|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 15, 2004, 22:26:31 » |
|
Ohw... eronder voel ik niks. Alleen dat ene stukje vlees. En ze heeft er ook geen last van. Het is geen knobbeltje hoor. Ik heb ook geen geld voor een eventuele behandeling van haar. 
|
|
|
|
« Laatste verandering: Augustus 15, 2004, 22:29:31 door Annemieke »
|
|
|
|
|
|
TessaJane
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 16, 2004, 13:51:52 » |
|
Als ze er geen last van heeft, zou ik 't gewoon een poosje goed in de gaten houden en afwachten. Zodra ze er last van lijkt te hebben of als 't groter gaat worden of zo, dan zou ik toch wel even naar de dierenarts gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 04, 2004, 12:32:53 » |
|
Kunnen katten verkouden zijn? Het beestje snuft al drie dagen. Ze heeft ook een klein beetje slijmvorming bij het oog. Verder normaal hongerig, ze ligt wat meer te slapen en minder heen en weer de lopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poek
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 04, 2004, 12:41:38 » |
|
Natuurlijk kunnen katten verkouden zijn. Maar als ze normaal eet zal haar neus niet zo erg verstopt zijn, want dan kan ze het voedsel blijkbaar wel een beetje ruiken. (Verder weet ik er ook niet veel van trouwens).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 04, 2004, 14:34:19 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 04, 2004, 14:58:56 » |
|
Ze wordt elk jaar ingeënt. Vorig jaar november nog, en volgende maand weer. Tegen kattenziekte en niesziekte.
Ik neem aan dat dat het dus niet kan zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fem fatale
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 04, 2004, 15:45:41 » |
|
wij hebben een kater gehad met chronische niesziekte, omdat hij werd ingeent toen ie t virus al had
maar vieze oogjes kun je schoonmaken met wat wc-papier en gekookt water, daar veeg je t ergste snot mee weg, dan kan ze het niet meer op je spullen smeren
|
|
|
|
|
|
Supercalifragilisticexpialidocious!
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 04, 2004, 17:11:53 » |
|
Nou, zo erg is het niet hoor!
Ik vroeg het me alleen af.
Dat dingetje op haar koppie heeft ze trouwens nog steeds, maar het ziet er nog exact hetzelfde uit, dus het lijkt me niks.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sam
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: Oktober 05, 2004, 14:14:51 » |
|
Katten kunnen best verkouden of grieperig zijn, dat hebben mijn katten ook wel eens. Dan kijken ze heel siepig uit hun oogjes, willen veel slapen en vooral veel knuffels. Ik geef ze dan iets extra lekkers te eten en maak een extra lekker warm slaapplekje voor ze. Als ze ingeent is, is de kans op niesziekte klein.
|
|
|
|
|
|
My candle burns at both ends, it will not last the night But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
|
|
|
|
Jacqueline
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: Oktober 13, 2004, 20:55:38 » |
|
Ik heb sinds een jaar voor het eerst een kater. Had voorheen altijd poezen, die heel aanhankelijk waren. Deze is echt anders, hij wil niet op schoot, wil al helemaal niet opgetild worden, maar volgt mij echt altijd en overal. Zit ik op de bank? Hij ligt ervoor. Ben ik aan het strijken? Ligt hij onder de strijkplank. Ga ik naar de wc? zit hij voor de deur te miauwen. Maar aanhalen ho maar. Is dit nou echt iets voor een kater of ...? Iemand die hier iets meer van weet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hizikigrrrl
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 13, 2004, 20:58:29 » |
|
Het lijkt mij typisch voor die kat, niet alle katers zijn zo iig. Misschien draait ie tezijnertijd bij, hij vindt je immers lief!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aiko
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: Oktober 13, 2004, 22:00:06 » |
|
Katten kennende, denk ik niet dat dit nog veranderen gaat.
Maar wat je eventueel kunt proberen is het beeske gewoon af en toe even op te pakken en wat geforceerd op schoot houden en aaien. Heel kort, waarschijnlijk springt hij zo gauw het kan weg. Als je dit vaak genoeg doet, dan misschien blijft hij wel eens (wat langer) zitten.
Gaat hij wel op je voeten liggen (doet mijn kat)?
|
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: Oktober 13, 2004, 22:44:31 » |
|
Poeskie hier was eerst ook van het afstandelijke, maar nu niet weg te slaan uit mijn kamer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sam
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: Oktober 14, 2004, 14:54:33 » |
|
Is niet des katers, is katgebonden. Ik had een kater die niet van me af was te slaan en alles goed vond. NU heb ik drie poezen die alledrie graag op schoot liggen. Een daarvan wordt graag opgepakt, rondgedragen etc. Twee liggen wel graag op schoot maar willen liever niet opgetild worden. Ik til ze toch wel op, telkens heel even, zodat ze er aan wennen. Het feit dat jouw kater je overal volgt laat wel zien dat hij je lief vindt  maar misschien is hij gewoon (nog) helemaal niet gewend aan geknuffeld worden?
|
|
|
|
|
|
My candle burns at both ends, it will not last the night But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
|
|
|
|
Jacqueline
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: Oktober 14, 2004, 18:24:25 » |
|
dankjewel voor jullie reacties. Ik denk dat ik inderdaad maar eens ga proberen om hem af en toe eens gewoon te pakken zodat hij eventueel kan wennen. Verder is het een schatje hoor. Ik zal eens kijken of ik een leuke foto van hem heb, dan post ik hem nog wel. Hij heet Frodo, maar we noemen m meestal Knor: Frodo
|
|
|
|
« Laatste verandering: Oktober 14, 2004, 18:31:15 door Jacqueline »
|
|
|
|
|
|
Sam
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: Oktober 14, 2004, 21:00:59 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Oktober 15, 2004, 09:46:39 » |
|
Ahhhhh, een rollebol!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Oktober 21, 2004, 22:31:57 » |
|
Het is me nou nog steeds niet duidelijk waarom katten kotsen. De ene keer 2 weken niet, de andere keer 2 dagen achter elkaar... En dan direct erna naar de etensbak rennen.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Muis
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: Oktober 21, 2004, 23:20:16 » |
|
Haarbal? En dat gelijk weer eten is omdat dan de maag leeg is denk ik, misschien gelijk honger. Nicky braakt zowat nooit, gelukkig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annemieke
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Oktober 21, 2004, 23:29:38 » |
|
Ze kotst wel al haar eten uit.
Maar waarom ineens 2 dagen achter elkaar (1x per dag) en dan weer een hele tijd niks?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|