Mei 22, 2012, 21:15:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediënt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 93 94 95 [96] 97 98 99 ... 159   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De katten- en poezendraad  (gelezen 187774 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Sam
Mega-forummer

« Antwoord #1900 Gepost op: Maart 31, 2010, 16:29:40 »

Overigens had Féanor net een aanval van interieurstylisme. Hij sleepte zijn hartvormig kussen naar de kattentent en probeerde het er met alle macht in te slepen. Niet gelukt, dus nu ligt ie weer voor Pampus in de mand. Hij is echt een beetje raar, hij heeft zich ook een knuffelsiamees toegeeigend die ooit van mij was ( die jatte hij steevast uit mijn bed) en die ligt regelmatig met zijn afgekloven staart of zijn hoofd in de voerbak.
Wat grappig, dat deed mijn oude siamees ook! Ik heb een aantal knuffels die met platgekauwde pootjes en oortjes. Om te plagen gingen we expres heel lief doen tegen die knuffel, aaien enzo. En dan vonden we knuffel de dag daarna terug in de wc-pot  Grin

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1901 Gepost op: Maart 31, 2010, 16:54:15 »

Sien is ook vaak 'vervelend'. Wat dan helpt is even een stukje personal quality time. Samen de was ophangen (mag Sien de knijpers aangeven), aaien (in Siens geval wil dat nog wel eens uitdraaien op tongen  Undecided ) of een geestelijk uitdagend spelletje (3 bekertjes en onder 1 een snoepje leggen, Sien moet dan aangeven waar het snoepje ligt na draaien van de bekertjes).
Als ze echt Ot gaat lopen meppen of tegen het deurtje van de poepdoos rammen als Ot er op zit, krijgt Sien even een time out in de gang.
Wat voor Sien vaak ook helpt, is knagen. Dat doet ze dat natuurlijk al elke dag op haar voer, maar soms krijgt ze een gedroogde reep rundvlees (te vinden op de hondenafdeling van de dw). Deze krijgt ze niet snel opgeknaagd en het is gewoon rundvlees, dus geen extra dikmaker.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
fem fatale
Forumkenner 2010
Mega-forummer

« Antwoord #1902 Gepost op: Maart 31, 2010, 17:29:25 »

Puk en Jip willen ook nog wel eens klieren (aan mijn benen blijven hangen - het is normaal dat er langs klimmen, en soms blijven ze hangen omdat ze dan via mijn benen ergens overheen kunnen, maar als ik geen stap kan zetten zonder fret om mijn kuiten, dan zijn ze aan het klieren - planten uitgraven, ook nadat ik ze er drie keer uitgetild heb, happen in mijn tenen zonder aanleiding) maar in hun geval is het meestal vermoeidheid waar ze niet aan toe willen geven. Met iets lekkers in de kooi zetten werkt dan uitstekend, dan vallen ze meestal gewoon in slaap, terwijl ze eten  Liefde

Maar Maartje, een van mijn vroegere fretten, was als jonge fret ook aanhankelijk, en toen ze oud werd extreem, wilde helemaal niets meer doen zonder mij, en bij iedere beweging die ik maakte klom ze op schoot, en als ik haar op de grond zette, klom ze weer terug. Weet niet of het echt verveling was, er waren echt wel genoeg speeltjes in huis, en ook andere fretten, en mijn ouders en broer wilden ook heus wel met haar spelen, maar dat wilde ze allemaal niet.  Sterker nog, ze wilde ook niet dat er iemand op de bank kwam zitten als zij en ik er al op zaten, die ging ze bijten (waarna ik haar van de bank afzette, en zij er weer opklom om weer te proberen iedereen eraf te jagen). Uiteindelijk hebben we er maar gewoon aan toegegeven, of ik dan eigenlijk, en sleepte ik haar gewoon met me mee door het hele huis. Daar werd ze zoveel rustiger van dat ze andere mensen ook weer tolereerde.
Geen idee waar het gedrag nou vandaan kwam, het was dus iets wat al enigszins aanwezig was, ze heeft van pup af aan mensen aangevallen waarvan zij dacht dat die mij wilden lastigvallen, maar zo extreem als het in die laatste maanden was? Misschien toch een vorm van dementie?

Supercalifragilisticexpialidocious!
Kiwi
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1903 Gepost op: Maart 31, 2010, 18:29:28 »

maar een clicker kost amper wat en is makkelijk te hanteren (1 hand) zodat je 1 hand vrij houdt om aanwijzingen te geven en/of in t begin snoepjes te geven

Een klikgeluidje met je tong maken werkt net zo goed, en is nog handiger (omdat je dan beide handen vrij hebt en je je tong altijd bij je hebt).
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #1904 Gepost op: Maart 31, 2010, 19:03:04 »

Dat heb ik Nanuk later ook aangeleerd. (Handig voor buiten en naast lopen) Ik probeerde het net en ze sliep verder dus dat is ze vast vergeten.
Het is wel van belang dat je een geluid kiest dat je anders niet hoort.

Ook is het wel belangrijk dat je weet hoe het werkt en hoe je het toepast.
Eerst echt een paar dagen nemen om ze de click met het snoepje te laten associëren. En nooit meerdere klikken bij het belonen ook niet als je iets echt heel goed vindt.
Ik zou er toch even over lezen voor je het gaat doen.

