Vegetarisch - voor iedereen > Vegetarische producten

Vegetarische kaas, de Vegatopia kaaslijst

<< < (2/72) > >>

Miezemiez:
de Groene Koe kaas is ook een bekende vegetarisch gestremde kaas.

fem fatale:

--- Citaat van: no good advice op 19 mei 2005, 15:41:04 ---de Groene Koe kaas is ook een bekende vegetarisch gestremde kaas.

--- Einde van citaat ---
dat zei annemieke ook al

Miezemiez:
oh nou sorry hoor overheen gelezen.

Lonika:
Fijn dat er positief gereageerd wordt op deze nieuwe draad  :). En het is inderdaad een goed idee de 'goede' en de 'foute' kazen te markeren als groen en rood.

Het is meestal geen probleem om bij de natuurvoedingwinkel of bij de biologische boerderij vegetarische kaas te vinden, maar het is toch handig dat hier alles op een rijtje komt te staan aangezien er toch steeds weer veel vragen over zijn.

Ik kom hier regelmatig lezen, eerder al ooit lid geweest, maar verder nooit veel gepost en vandaar m'n inlognaam weer kwijtgeraat denk ik.

Ik heb nog een vraag gestuurd aan Campina (van de Groene Koe) over hun overige kazen (o.a. Milner), wanneer ik antwoord heb, post ik het hier meteen. Maar ik vrees hier weer een negatief antwoord, want op hun website staat er al het een en ander over:
------------------------------------------------------------------------------------
De melk wordt dik gemaakt met behulp van stremsel. Dit stremsel is een natuur-product. Traditioneel wordt dit gewonnen uit de lebmaag van kalveren, maar voor biologische kazen gebruikt Campina vegetarisch stremsel. (De biologische kazen van Campina is volgens mij alleen de Groene Koe???)
Om de uiteindelijke smaak van de kaas te vormen, wordt bovendien zuursel toegevoegd.
Het resultaat van dit proces is wrongel, een korrelige massa van vaste kaasstoffen, en het vloeibare restproduct wei.
------------------------------------------------------------------------------------
Maar goed, niet geschoten is altijd mis. Wie weet zit er toch nog een ander kaasje tussen dat microbieel gestremd is.

kimske:
Hai! ben ik weer eens! account kimske bestond niet meer, dus heb maar een nieuwe aangemaakt.. :)


Ben er bij toeval achter dat de brie van euroshopper ook vega is

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie