Vegatopia Forum

Kapotte mondhoeken

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boeddha

Kapotte mondhoeken
« Gepost op: 19 januari 2007, 12:59:37 »
Hoewel het niet echt winterweer is heb ik weer last van kapotte mondhoeken. Weet iemand of het een bepaald vitamine-gebrek is?
Ik slik 1500 mg vit. C per dag en een multivitamine. Eet erg veel fruit en groente en volkorenproducten. Ik drink geen melk maar eet wel kaas. Ik smeer mijn lippen met labello maar dat helpt niet echt. Wie weet de oplossing. Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2007, 15:18:49 door Hizikigrrrl »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2007, 21:47:02 »
Je lippen weerspiegelen je darmen. Wellicht dat het daar ook rommelt? Ik zou denken aan niet voldoende vocht. (droog-->uitgedroogd)
Verder weet ik het ook niet....

Succes ermee en idd lekker smeren!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2007, 22:17:31 »
Hier nog wat tips:

http://www.mayoclinic.com/health/dry-air/GA00044

Drink up  
Shower smart
Moisturize
Lube your lips
Use a humidifier
Avoid excess humidity

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2007, 23:05:38 »
Hoewel het niet echt winterweer is heb ik weer last van kapotte mondhoeken. Weet iemand of het een bepaald vitamine-gebrek is?

Nee, is vaak het gevolg van een schimmelinfectie. Zie hier voor wat meer uitleg hierover.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2007, 23:20:16 »
Je lippen weerspiegelen je darmen.

 ???
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #5 Gepost op: 19 januari 2007, 23:21:14 »
Je lippen weerspiegelen je darmen.

 ???
Als je een gezonde darmflora hebt dan zien je lippen er ook mooi uit. Drink Yakult!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2007, 23:57:19 »
Een Mw op mijn afdeling was gebaat bij vit. B-complex. Maar of het om precies hetzelfde probleem gaat weet ik natuurlijk niet.
de tuin: dat ben ik

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2007, 11:34:06 »
Je lippen weerspiegelen je darmen.

 ???
Als je een gezonde darmflora hebt dan zien je lippen er ook mooi uit. Drink Yakult!
Nee, géén Yakult! Ik snap niet waarom mensen daarin geloven:
De goede bacteriën in zo'n flesje komen helemaal niet aan in je darmen, want die worden gesloopt door het maagzuur. Je zou dus beter een pro-biotica in de vorm van een capsule kunnen nemen, dan komt er een stuk meer op de goede plek aan.
Ik ben op zoek naar een plaatje van gezichtsdiagnostiek, maar kan het niet vinden. Het komt er op neer dat elk gedeelte van je gezicht een orgaan weerspiegeld (kin=geslachtsorganen, neus=hart ect). Maar het fijne weet ik er ook niet van...
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

boeddha

Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2007, 13:22:22 »
Bedankt voor de reacties. Gelukkig zie je het amper, ik voel het vooral.  Ik begin maar met meer drinken, blijven smeren en veel planten op mijn werk te zetten. Ik werk in een heel droog lokaal. vochtigheidsgehalte is 30 procent. Vitamine B begin ik ook maar mee en als dat allemaal dan niet werkt ga ik toch maar even langs dokter, ik hoop in ieder geval dat het geen schimmel is. Ik heb geen darmklachten trouwens.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2007, 11:09:19 »
Nee, géén Yakult! Ik snap niet waarom mensen daarin geloven:
Omdat de berichten daarover elkaar blijven tegenspreken. Je kunt zowel betrouwbaar aandoende bronnen vinden pro- als anti-. Dan krijg je dat het "baat het niet, schaadt het niet" het wint van de scepsis.
de tuin: dat ben ik

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #10 Gepost op: 22 januari 2007, 22:02:39 »
kapotte mondhoeken komt door een gebrek aan vit B2. (door meerdere personen bevestigd)

Ik heb het ook wel vaker, terwijl ik toch vit b-complex slik. als ik dan tijdelijk 2 per dag slik is het zo over. smeren heeft geen zin, dan duurt het weken.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #11 Gepost op: 22 januari 2007, 22:05:44 »

