Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod bij Delhaize

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #20 Gepost op: 07 juni 2008, 21:14:09 »
Ik heb ze beiden geprobeerd en vond vooral de tofu provençal erg lekker :) Smakelijk!

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #21 Gepost op: 08 juni 2008, 09:46:29 »
De seitan pita beviel ons ook best: kruidig (er waren ook nogal wat kruiden in: komijn, gember, kaneel, muskaatnoot...) zonder te pikant te zijn. Gecombineerd met de sla voor pita, wat tomaten-en komkommerblokjes en twee pita-sausen die ik dan weer tussen het vlees was gaan halen: looksaus en chilisaus. De pitabroodjes laten zich goed verwarmen en knapperig maken in de broodrooster.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #22 Gepost op: 08 juni 2008, 09:50:21 »
Die qourn-dips (ja, ik weet wel dat sommige vegatopianen quorn wat verdacht vinden), zijn overigens ook lekker, gecombineerd met bijvoorbeeld die look-en chilisaus.
Wat calorierijke dipsausen betreft is sinds enkele weken onze favoriete Fondua-currysaus niet meer in de rekken, ontwenningsverschijnselen dreigen.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2008, 10:26:44 door karl »

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #23 Gepost op: 06 december 2008, 15:56:59 »
Nu gespot in de veggie-afdeling van de Delhaize: een schotel vegetarisch gourmetten met een viertal verschillende vleesvervangers (waaronder er bedrieglijk echt uitziende cocktail-worstjes). Ongetwijfeld voor het komende eindejaar, zodat ook vegetariërs feestelijke en bijna hapklare eetrituelen kunnen beoefenen.
Ik vind gourmettten, fonduen en wat men al niet doet met speciale vorkjes en potjes zelf een beetje kneuterig (er hoort Kerstmuziek bij en kaarsen), maar het is toch wel geinig dat deze groeiende markt meer en meer producten krijgt aangeboden.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #24 Gepost op: 07 december 2008, 11:48:36 »
hé, ik moet eens naar de delhaize  :D

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #25 Gepost op: 07 december 2008, 12:21:15 »
hé, ik moet eens naar de delhaize  :D
En ergens moet ik dan denken aan de bende van Nijvel...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #26 Gepost op: 09 december 2008, 17:50:37 »
Ze zijn die nog altijd aan het zoeken, maar de overlevenden zullen intussen toch wat minder beweeglijk geworden zijn.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #27 Gepost op: 27 december 2009, 10:18:22 »
In de Delhaize in Antwerpen-centrum is er nu falafel van Greenway, dat al andere producten voor hen ontwikkelde. Jammer genoeg nog niet algemeen verspreid (zelfs nog niet in Wilrijk gezien.)
Lekkere falafel.
Heb tot de aanwezigheid enigszins bijgedragen, vergenoeg ik me, omdat ik Delhaize ooit mailde, dat verse, niet-industriële, goede falafel nog ontbrak in het assortiment.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2010, 12:26:54 »
In de grote Delhaize-vestiging van Wilrijk (tegen Antwerpen) wordt het veggie-diepvriesassortiment gewoon afgeschaft. Men heeft wel een mooie verse keuze, ondermeer nu ook met de Greenway-falafel en hartelijke en smakelijke Garden Gourmet-baconreepjes. Die laatste voor een wat Engels getint ontbijt met ei.
He is toch wel wennen dat er geen aanbod in de diepvries meer zit.
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2010, 12:31:32 door karl »

Liese

Vege producten Garden Gourmet / Tivall verdwenen in België
« Reactie #29 Gepost op: 24 juli 2010, 23:56:13 »
Hoi,

Sinds enkele maanden zijn de vegetarische nuggets en balletjes van Garden Gourmet / Tivall  tot mijn grote spijt verdwenen uit het aanbod van de Delhaize. Ik vroeg me af of dit ligt aan een beslissing van Delhaize of worden deze producten gewoon niet meer gemaakt. Ik weet dat deze producten vroeger ook verkocht werden bij Albert Heijn. Weet iemand van jullie meer? Worden deze producten in Nederland wel nog verkocht?

Groetjes,
Liese

Kiwi

Re:Vege producten Garden Gourmet / Tivall verdwenen in België
« Reactie #30 Gepost op: 25 juli 2010, 00:01:02 »
Volgens mij worden die nog gewoon verkocht hoor, ze zitten in ieder geval nog wel in het assortiment bij Tivall.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2010, 16:25:35 »
Maar het diepvriesassortiment van Tivall is hier ook een tijd terug afgeschaft.
,,,,فلافل

Liese

Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #32 Gepost op: 25 juli 2010, 16:40:05 »
Bij ons is het als volgt gegaan. Eerst veranderde de verpakking en de naam, het werd Garden Gourmet. Dan verdwenen de nuggets en balletjes uit het vriesvak, maar de balletjes waren wel nog te vinden in de gewone koeltoog. Nu niets meer te vinden, enkel nog de gewone vege burgers.
Ik heb er eens iemand over aangesproken bij Delhaize, die wist dat de producten bij hen inderdaad uit het assortiment verdwijnen maar wist geen reden. Bij een andere Delhaize hier in de buurt is het hetzelfde.


Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #33 Gepost op: 27 juli 2010, 00:22:34 »
Ik heb vandaag nog bij de AD-Delhaize in Zonhoven balletjes van Garden Gourmet gekocht, misschien eentje in je buurt zoeken?

Liese

Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #34 Gepost op: 27 juli 2010, 20:46:17 »
Hoi,

Ik heb contact opgenomen met Tivall. De balletjes worden in België nog verkocht in de Delhaize onder de naam Garden Gourmet. De vegetarische nuggets zijn in België niet meer verkrijgbaar. In Nederland wel in grotere Albert Heijn winkels.

Ik zal dus eens naar Nederland moeten komen om een voorraad in te slaan.

Groetjes,
Liese

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #35 Gepost op: 27 juli 2010, 21:43:55 »
Wat ik ook mis in het aanbod zijn de bacon-reepjes. Je moet ervan houden, want ze smaakten hartig naar spek. Lekker bijvoorbeeld in omelet. Maar nu ook niet meer te zien.

 
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2010, 22:06:35 door karl »

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #36 Gepost op: 09 augustus 2010, 12:58:42 »
Wat ik ook mis in het aanbod zijn de bacon-reepjes. Je moet ervan houden, want ze smaakten hartig naar spek. Lekker bijvoorbeeld in omelet. Maar nu ook niet meer te zien.

Ik heb ze onlangs nog in de Makro gespot en anders de grens oversteken en scoren in de Appie.  ;)

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #37 Gepost op: 28 september 2012, 16:37:53 »
Delhaize kondigt aan dat ze het gamma vegetarische producten uitbreidt gezien het grote succes, blijkbaar vooral komend van flexitariërs die onder invloed van de vele artikels rond ekologie en gezondheid af en toe iets vegetarisch willen eten. Mooi.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Het vegetarische aanbod bij Delhaize
« Reactie #38 Gepost op: 24 december 2012, 15:13:32 »
Nieuw bij Delhaize (Wilrijk): veggie spread huismerk, volgens mij niets anders dan de superlekkere, onvolprezen Tartin'o van La Vie est Belle, met veel zuur van augurk.

(Wanneer, nu het aanbod zo verruimd wordt, terug lekker spek, ooit even in assortiment?)