Vegatopia Forum

Acné-huidproblemen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #160 Gepost op: 07 december 2013, 16:45:17 »
Ik krijg tegenwoordig puistjes van roomboter ???. Nooit eerder gehad. Ook stom, want roomboter is lekker.

Irritant!
Het enige is dat je dan een goed excuus hebt om een flesse dure arganolie aan te schaffen. (Om te eten bedoel ik, niet voor op je gezicht).
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #161 Gepost op: 07 december 2013, 16:54:13 »
Ik krijg tegenwoordig puistjes van roomboter ???. Nooit eerder gehad. Ook stom, want roomboter is lekker.

Irritant!
Het enige is dat je dan een goed excuus hebt om een flesse dure arganolie aan te schaffen. (Om te eten bedoel ik, niet voor op je gezicht).

Daar zou je het niet van krijgen? Kokosolie lijkt ook geen problemen te geven, maar dat smeer ik liever niet op brood.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #162 Gepost op: 07 december 2013, 20:08:30 »
Ik krijg tegenwoordig puistjes van roomboter ???. Nooit eerder gehad. Ook stom, want roomboter is lekker.

Irritant!
Het enige is dat je dan een goed excuus hebt om een flesse dure arganolie aan te schaffen. (Om te eten bedoel ik, niet voor op je gezicht).

Daar zou je het niet van krijgen?

Nee het punt is: arganolie is heel duur, maar wel erg lekker, en nu ben je zielig omdat je roomboter niet kunt eten, en heb je dus een goed excuus een fles dure olie te kopen  ;)
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #163 Gepost op: 08 december 2013, 10:07:04 »
Misschien vindt je olijfolie wel ok? Als je die in de koelkast zet in een geschikt bakje, dan is het ook smeerbaar tot het weer op temperatuur komt.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #164 Gepost op: 08 december 2013, 14:06:42 »
Nah, voor die ene keer per week dat ik brood eet, laat ik de roomboter maar even zitten. En voor het bakken van taarten, maak ik maar een uitzondering.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #165 Gepost op: 13 december 2013, 13:27:39 »
Ik weet nu waar mummies vandaan komen: dat zijn gewoon puisterige pubers die Daro trekzalf gebruiken. Na het aanbrengen dien je de plekken namelijk af te dekken met verband. Dat lost wel het probleem op van de bruine vlekken op je gezicht waardoor het lijkt alsof je een onfortuinlijke aanvaring met een zak drop hebt gehad. En je ruikt de teerlucht ook niet.

Ik had geloof ik toch de zinkzalf moeten kopen...


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Acné-huidproblemen
« Reactie #166 Gepost op: 13 december 2014, 11:41:24 »
Wie weet waar je nog benzoyl peroxide van 5% kunt kopen die niet in een creme is verwerkt?

Voorheen gebruikte ik die van het Kruidvat, maar die is uit de handel gehaald. Ik heb daarom Benzac Gel en PCH Benzoylperoxide Hydrogel geprobeerd, maar ondanks dat er 'gel' bij staat, zijn dit ook gewoon cremes. Dat maakt het voor mij meteen te vet, dan krijg ik er juist puistjes van.

Dus wie weet een echte gel (doorzichtig, niet vet) of een vetvrije lotion?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Acné-huidproblemen
« Reactie #167 Gepost op: 13 december 2014, 11:49:05 »
Misschien bij een goede apotheek, die zelf recepten kan maken?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Acné-huidproblemen
« Reactie #168 Gepost op: 27 januari 2015, 13:58:08 »
Wie weet waar je nog benzoyl peroxide van 5% kunt kopen die niet in een creme is verwerkt?

Voorheen gebruikte ik die van het Kruidvat, maar die is uit de handel gehaald. Ik heb daarom Benzac Gel en PCH Benzoylperoxide Hydrogel geprobeerd, maar ondanks dat er 'gel' bij staat, zijn dit ook gewoon cremes. Dat maakt het voor mij meteen te vet, dan krijg ik er juist puistjes van.

Dus wie weet een echte gel (doorzichtig, niet vet) of een vetvrije lotion?

Gevonden! http://www.farmaline.be/apotheek/bestellen/pangel-5-60-g/ (wordt gewoon naar NL verzonden, zonder recept)


Offline Zonn

Re: Acné-huidproblemen
« Reactie #169 Gepost op: 13 februari 2015, 14:09:21 »
Ik heb ook altijd nog last van acné (ben nu 27) Niet extreem, maar wel altijd meerdere plekjes/puistjes in mijn gezicht. Ik ben echter sinds een tijdje best wel streng aan het eten (praktisch geen toegevoegde suikers, geen witte rijst/pasta/brood of niet-volkoren broodproducten, sowieso zo weinig mogelijk bewerkte producten, juist veel groente, fruit, peulvruchten, noten enz) en ik merk toch wel echt verschil aan mijn huid. Heb echt niet ineens een volkomen gladde huid, maar er is duidelijk verbetering. Waar het hem dan precies in zit, is helaas dan weer niet zo duidelijk.