Ik ben op zoek naar een plaatje van gezichtsdiagnostiek, maar kan het niet vinden. Het komt er op neer dat elk gedeelte van je gezicht een orgaan weerspiegeld (kin=geslachtsorganen, neus=hart ect). Maar het fijne weet ik er ook niet van...

mijn moeder heeft daar verschillende cursussen in gevolgd, ik zal eens vragen hoe ze aaan de plaatjes is gekomen, ik geloof dat je die ergens kan bestellen.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2007, 22:06:16 door Gabs »

boeddha

Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2007, 21:35:03 »
Ik heb gelezen dat vitamine b2 in vlees, vis en groente etc. zit, maar ook veel in melkproducten. Eigenlijk neem ik helemaal geen melkproducten maar ben daar nu toch maar weer mee begonnen. Brinta 's ochtends.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2007, 22:32:28 »
[Ik ben op zoek naar een plaatje van gezichtsdiagnostiek, maar kan het niet vinden. Het komt er op neer dat elk gedeelte van je gezicht een orgaan weerspiegeld (kin=geslachtsorganen, neus=hart ect). Maar het fijne weet ik er ook niet van...

Oh ik ook! Als jij 'm vind, zou je me dan willen PBen?
Omgekeerd natuurlijk ook!

Mondhoeken kwamen door een ander vitamine B tekort dan het scheurtje in de onderlip dacht ik. Volgens mij meer brood bij in de mondhoek en banaan bij scheurtje in het midden van de onderlip
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2007, 18:15:01 »
idd kloofjes in de lippen is iets anders kan kapotte mondhoeken. tegen kloofjes meer bananen eten!

mjets

Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #15 Gepost op: 04 februari 2007, 15:25:10 »
Hoewel het niet echt winterweer is heb ik weer last van kapotte mondhoeken. Weet iemand of het een bepaald vitamine-gebrek is?
Ik slik 1500 mg vit. C per dag en een multivitamine. Eet erg veel fruit en groente en volkorenproducten. Ik drink geen melk maar eet wel kaas. Ik smeer mijn lippen met labello maar dat helpt niet echt. Wie weet de oplossing. Alvast bedankt.

Volgens "mijn" dermatoloog kan je beter vaseline of purol op je lippen smeren dan van die Labello sticks (de uitleg waarom weer vergeten). Purol werkt voor mijn lippen echt helend. En vaseline, daar zweren de eczeempatienten bij. Mocht het niet met purol en xtra vitamines overgaan zou ik er ff mee naar de dokter gaan. Lastig hoor met gapen en lachen, van die mondhoeken. Succes!

Thijs

Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2007, 19:54:19 »
Mijn dermatoloog zei hetzelfde: purol of vaseline smeren. Bij het smeren met labello en blistex werden mijn lippen er destijds helemaal van afhankelijk, ik bleef aan het smeren. Gelukkig heb ik er de laatste jaren minder last van, het is inderdaad zo irritant met lachen, gapen en dingen als een appel eten.

Wat betreft bananen en brood:
Ik eet het laatste jaar iedere dag een banaan en gemiddeld 8 sneeen brood dus dat zou wel eens heel goed voor de verbetering gezorgd kunnen hebben die ik nu ervaar.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #17 Gepost op: 05 maart 2007, 22:30:07 »
mijn mondhoek is al weer kapot (altijd rechts). ik heb dus maar eens besloten dat ik meer zuivel moet gaan nuttigen... en dat terwijl ik er altijd zo van overtuigd was dat melk niet nodig was voor een complete voeding. en aangezien ik melk vies vind heb ik maar van die melk en fruit en ontbijtdrankjes gekocht...

eens kijken of het nu beter gaat...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #18 Gepost op: 05 maart 2007, 22:59:58 »
Of anders een vitamine B-complex slikken?

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kapotte mondhoeken
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2007, 21:57:36 »
dat slik ik al jaren... en nu sinds kort zelfs twee per dag ipv een.

kan het dan toch een andere oorzaak hebben??? het gaat maar niet over.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2007, 21:58:21 door Gabs »