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #1905 Gepost op: Maart 31, 2010, 19:08:34 »

Bij de witte boekhandel is "Train uw kat in 10 minuten per dag" te koop voor 7 euro.

lieve lijn
Mega-forummer

lieflijntje
« Antwoord #1906 Gepost op: Maart 31, 2010, 19:42:08 »

en ik heb t gratis te leen!

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #1907 Gepost op: April 02, 2010, 07:29:13 »

Die extreme aanhankelijkheid ken ik wel van onze laatste Ab, ik kon nog niet gaan zitten om mijn veters te strikken of ze zat al op schoot, op het laatst zelfs claimerig, we hebben het bij haar altijd aan de ouderdom toe geschreven (dit was van haar ong. 13 tm 16e).
Saar heeft er ook wel een handje van, enige remedie bij haar is idd haar op schoot laten komen (of onder de dekens) en even heel intensief knuffelen

Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel
Kruimeltje
Bekende op het forum
**

« Antwoord #1908 Gepost op: April 02, 2010, 17:05:18 »

Bedankt voor jullie reacties. Ollie komt nu wel wat regelmatiger op bed liggen, 's avonds en 's ochtends, maar dat is het dan ook.
Wat mij opvalt is dat ze wel altijd in dezelfde ruimte is waar ik en/of mijn vriend is, nieuwsgierig kijken wat we allemaal uitspoken.
Dat is ook alleen als we ergens mee bezig zijn, bijv. de was in de machine stoppen, eten koken, etc. en niet wanneer we lui op de bank een filmpje aan het kijken zijn. Ze is misschien niet zo aanhankelijk, maar ze is echt een scheetje en ik zou haar niet willen missen!

Kruimeltje

Ps: Ot en Sien vind ik geweldig leuke namen  Grin

I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1909 Gepost op: April 03, 2010, 17:22:09 »

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/binnenland/article5966880.ece/Nederlandse-poes-heet-Tommie-of-Minoes

Ik heb ook een Tommy, maar ook een heel originele Buffel en een Siebe.
Die laatste is vernoemd naar Siebe Satelliet.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #1910 Gepost op: April 04, 2010, 01:29:51 »

Ben te melig om hierop te antwoorden,  En nu stil!

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Lapzwans
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #1911 Gepost op: April 04, 2010, 02:54:03 »

Ik kwam nog wat foto's tegen van toen de katjes nog klein waren, afgelopen zomer. Misschien vinden jullie ze wel leuk:

1

2

3

4

There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1912 Gepost op: April 04, 2010, 11:36:12 »

Misschien vinden jullie ze wel leuk.
Ja! Vooral die laatste...

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Laurie
Global Moderator
Super-forummer

« Antwoord #1913 Gepost op: April 04, 2010, 12:02:33 »

Zeker leuk en lief!  Liefde
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #1914 Gepost op: April 04, 2010, 14:07:43 »

Kittens zijn geweldig.
Ik moet mijn kitten foto's eens gaan inscannen bedenk ik me nu.
Heb er ongeveer 100 van Kiela die in het doosje van de whiskasvoerzakjes ging zitten. Die tic van in doosjes zitten is er nooit meer uitgegaan, maar het was wel heel sneu toen ze niet meer in het whiskasvoerzakjesdoosje pastte, zo zielig proberen er met één pootje in te gaan staan.

Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1915 Gepost op: April 06, 2010, 13:50:46 »

Ik moet weer even op een hondje van een vriendin passen. Het beestje, een Vlinderhondje, is even groot als Nelis, maar Prinses Poes moet er niks van weten! Blazen, grommen, dikke staart, vals aanstaren... Lola heeft een schofthoogte van 60 cm, maar met haar heeft Nelis beduidend minder moeite.
Waarschijnlijk ik de kleine hond, Buster, iets te enthousiast. 20 cm aan wild, schuddende haren, speelgoedgeluidjes en 4 tippelende pootjes is too much.
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1916 Gepost op: April 06, 2010, 15:24:07 »

Of hij lijkt teveel op een soort kat. Maar dan een rare die ook nog eens stinkt en raar geluid maakt  Grin

Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1917 Gepost op: April 06, 2010, 15:38:13 »

Of hij lijkt teveel op een soort kat. Maar dan een rare die ook nog eens stinkt en raar geluid maakt  Grin

En aan de piemels van vreemde hondjes likt  Lips Sealed Ik neem echt nooooit een reutje Neeee!
Djooiss
Super-forummer

facebook.com/Joysetsfire
« Antwoord #1918 Gepost op: April 06, 2010, 16:46:46 »

Ik kwam nog wat foto's tegen van toen de katjes nog klein waren, afgelopen zomer. Misschien vinden jullie ze wel leuk:

1

2

3

4

Owwww kittens zijn zo leuk! En dan die lieve geluidjes die ze maken. Maar, groot zijn ze ook erg leuk!

Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1919 Gepost op: April 06, 2010, 17:08:33 »

En aan de piemels van vreemde hondjes likt  Lips Sealed Ik neem echt nooooit een reutje Neeee!

Bah!  Shocked
Ik dacht dat Sien een vieske was, maar dit slaat echt alles. Sien zou nooit een vreemde piemel likken, die heeft al moeite met haar eigen poepgat (krijg je vieze smaak van in je mond).

Pagina's: 1 ... 93 94 95 [96] 97 98 99 ... 159   Omhoog
  Print  

Ga naar: