het sluitingsijzertje, zodat je hard moet drukken om een wormpje te krijgen. Ik heb daardoor nooit last van vieze randjes.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2006, 12:03:35 »
Het liefst wil ik dat spul gewoon in een potje kunnen kopen. Is handiger voor het openen en bewaren, zit er meer in en hopelijk ook goedkoper ('Ollander).
Ik heb ah al eens gemaild of ze dat niet konden doen, want die worst-vorm is zwaar onhandig, en ik vind het ook maar erg vies om een open verpakking in de koelkast te leggen, en doe die worst dus in een bakje. Toen mailden ze terug dat ze het voor zouden leggen aan de betreffende category manager, maar dat is al een hele tijd geleden. Misschien moeten er eens een heleboel mensen gaan mailen dat ze graag een bakje hebben.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2006, 12:42:29 »
Met zo'n klein gaatje heb je eigenlijk geen open worst in de koelkast.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2006, 12:50:59 »
Het vocht druipt er toch uit, al is het gaatje nog zo klein.
Bovendien moet het gaatje toch aan minimale afmetingen voldoen is mijn ervaring, wil e.e.a. ongehinderd passeren. Anders geeft het zo'n geknoei boven de eettafel, als je te hard knijpt.

(Valt dit onderhand niet in de categorie ranzige praat? :P)
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2006, 12:55:17 door Sint @ñneke »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Wabi Sabi

Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2006, 12:55:53 »
Tartex?

Vind het net leverpaté of leverpastei of hoe heet dat spul in die kleine weeïg gekleurde blikjes?

Dit is wel lekkerder en gelukkig in veel smaken. Die met knoflook is niet zo sociaal maar wel echt de lekkerste. Wel DUUR...

Ziet er zo uit.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vlees op brood vervangen
« Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2006, 13:47:18 »
Het vocht druipt er toch uit, al is het gaatje nog zo klein.
Bovendien moet het gaatje toch aan minimale afmetingen voldoen is mijn ervaring, wil e.e.a. ongehinderd passeren. Anders geeft het zo'n geknoei boven de eettafel, als je te hard knijpt.

(Valt dit onderhand niet in de categorie ranzige praat? :P)

Met de filet americaine heb ik er ook wel eens last van, maar dan zet je die wat meer rechtop ergens tegenaan. Bij de andere twee in het geheel niet.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken