Februari 11, 2012, 06:40:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: karwijzaad

Koken Bombay aloo - Chili sin carne - Zopie (en koek)
Producten Comfort food - Soepboek Keet Smakelijk - The Art of French Baking - Ginette Mathiot
Actueel Januari 2012: een nieuw jaar, een nieuwe smaak - pizza voor spleetoog - Vegetarische workshop in de Librije - Blue Monday shoptherapie: vegetarisch-verantwoorde accessoires
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 8 9 10 [11]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vruchtensappen niet vegetarisch?  (gelezen 39056 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jasper
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #200 Gepost op: Januari 24, 2005, 21:09:50 »

Hulde aan Appelsientje voor hun troebele appelsap! Geen idee hoelang dat al vrijelijk in de supermarkten verkrijgbaar is, maar ik heb dat pas sinds kort opgemerkt. Ik ben meestal toch te lui om ook nog naar de bio-winkel te gaan voor die extra inkopen, dus is het mooi dat ik dan toch nog van fatsoenlijk appelsap voorzien ben.
Ben
Gast
« Antwoord #201 Gepost op: Januari 25, 2005, 23:08:54 »

Betacaroteen is een vet en onoplosbaar in dranken, daarom wordt het gebonden met visgelatine.  Ondertussen bestaat er betacaroteen zonder visgelatine, is wel iets duurder...
paulien
Gast
« Antwoord #202 Gepost op: Maart 08, 2005, 15:26:52 »

Wie zijn dorst wil lessen met de 'frisse fruitdrank' van de Edah, mag nog wel eens goed de ingredienten bestuderen. In ieder geval 1 smaak kan sporen van vis (?) bevatten. Ik heb geen flauw idee wat vis hierin te zoeken heeft ( geen rondjes zwemmen dat moge duidelijk zijn), maar u bent gewaarschuwd!
NY152
Gast
« Antwoord #203 Gepost op: Maart 09, 2005, 19:27:36 »

Maar nou weet je toch ook niet meer welke vruchtensap/siroop je kan vertrouwen?
Draek
Mega-forummer

Geslacht: Man

« Antwoord #204 Gepost op: April 12, 2005, 10:05:47 »

Citaat
Geachte heer Romijn,

Hierbij reageren wij op uw vraag over Appelsientje Appelsap. Door omstandigheden zijn wij nu pas in de gelegenheid te reageren op uw vraag; voor deze vertraging bieden wij u onze verontschuldigingen aan.

Appelsientje appelsap heeft geklaard appelsap als ingrediënt. Om appelsap te klaren worden verschillende stoffen gebruikt die na het proces weer verwijderd worden uit het sap (het is dus niet meer in het sap aanwezig). Welke stoffen precies gebruikt worden om het sap te klaren kunnen wij u niet meedelen aangezien dit receptuurgegevens zijn. Wel kunnen wij zeggen dat één van de gebruikte stoffen die gebruikt wordt om het sap te klaren van dierlijke oorsprong is.

Wij vertrouwen er op u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,
Riedel Drinks ConsumentenService

Margot Krijt

Stem op de Partij voor de Dieren
dorinka
Gevorderde forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #205 Gepost op: April 12, 2005, 10:47:12 »

en omdat het niet meer in het sap aanwezig is hoeft het niet op de verpakking te staan bij de ingrediënten.

Zo.
Draek
Mega-forummer

« Antwoord #206 Gepost op: April 12, 2005, 12:07:46 »

en omdat het niet meer in het sap aanwezig is hoeft het niet op de verpakking te staan bij de ingrediënten.

Ja.

bloempjuh
Ervaren forumgebruiker

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #207 Gepost op: April 12, 2005, 12:26:14 »

Damn, het gaat niet echt de goede kant op zo!
Willen de sapmakers in Nederland ons allemaal failliet hebben doordat we allemaal dure flessen AH-sap 'moeten' kopen ofzo?

Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log
Draek
Mega-forummer

« Antwoord #208 Gepost op: April 14, 2005, 21:33:40 »

Ik kreeg ook nog een brief:

Citaat
Geachte Heer Romijn,

Naar aanleiding van uw vraag aan onze Consumentenservice stuur ik u deze brief. Zoals mijn collega al heeft aangegeven wordt in ons appelsap gebruik gemaakt van verschillende hulpstoffen om het appelsap helder te maken (te klaren). Een van de hulpstoffen die onze leveranciers hiervoor gebruiken is gelatine dus van dierlijke oorsprong. De hulpstoffen zijn overigens alleen nodig voor het productieproces en de gebruikte stoffen zijn na het klaren niet meer in de sap aanwezig.

Op dit moment hebben wij 3 smaken Appelsientje Vitamientje, te weten Bosvruchten, Oranje vruchten en Rode vruchten. In al deze smaken zit appelsap als ingredient.
...

Pagina's: 1 ... 8 9 10 [11]   Omhoog
  Print  

Ga naar: