Vegatopia Forum

Is jouw diervoeder diervriendelijk?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annemarie

Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Gepost op: 29 januari 2007, 15:45:15 »
Daar ben ik benieuwd naar! Wat geven jullie zoals aan je huisdieren? Letten jullie ook op of het getest is of niet en of het biologisch is?
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2007, 15:45:55 door Annemarie »

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2007, 17:43:58 »
Ik heb zelf geen huisdier (kat) maar zou hem zeker biologisch voer geven als ik er eentje had. Dan heb je meteen diervriendelijk voer.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2007, 18:46:37 »
Whiskas brengt in Duitsland ook biologisch voer op de markt maar ik geloof dat de producent nogal ter discussie staat qua diervriendelijkheid. In deze draad (die nu gesloten is) staat veel info over diervriendelijk katten- en hondenvoer.

brenda_lelie

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2007, 18:59:19 »
mijn kat krijgt biologische voer van Yarrah, vind ik wel zo vanzelfsprekend aangezien ik zelf alles biologisch eet en het enige vlees wat ik koop (die brokjes dus) dan natuurlijk ook!

Annemarie

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2007, 19:36:54 »
Ik dacht dat Yarrah iets vegetarisch was, maar dat is dus niet zo?
Ik morgen gelijk eens kijken in de natuurwinkel; ik las op hun site dat ze ook geen dierproeven doen, dat vind ik ook belangrijk :)

Volgens mij doet Whiskas wel aan dierproeven?

Monique

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2007, 19:48:52 »
Ik dacht dat Yarrah iets vegetarisch was, maar dat is dus niet zo?

Je hebt niet helemaal ongelijk, Yarrah heeft ook vegetarisch voer voor honden...tenminste dat staat op de website van ze (bij assortiment).

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2007, 20:26:24 »
Ik heb zelf geen huisdier (kat) maar zou hem zeker biologisch voer geven als ik er eentje had. Dan heb je meteen diervriendelijk voer.

Nee.... diervriendelijker voer... diervriendelijk blijft het niet :(


Dat terzijde.. als ik een kat of hond een thuis zou bieden dan zou ik voor vegetarisch/veganistisch voer gaan. Iig proberen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Fem

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2007, 12:22:22 »
Mijn hamsters eten zaadjes en pitjes, en nog wat fijngeperste granen enzo. Ik heb één van hen wel een tijdje hondenkoekjes met dierlijk eiwit gegeven omdat ze andere eiwitten niet at en die had ze wel nodig, ze had toen namelijk kleintjes :)

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2007, 14:12:09 »
Mijn huisdieren krijgen geen biologisch voedsel. Wel ben ik gestopt met Iams (toen mijn kat nog leefde, is afgelopen augustus overleden), door slechte berichten. Mijn hond krijgt voer, dat speciaal voor honden in de hondensport is. Daar zitten veel goede voedingsstoffen in en weinig vet. Daar hoeft hij ook niet zoveel van te hebben zo erg voedt het. Mijn konijn krijgt Beaphar of zoiets. Goedkoop konijnenvoer eet ze niet. Madam is vrij kieskeurig vind ik niet erg. Ik wil zelf goed voedsel krijgen mijn beestjes dat ook.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #9 Gepost op: 01 februari 2007, 14:23:57 »
Mijn hamsters eten zaadjes en pitjes, en nog wat fijngeperste granen enzo. Ik heb één van hen wel een tijdje hondenkoekjes met dierlijk eiwit gegeven omdat ze andere eiwitten niet at en die had ze wel nodig, ze had toen namelijk kleintjes :)

Ik geef die van mij soms een stukje gekookt ei (eiwit, niet het geel), ze schijnen het nodig te hebben zo nu en dan. Hij vindt het erg lekker. Verder geef ik hem 'gewoon' voer, niet biologisch. Vlees eet hij sowieso niet.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 14:24:52 door Roodbaard »
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

mjets

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #10 Gepost op: 01 februari 2007, 15:14:52 »
Mijn  :kitty:  :kitty: krijgen Smølke, en they're lovin' it! Boulimia-Susy is zelfs gestopt met schrokkenxkotsen!  :cheer: En goedkoop (in vergelijking met Iams brokjes die ik eerst altijd voor ze kocht.) Uit mijn hoofd 13 euro voor 3 kilo droge brokjes.  Ik moet er alleen voor naar Intratuin, maar die zitten door het hele land, dus das best handig. Verder krijgen ze water. En soms Yarrah brokjes (als ik geen zin heb in Intratuin)

http://www.smolke.nl/katten/index.htm
http://www.intratuin.nl/vestigingen.asp
http://www.yarrah.com/home.php?mid=1&lang=nederlands
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 15:20:51 door mjets »

proud-veggie

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #11 Gepost op: 13 april 2007, 18:42:32 »
Ons diervoeder is niet diervriendelijk, want mijn moeder koopt het voer in de supermarkt. Latr wil ik voor mijnkat wel diervriendelijk voe kopen.

