Vegatopia Forum

Acné-huidproblemen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2007, 12:21:13 »
Ondertussen geweest:
Na het noteren van wat ik allemaal op mijn velletje smeer heeft de huidtherapeute mijn huid bekeken. Haar conclusie was dat mijn huid op bepaalde plekken (wangen en kin) teveel talg aanmaakt. Omdat mijn huid vrij dik is kan dit talg niet goed afgevoerd worden en ontstaan er ontstekingen. Zij dacht dat een reiniger en een creme die op een zure basis goed voor mijn huid zouden kunnen werken. Ook eens in de 4 weken bij haar de poriën goed laten schoonmaken kan helpen. Daarbij zouden we in het najaar met diepreinigende (chemische) peelings kunnen gaan werken. Hierdoor wordt mijn huid dunner en kan de talg makkelijker afgevoerd worden. Dit mag niet in de zomer, maar dat geeft niet. Dan hebben we even de tijd voor het eerste gedeelte. Ze kon natuurlijk niks garanderen, maar gaf me wel goede hoop. Het lijkt ook een hormonale kwestie. Ik wil ook nog een afspraak bij een natuurarts maken, die kan dan kijken of er binnenin mij iets niet helemaal flex is.
Natuurlijk heb ik even gevraagd of de produkten waarmee zij werkt dierproefvrij zijn. Tot haar eigen grote schaamte wist ze dat niet eens. Ze zou het voor me uit gaan zoeken.
Verder: voeding, schone kussenslopen, scrubben ja/nee...ze kon daar niet veel over zeggen. Is allemaal geen bewijs voor.
Ik hou jullie op de hoogte!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #21 Gepost op: 27 maart 2007, 12:35:59 »
Als het een hormonale kwestie kan een gewone arts dat ook uitzoeken hoor, een keer bloedprikken is dan voldoende.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #22 Gepost op: 27 maart 2007, 21:07:20 »
Ja, okay....maar het gaat mij meer om wat er dan aan gedaan gaat worden. Ik heb geen zin om hormonen te moeten gaan slikken/spuiten/smeren ect. En dát zal een reguliere arts waarschijnlijk wel doen.
Ik heb de diane 35 pil al eens gehad, en daar reageerde ik niet zo goed op. Het hielp iig niks. Het mag wel wat...natuurlijker...van mij ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

eva70

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #23 Gepost op: 02 april 2007, 18:17:44 »
Hallo allemaal, DIT IS EEN WAARSCHUWING voor iedereen die de Diane 35 pil hier ophemelt. Ik begrijp dat pukkels je leven kunnen beheersen. Lijd er zelf onder maar denk ajb niet dat de pil een goede oplossing is. Ik ben net klaar met revalideren nadat ik op mijn 36e(!) getroffen ben door een beroerte. Vooral diegenen onder jullie die er bij roken wil ik dringend waarschuwen. Het gebeurt altijd bij anderen dacht ik. Nou niet dus. Moest noodgedwongen stoppen met de Diane 35 en zie er uit als een krentenbol maar geloof me; een beroerte is nog beroerder. Ben wel gestopt met roken! Succes allemaal en denk goed na wat je in je lijf stopt!

Offline Anne

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #24 Gepost op: 04 april 2007, 21:49:52 »
bovenstaande geldt toch voor elke anticonceptiepil?

dinamique

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #25 Gepost op: 22 april 2007, 11:48:30 »
Hoi Laurita,
Zelf ben ik aloe vera producten gaan gebruiken, drank voor inwendige schoonmaak en creme voor uitwendige verzorging, het is bij mij meer dan gehalveerd   :-* :-* :-*
groetjes,
Dinamique  :-*

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #26 Gepost op: 22 april 2007, 14:01:16 »
wat voor drank?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #27 Gepost op: 22 april 2007, 14:06:25 »
Aloe vera sap.

Kun je oa bij De Tuinen kopen. Is niet goedkoop trouwens,
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

dinamique

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #28 Gepost op: 22 april 2007, 14:12:54 »
Ik gebruik zelf producten van Forever Living Products, is niet in de winkel te koop maar bij distributeurs. Ik ben het zelf ook, maar mag natuurlijk geen reclame maken voor mezelf,
als je op internet rondkijkt kom je wel websites tegen. Forever Living gebruikt aloe vera als basis en niet als toevoeging.

sammie

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #29 Gepost op: 04 mei 2007, 15:52:08 »
Lijnzaadolie schijnt ook te kunnen werken bij acne. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

huidaandoeningen: de essentiële vetzuren in lijnzaadolie hebben wellicht een heilzaam effect op de huid. Lijnzaadolie wordt soms gebruikt om de symptomen van acne, eczeem, psoriasis en rosacea te verlichten.

Eigenschappen en werking
De uit vlaszaad gewonnen olie is rijk aan alfa-linoleenzuur, een essentieel omega-3 vetzuur, dat onmisbaar is voor de gezondheid. Essentiële vetzuren worden in het hele lichaam gebruikt ter bescherming van de celmembranen en ze spelen vooral een belangrijke rol bij de groei en ontwikkeling van het centrale zenuwstelsel (de hersenen en het ruggenmerg). Ze worden ook als bron van energie gebruikt en maken deel uit van de verbindingen die de bloeddruk, de bloedstolling, de immuunreacties en de vetafbraak reguleren.


Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #30 Gepost op: 05 mei 2007, 10:14:03 »
Ik eet al een paar maanden lang een eetlepel lijnzaadolie door mijn muesli, maar bij mij werkt het helemaal niet tegen puistjes.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #31 Gepost op: 05 mei 2007, 10:31:20 »
Geen idee of het de pil of de groene thee(capsules) of het feit dat ik m'n gezicht schoonmaak met de billendoekjes die overgebleven zijn nadat Vic zindelijk is geworden ::), maar het gaat best wel goed met met m'n huid. :)
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2007, 10:32:38 door Gwennepen »

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #32 Gepost op: 05 mei 2007, 11:06:06 »
Haha Gwennepen, die billendoekjes doen het hem! :D

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #33 Gepost op: 05 mei 2007, 15:07:28 »
Ik hoop dat ik er geen blote billen-gezicht van krijg. ::)

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #34 Gepost op: 08 mei 2007, 14:10:47 »
kleine update ter afsluiting van mijn eerdere @
inmiddels een allergietest laten doen, hoewel de dermatologe het nonsens vond.
Drie dagen grote pleister op mijn rug met vakjes waarin de te testen stoffen zaten. En een krasjes test, krasjes op je onderarm en daarop vloeistof -veel voedingsstoffen-. Ik bleek alleen allergies te zijn voor nikkel (vandaar dat ik gek word van de jeuk van zilveren sieraden, een mysterie ook weer opgelost). En nikkel bleek 'n heel ganbare allergie.
Ongeveer 2 maanden terug kreeg ik een hele heftige uitbraak van rood en schraal en pukkels en in brand staan en olifanthuid-krakkerig-zeer sahara iets....vooral op mijn wangen Naast een 30 dagen antibiotica kuur (daar gingen mijn gezonde darmflorastofjes) kreeg ik een vaseline-achtige zalf  protopic 0,1%: geen hormoonzalf! DIt is voor mijn (zo blijkt) duokwaal en eczeem en rosasea. Ik moet zeggen... mijn huid is nog nooit zo zacht geweest  :)
Daarnaast alle 'ganbare' schoonmaak/scrub/maskerproducten eruit gegooid en alleen nog maar Weleda cremmetjes.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #35 Gepost op: 11 mei 2007, 16:04:18 »
Mooi mjets dat je huid nu zo glad is!

Ik moet zeggen dat mijn huid er sinds een maand ook een stuk beter uitziet. Had af en toe last van wat puistjes maar die zijn zo goed als verdwenen en schijnen niet terug te komen, verder zijn mijn rode vlekjes erg vervaagd en lijken mij porien (sorry, weet niet waar de e met de puntjes zit) kleiner!

Hoe dit tot stand gekomen is? Haha, ik weet het niet precies maar denk dat het een combinatie is van de producten die ik nu gebruik. Was mijn gezicht 2 keer per dag grondig met: 'tea tree daily face wash' van het merk: Thursday Plantation. Te koop bij de natuurwinkel waar je 250 ml voor ongeveer een tientje kan krijgen. Verder scrub ik 2 keer per week met een zeepje van Lush: 'Sweet Japanese Girl' En na het wassen van mijn huid gebruik ik de dag/nacht creme 'tea tree' van de tuinen. Hiervoor waste ik mijn gezicht met de tea tree reinigingsmelk van de tuinen maar ik denk dat die te soft was en hun er teveel extra 'rotzooi' aan toevoegen. Deze van 'Thursday Plantation' droogt mijn huid ook nauwelijks it!

Ai, ik moet ook toegeven dat ik 's avonds op de rode plekjes die er nog zitten 'slakkengel' smeer. Wie weet doet dat het 'm :)

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een goede gezichtsreiniger dan raad ik degene die ik gebruik erg aan!
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2007, 16:07:18 door Anna »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #36 Gepost op: 11 mei 2007, 19:54:12 »
He, die slakkengel heb ik ook net gekocht..
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #37 Gepost op: 12 mei 2007, 14:19:44 »
Naast een 30 dagen antibiotica kuur (daar gingen mijn gezonde darmflorastofjes) kreeg ik een vaseline-achtige zalf  protopic 0,1%: geen hormoonzalf! DIt is voor mijn (zo blijkt) duokwaal en eczeem en rosasea. Ik moet zeggen... mijn huid is nog nooit zo zacht geweest  :)
Daarnaast alle 'ganbare' schoonmaak/scrub/maskerproducten eruit gegooid en alleen nog maar Weleda cremmetjes.

Krijg je die zalf op recept of kun je hem zo halen? Mijn moeder heeft ook rosacea en ze heeft nog steeds geen goede zalf hiervoor gevonden.

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #38 Gepost op: 12 mei 2007, 16:26:08 »
Nee... op recept helaas. Maar zoveel vriendelijker dan de alternatieven (hormoonzalven en enger). Vooral als deze niet goed werken. Misschien moet ze het gewoon aan d'r huisarts vragen? Ik heb het na een lange zoektocht (vanalles uitproberen) met de dermatoloog uiteindelijk "gevonden".
Over het : geneesmiddel
Nog iets erover van een vereniging (fijne website voor mams)
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2007, 21:21:26 door mjets »

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #39 Gepost op: 17 mei 2007, 15:38:34 »
He, die slakkengel heb ik ook net gekocht..

En? Hoe bevalt het? Heb je trouwens ook die 'de tuinen variant'? Ik vind dat het mijn huid erg droog maakt, maar dat is niet geek want volgens mij is het gewoon een 'peeling in een potje'!

Ze adviseren 2 of 3 keer per dag smeren maar ik doe het maar 1 keer en dan alleen op de 'probleem plekjes'.

Ben benieuwd hoe het je bevalt!