Vegatopia Forum

Veganaise/ Tofunaise

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #80 Gepost op: 11 mei 2014, 17:53:19 »
Ja maar let dus op, Remia heeft 2 Mayolijn versies, bij die link naar AH is het alleen die 1e, niet die andere 2.
Maar goed op de verpakking van de goede staat duidelijk achterop plantaardig en op die 'verkeerde' Mayolijns niet. Die andere mayolijns zijn overigens wél vegetarisch.


O ja klopt, ik vergat te vermelden over AH. Ik weet dat de pot met daarop "100% plantaardig" de enige juiste is, voor nu. Ik kon geen specifieke link van AH plaatsen, daarom 2 links geplaatst.

Ik twijfel wel of de andere 2 vegetarisch zijn, vanwege dat in "Re­mia May­o­lijn light" een bron van fenylalanine (kan plantaardig of dierlijk zijn) zit. Maar voorlopig neem ik alleen de vegan versie, als ik die vind.

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #81 Gepost op: 11 mei 2014, 19:06:20 »
Het potje wat ik hier bij AH heb gekocht is echt vegan en er staat inderdaad 100% plantaardig op.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #82 Gepost op: 11 mei 2014, 21:55:16 »
In die 'andere' Mayolijn staat op de ingredientenlijst duidelijk bij de aroma's ei en op een andere plek melkeiwitpoeder, en op de vegan versie staat heel duidelijk plantaardig, dus dat kan niet echt misgaan, zolang je maar niet denkt Mayolijn = per definitie helemaal plantaardig, want dat is dus niet zo  :)
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #83 Gepost op: 11 mei 2014, 22:31:51 »
Ik ga die Remia misschien ook maar eens proberen, hoewel ik bezwaar heb tegen light producten, meestal is erg erg aan geknutseld met veel onnodige ingredienten. En het feit dat ze het aanprijzen als glutenvrij vind ik ook bizar, net zo raar als 0 procent vet op lollies zetten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #84 Gepost op: 12 mei 2014, 09:30:43 »
Ik heb de Remia ook gevonden, bij mijn AH hadden ze hem niet maar bij de Dirk wel. Ik vind hem lekker, wel aan de zoete kant inderdaad maar goede textuur, lekker romig.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #85 Gepost op: 19 juni 2015, 19:11:02 »
Bruno Fischer:
    * Salatmayonnaise (biowinkel)
Deze is mijn favo!
Hij was alleen op steeds minder plekken te krijgen en op het laatst alleen nog bij Marqt. Daar zag ik hem de laatste keer dat ik er was ook niet meer...  :'(
M., ik zag dat jij deze ook graag eet. Weet jij (of iemand anders, uiteraard) er nog aan te komen?


@Calimero: ik geloof dat ze die Bruno Fisscher nog wel bij de biomarkt hebben. Ik ga er morgen waarschijnlijk naar toe, dan kijk ik wel even.

Ben je er nog geweest? Ik heb BF mayo zelf juist al best een tijd niet meer bij de Biomarkt gezien, langer bleef het nog verkrijgbaar bij Marqt, maar daar sinds een paar weken dus ook niet meer.

Zo te zien is Bruno Fisscher overgegaan naar een ander merk http://www.eden.de/eden/produkte/Schnelle_Helfer/Mayonnaise/Salat-Mayonnaise.php

Ah, dat verklaart e.e.a. Ik heb Vegabond Amsterdam net op Twitter eens gevraagd of ze deze hebben.

Ik had dus voor zo te zien ruim een jaar :bloos: aan Bruno Fischer Salat-Mayonnaise ingeslagen, maar inmiddels heb ik m'n laatste potje aangebroken... :'( En nog steeds nergens de Eden zien staan (de champignonspread overigens ook niet).
Heeft iemand inmiddels duidelijk of dit ergens te koop is?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #86 Gepost op: 19 juni 2015, 21:02:04 »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #87 Gepost op: 19 juni 2015, 21:08:30 »
hm nu heb ik zin in mayo  :-X
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #88 Gepost op: 19 juni 2015, 22:36:46 »
bij de online drogist ? https://www.deonlinedrogist.nl/eden-mayonaise-zonder-p-59213.html
Ah, dat is goed om te weten; dank je voor de tip!

Maar als iemand een fysieke winkel weet, vind ik dat nog leuker. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #89 Gepost op: 19 juni 2015, 22:42:36 »
bij de online drogist ? https://www.deonlinedrogist.nl/eden-mayonaise-zonder-p-59213.html
Ah, dat is goed om te weten; dank je voor de tip!

Maar als iemand een fysieke winkel weet, vind ik dat nog leuker. :)

Ja ik zal er eens naar omkijken ook. Ik kom niet binnenkort in Duitsland alleen, maar in Ams zouden ze dat toch ergens moeten hebben.
,,,,فلافل

Aiko

Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #90 Gepost op: 07 februari 2020, 22:30:26 »
Bij de Jumbo heb ik vorige week een potje veganistische-mayonaise gekocht voor 1,80 (ongeveer) euro. Smaakte prima, ik proefde geen verschil met de ei-versie! En het was best een grote pot vol.

Viel me op dat ze bij de Jumbo (in dit geval die in Leidschenhage te Leidschendam) een paar flinke schappen hebben voor voedselgehandicapten. Naast veganistisch ook eentje met allerlei soorten glutenvrije dingen.

Bij de AH heb ik ook eens een veganistische mayo gezien, maar die nog niet geprobeerd. Men lijkt er duidelijk een handel in te zien...

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.325
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #91 Gepost op: 07 februari 2020, 23:27:10 »
Bij de Jumbo heb ik vorige week een potje veganistische-mayonaise gekocht voor 1,80 (ongeveer) euro. Smaakte prima, ik proefde geen verschil met de ei-versie! En het was best een grote pot vol.
Je bedoelt deze? Ik kan me bijna niet voorstellen dat raapzaadolie en maïszetmeel een fijne consistentie geeft. Toch een aanrader, dus?
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #92 Gepost op: 08 februari 2020, 00:12:01 »
Ja, die!
Ik vond 'm lekker. Ik geef 'm een Selly-score van 8. Maar Selly kan er ook zomaar een 2 voor geven; zij en anderen zijn misschien kritischer dan ik.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #93 Gepost op: 11 februari 2020, 17:27:00 »
Ik heb em nogn niet geprobeerd, maar dat merk, dat ook andere mayo's heeft, staat wel goed aangeschreven.
Er zijn inmiddels al een tijdje ook andere vegan mayo's te krijgen, ook bv van Remia. Niet altijd staat het er groot op. Jumbo heeft vaker wel interessant aanbod.
,,,,فلافل