veggiennathalie

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #12 Gepost op: 14 mei 2007, 17:44:42 »
Daar ben ik benieuwd naar! Wat geven jullie zoals aan je huisdieren? Letten jullie ook op of het getest is of niet en of het biologisch is?

ik geef biologisch kattenvoer

Jippia

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #13 Gepost op: 29 mei 2007, 23:16:41 »
Ik heb altijd knagers gehad en op dit moment moeten we een beetje zuinig aandoen, omdat we pas verhuisd zijn, maar zodra het weer kan, krijgen mijn dieren weer biologische groenten (en wijzelf ook). Natuurwinkels verkopen geen biologisch konijnen/caviavoer. Ik koop het Discus huismerk en dat is wel getest, maar ik weet niet hoe. Ze doen het er goed op en ze vinden het lekker, dus neem ik aan dat het wel goed zit.

Mirjam

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #14 Gepost op: 01 juni 2007, 01:41:20 »
Ik wil vooral ook hoogwaardig voer. Ik heb gekeken naar Yarrah, maar het hoofdbestanddeel is graan, en daar pas ik dan weer voor...
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Zjest en Zjaar

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2007, 09:38:25 »
Onze katten blijven gewoon kattenvoer van de aldi eten...Lekker goedkoop en zeker niet slechter dan ander voer volgens de dierenarts...Whiskas eten ze niet ...Ze zijn er vies van...En dan staat er nog op het blik...Whiskas:katten kennen het verschil....Tja dat is duidelijk...Onze goudvisjes blijven ook gewoon hun visvoer eten anders zouden ze vlug sterven... :angel:

Offline lianne

  • **
  • 79
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2007, 23:30:31 »
Ik koop gewoon het beste voer voor mijn konijn, of het nou diervriendelijk is of niet... gezondheid van mn konijn gaat me dan toch echt even voor.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #17 Gepost op: 11 oktober 2007, 00:40:51 »
Ik heb vandaag een boel gelezen over kattenvoer. Ik wil liever geen blikvoer geven (vanwege de geur), maar alleen brokjes hebben het nadeel dat daar weinig vloeistof inzit, terwijl katten de neiging hebben te weinig te drinken. Ik hoop dat met een fonteintje op te lossen.

De kwaliteit van droog voer kun je een beetje aan de ingredientenlijst zien. Goed voor heeft weinig tot geen graan en mais, maar veel vlees. Premium merken zijn vaak dus helemaal niet zo goed, merken zoals Royal Canine en Iams kun je dus beter vermijden (om verschillende redenen). Ik heb niet alle premiummerken bekeken, maar Orijen ziet er goed uit: 70% vlees, geen granen.

Dit artikel is verer nog interessant. Kant&klaar versvlees zou het beste zijn, al willen katten er niet altijd aan.

Hoe het met de bron van het vlees zit weet ik niet, ik vermoed meestal niet veevriendelijk.

Maar goed, als je graag goed droog voer geeft, is het verstandig de ingredientenlijst te bekijken.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2007, 01:01:44 »
Ik ken jammer genoeg ook geen merken versvleesvoeding die iets zeggen over hoe diervriendelijk hun productie is. Maar ik neem aan dat gewone diervoeding ook niet diervriendelijk geproduceerd wordt en als ik dan moet kiezen uit twee kwaden, dan wel diegene die het beste is voor mijn huisdieren.
Supercalifragilisticexpialidocious!

brenda_lelie

Re:Is jouw diervoeder diervriendelijk?
« Reactie #19 Gepost op: 11 oktober 2007, 09:20:10 »
Hoe het met de bron van het vlees zit weet ik niet, ik vermoed meestal niet veevriendelijk.

Bij Yarrah is het biologisch!
Ik geef zelf ook alleen maar harde brokjes omdat ik dat zachte vlees vind stinken, en onze kat eet ook steeds maar een beetje en niet alles in 1 keer dus dan staat dat de hele dag  :-\
Onze kat drinkt wel genoeg hoor! Ook zonder fonteintje, gewoon altijd als ze een hapje eet ook een slokje water.