Vegatopia Forum

Acné-huidproblemen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #40 Gepost op: 17 mei 2007, 18:50:21 »
Ja, mijn huid is zo'n beetje het enige wat wel vooruitgaat deze dagen.
Of het alleen aan de gel ligt weet ik niet, maar ik smeer het vrolijk over mijn hele gezicht. Het is idd de tuinenvariant en ik vind het niet zozeer een peeling, als meer adstringerend. Mijn huid is wel gladder, niet zozeer zachter (ben van nature al vrij zacht), maar droog is het voor de verandering eens niet...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #41 Gepost op: 17 mei 2007, 20:56:24 »
Zit er echte slakkenslijm in?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2007, 07:15:10 »
Ik vind het allemaal maar raar hoor. Als ik het al uit zou proberen zou ik gewoon een slak uit de tuin hier een wandelingetje over m'n gezicht laten maken. Lekker vers. :P

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #43 Gepost op: 19 mei 2007, 00:05:50 »
Ha mooi, een naaktslak in de keuken. Aan de slag. :P

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #44 Gepost op: 22 mei 2007, 14:25:45 »
Ha mooi, een naaktslak in de keuken. Aan de slag. :P

Hallo.... Gwennepen... hallo leef je nog??? Gwennepen.... ;)

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #45 Gepost op: 22 mei 2007, 14:29:15 »
Nee, ik ben de slak die haar heeft overgenomen en ik heb ook de weg naar Vegatopia gevonden. :P

Harry

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #46 Gepost op: 22 mei 2007, 14:30:27 »
Je reageert best snel voor een slak.

mjets

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #47 Gepost op: 22 mei 2007, 14:33:10 »
snailbodysnatcher

Gwennepen

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #48 Gepost op: 22 mei 2007, 14:40:10 »
Glibberdeglib.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #49 Gepost op: 24 augustus 2007, 16:20:32 »
http://www.nu.nl/news/1205734/151/Voeding_toch_van_invloed_op_acne.html

Voeding toch van invloed op acne
Uitgegeven: 23 augustus 2007 16:43

Mensen die last van acne hebben, kunnen een dieet volgen met voeding met een lage glycemische index (GI). Na twaalf weken is hun huid significant meer opgeklaard dan bij mensen die een gewoon dieet volgen.
 
Al eerder werd gedacht dat te vet eten, zoals chocolade, varkensvlees en patat zou leiden tot puistjes, maar dat is nooit wetenschappelijk aangetoond. Maar na het Australisch onderzoek Dr. Smith van  het RMIT University in Melbourne lijkt er reden om aan te nemen dat de glycemische waarde van voedsel een rol speelt.

De glycemische index (GI) is een maat voor de snelheid waarmee glucose uit koolhydraten beschikbaar komt in het bloed. Een lage GI zorgt voor een langzame stijging van de bloedglucosegehalte en hierna een langzame daling. Bij een hoge GI stijgt dat gehalte sneller en geeft daarna ook weer een forse dip.

Tijdens het onderzoek werden 43 mannen met acne twaalf weken lang op een dieet gezet. Van de proefpersonen die het lage GI-dieet volgden, hadden 22 proefpersonen significant minder puistjes en oneffenheden. In de controlegroep, die een normaal dieet volgden, waren dit er veertien. De wetenschappers zijn er alleen niet zeker van of de acne vermindert door de verandering van voeding, door het gewichtsverlies of doordat de gevoeligheid voor insuline in het bloed verbetert.


Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #50 Gepost op: 26 augustus 2007, 14:19:11 »
In welke voedingsproducten zit dan zo'n hoge GI? Inderdaad de bekende 'slechte' producten die acne zouden verergeren? Chocolade, patat enz?

Dus waar zou zo'n laag GI dieet uit bestaan. Wat eet je dan zoal en belangrijker: wat eet je juist niet? Weet iemand dit?
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2007, 14:19:46 door Anna »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2007, 14:27:35 door Hizikigrrrl »

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #52 Gepost op: 26 augustus 2007, 14:28:28 »
Dankjewel!

sammie

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #53 Gepost op: 09 september 2007, 20:38:13 »
Vorige week heb ik een potje capsules 'grote Klis van Arkocaps' gekocht bij de Natuurwinkel. Volgens de verpakking helpen ze bij puistjes en meeeters. Je moet 3 keer per dag een  :pil: met water innemen.

De capsules zijn vegan en op natuurlijke basis, dus baat het niet, dan schaadt het niet zullen we maar zeggen  ;)

Ik ben pas vorige week begonnen met het slikken hiervan, dus ik merk nog geen resultaat. Ik houd jullie op de hoogte!

http://www.arkopharma.com/en/

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #54 Gepost op: 26 september 2007, 17:52:40 »
ik heb zelf ook altijd huidproblemen gehad,
mede omdat ik de diane pil ook ben gaan slikken is het vele malen minder geworden,
maar wat bij mij vaak zorgt dat het erger wordt is dat ik er vaak aan zit, en op je vingers zitten altijd bacterieen die het erger kunnen maken.
Verder ben ik sinds kort overgestapt op het make-up merk eco nvey, ik weet dat helemaal geen make-up natuurlijk beter is want het verstopt ontzettend, maar dit is een ecologisch merk met 100% natuurlijke ingredienten. Ik zelf vind dat mn huid daardoor een stuk gezonder is. Verder helpt de hema 24-uurs creme ook ontzettend goed bij mij. En natuurlijk: veeeeel water drinken (echt met een grote kan erbij en de hele dag door drinken) en gezond eten.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2007, 17:53:27 door blingda »

sammie

Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #55 Gepost op: 05 oktober 2007, 20:44:41 »
Het potje met Grote Klis capsules is leeg, maar heeft geen resultaat opgeleverd  :(

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #56 Gepost op: 20 oktober 2007, 14:13:51 »
Ik gebruik nu al 6 weken Dermalotion van Weleda i.c.m. de Amandel reinigingsmelk, maar het helpt niet :(. Heeft iemand ervaring met Gezichtslotion Speciaal van Dr. Hauschka? Ik heb ook gelezen dat Normaderm van Vichy helpt, maar dat is volgens mij niet dierproefvrij, dus dat wil ik pas gaan proberen als ik niks meer kan bedenken.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #57 Gepost op: 20 oktober 2007, 14:50:26 »
Heb je al BHA gebruikt?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #58 Gepost op: 20 oktober 2007, 15:16:30 »
Kleikuurtje van Argiletz doen? Reinigt van binnenuit.
Crab apple van Bach Bloesem Remedies.
De wilde rozenlijn van Weleda.
Een aloe vera creme van de reform of natuurwinkel, wit potje, merk weet ik niet meer sorry.
Omega bijslikken hielp bij mij trouwens ook.
En Diane35/Minerva35.


Sin chile, no tiene chiste!

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Acné-huidproblemen
« Reactie #59 Gepost op: 21 oktober 2007, 11:28:10 »
Ik ben wel een keer naar mijn apotheek gegaan voor salicylzuur, maar ze zeiden dat dat alleen was bedoeld voor likdoorns enzo. Ik ben toen niet meer naar een andere apotheek gegaan, maar misschien moet ik dat een keer doen, want er bestaan zalfjes met 2% salicylzuur tegen acné. Ik heb alleen niet zo'n vertrouwen in apothekersspul, omdat ik al meerdere keren spul van mijn huisarts voorgeschreven heb gekregen dat niet hielp.
Bast, waar kun je die Argiletz-klei kopen? Misschien is een kleikuurtje inderdaad een goed idee. Die crab apple klinkt vaag en de rest helpt bij mij niet of niet genoeg.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)