Vegatopia Forum

Acné-huidproblemen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Acné-huidproblemen
« Gepost op: 22 februari 2007, 21:48:04 »
Over een paar weken heb ik mijn eerste afspraak bij een huidtherapeute.
Ik ben nu 25 en wil wel eens van mijn pukkels af! Het wordt niet minder....alleen maar erger..... :'(
Met make-up is het nog wel te camoufleren, maar ik kan dus al niet eens meet zonder make-up naar buiten!
Wie heeft hier ervaring mee en heeft tips?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2007, 22:31:56 »
Bij mij hielp de Diane-pil het beste, gecombineerd met 5% benzoylperoxide. Maar in november ben ik met de Diane gestopt en kwam het weer terug... Nu wordt het wel weer wat rustiger, maar ik denk dat ik binnenkort toch maar weer aan de pil ga.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2007, 00:32:47 »
Maar was Laurita niet net getrouwd? (Ik kan natuurlijk ook ontzettend aan het klutsen zijn).

In dat geval is ze misschien bewust niet aan de pil. Nu ging bij mijn tante de acné (vrij ernstige hormonale acné) helemaal over tijdens haar eerste zwangerschap, dus stoppen met de pil hoeft niet per se een probleem te zijn.

Verder kan acné ook veel erger worden van stress, en vast van nog een hoop dingen, dus misschien is het de moeite waard om te kijken of er zoiets meespeelt?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2007, 06:38:55 »
De acne zal er niet door verdwijnen maar het slikken van biergist tabletten en het drinken van brandnetelthee is een goede ondersteuning bij elke behandelwijze.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2007, 14:01:12 »
En daar was ik weer met Paula Begoun!:

http://www.cosmeticscop.com/learn/art.asp?ID=138


BHA helpt erg goed, in NL te verkrijgen bij de apotheek (Sanja weet hier meer over) of via http://www.paulaschoice-eu.com/shop/ .

En de Diane/Minerva-pil heeft bij mij ook een groot effect gehad toen ik cyste-acne kreeg.

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2007, 18:57:47 »
Harstikke lastig en onhandig en vervelend! Aanpakken die handel    :thumbsup:
Wat ik destijds te horen kreeg toen ik naar de dokter ging omdat er al 2 jaar typische dingen gebeurde met mijn huid...
Heb je veel spanningen of stress? Is er iets in je leven wat je (onbewust) heeft aangegrepen of bezig houdt?
Was je gezicht alleen met lauw water (niets anders) en dep het droog (niet wrijven).
Hou je gezicht schoon en kom er zo min mogelijk aan (juist geen make-up of scrubs of agressieve clerasil zooi)

Maar n goeie stap, die huidtherapeute want met wat hulp kan het opgelost worden. Ik heb een afspraak met een dermatoloog gevraagd, om te achterhalen of het acne is of eczeem (wist de dokter ook niet) en voor beide: hiervoor zijn cremes en behandelingen. Dus waarom zo tobben? Na wat maanden van alles uitproberen (dermatoloog wist het blijkbaar ook niet zo 123) had ik opeens een goeie creme te pakken en zag ik na 2 dagen al verandering (toch eczeem)... WAUW.. Na 2 jaar tobben... wat een verademing en wat suf dat ik er zo lang mee heb gewacht!

Met cremes en goede informatie wat wel en niet te doen is mijn huid nu veel beter. Maar ik denk dat ik een allegerietest aan ga vragen. Ik krijg het idee dat ik allergies voor iets ben (waar ik zelf maar niet achter kom). Dat zou je ook nog kunnen doen, misschien kan de huidtherapeut hierover info geven.
En dat doe je waarschijnlijk al wat ervaringen lezen op een forum of een ander forum, daar waar je de meeste herkenning vindt. Ik vond het heerlijk om het getob van anderen te lezen... gedeelde smart... en dat je dus niet de enige bent....en wat nou de fijnste zonnebrandcreme bla die bla....
DUS Go Girl!
Hou ons op de hoogte!

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2007, 19:21:12 »
Mocht je een "natuurlijke' oplossing zoeken; borage, grote klis, lijnzaad, brandnetel... kun je het (gratis) gidsje aanvragen bij vitotaal. Zij hebben (prijzige) pilletjes. Mij heeft het niets gedaan maar misschien samen met.... ? werkt het voor jou juist heel goed? En borage en lijnzaad is ook weer goed voor je omega's las ik ergens op vegatopia... :)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2007, 01:52:30 »
Maar n goeie stap, die huidtherapeute want met wat hulp kan het opgelost worden.
Dat vind ik wel erg positief. Ik ben een tijd onder behandeling geweest bij een dermatoloog en het is absoluut beter dan wat het was, maar om nou te zeggen dat ik een perzikhuidje heb...

Natuurlijk, als ik weer aan de medicijnen ga, wordt het vast beter. Nadeel is dan alleen dat ik er zelf ziek van ga worden.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2007, 08:59:40 »
Voor mij werkt de diane-pil op zichzelf al best goed. Wat ook helpt (maar wel moeilijk is) van je huid afblijven en niet knijpen.

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2007, 09:57:55 »
Een vriendin van mij gebruikt idd ook de dianapil voor haar probleemhuid .. daarnaast heeft ze een heel strikt en persoonlijk dieet van een dietiste. Zij is daarmee echt goed geholpen.

slmh

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #10 Gepost op: 03 maart 2007, 17:02:42 »
Een vriendin van mij had hele erge acne op haar rug. Dat is over gegaan omdat ze de pil ging slikken met een speciale werking tegen acne en ze had ook een speciale creme die ze elke dag op moest smeren.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #11 Gepost op: 11 maart 2007, 16:42:59 »
Misschien een idee om naar de tuinen te gaan voor een potje: SLAKKENGEL!!???

Jullie kennen het vast wel die reclame van tellsell over snailslime. Te goor voor woorden maar ze brengen het zo dat ik erin ga geloven (erstig he) maargoed, wie weet...

Ik was laatst in de tuinen en zag zo'n potje staan. Wil zelf niks bestellen bij tellsell, omdat ze van allerlei gekke dingen doen met je gegevens dus vond het ideaal dat ze daar zo'n potje hadden staan! Het is vrij prijzig: zo'n 27 euro maar het belooft van alles. Verdwijnen van rimpels, littekens en verdwijning van acne.

Nou heb ik zelf niet erg veel acne maar af en toe een puistje (jaren geen last meer van gehad en ineens kwam het tijdens mijn jaar in de States weer opzetten). Ik heb het gekocht en gebruik het nu zo'n 3 dagen, moet je zeggen dat er nog weinig over te zeggen valt maar toch heb ik het idee dat het al een beetje werkt!

Ter info: er worden geen slakken gedood, of 'harmed during production'!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2007, 21:36:16 »
Hoe krijgen ze het spulletje dan???

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2007, 21:40:28 »
Ik geloof er echt helemaal niets van dat dat diervriendelijk is.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2007, 22:05:54 »
Ik geloof er sowieso helemaal niets van  :P

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2007, 11:13:15 »
Ik vind het een vies idee. Ik ben wel eens op een slak gaan staan en die smurrie ga ik echt niet smeren!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2007, 11:16:45 »
Ik heb dat ook wel eens. :pukey: Ik dacht eerst dat ik op een gebakken, uit de pan gevallen, afgekoelde champignon stond. ::) Wij hebben best veel naaktslakken hier.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2007, 12:12:28 »
'Die van mij' had een huisje...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2007, 13:07:47 »
Gekraakt huisje  :'(

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2007, 17:31:32 »
Ik was alweer helemaal vergeten dat ik deze draad was begonnen!
Dank jullie wel voor alle adviezen! Ik ga morgen naar de huidtherapeut. Ben benieuwd! Zelfs een beetje zenuwachtig....
Goed: de Diane-pil, die heb ik een tijd geslikt. Werd het alleen maar erger van en ik voelde gewoon dat mijn lichaam er niet lekker op reageerde. Hierna ben ik aan het spiraaltje gegaan. Heb ik ondertussen al 5 jaar.
Inderm heb ik vorige zomer gebruikt. Hielp de eerste maand goed, maar hierna kwam het weer opzetten. Minocycline tabl. heb ik ook al geslikt: geen resultaat. Benzobladiebla creme droogt mijn huid heel erg uit, krijg er bijna een soort rimpels van, die gebruik ik dus niet meer.
Voeding lijkt er ook geen effect op te hebben. Stress wel, maar ik verkeer niet staat van constante stress, dus waarom heb ik er dan wel altijd last van. Het is het laatste jaar zéker heel veel erger geworden. Hiervoor volstond de camouflagestick nog wel. Nu niet meer....
Blugh, ik baal ervan. Het maakt me onzeker en ik voel me er niet erg aantrekkelijk door.
Anyway, morgen hoop ik meer te weten!
Groetjes! :bye:
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)