Mei 22, 2012, 21:17:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Ingrediėnt van de maand: maanzaad

Koken Rabarbergebakje met vanilleroom - Pici All’Etrusca - Hartige tompoes van asperges, paddestoelen en hazelnoot
Producten Wat de pot schaft - Lisette Kreischer - De Zilveren Lepel Toscane - Home Made Zomer
Actueel Foodie-cadeautjes voor moederdag - Winnaar yogifood-actie bekend - April 2012: Currycollege, gerookte tofu en een lekker ijsje
   Startpagina   Help Kalender Inloggen Registreren Smoelenboek Vegatopia Forumregels  

Pagina's: 1 ... 90 91 92 [93] 94 95 96 ... 159   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De katten- en poezendraad  (gelezen 187774 keer)
0 geregistreerde leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Djooiss
Super-forummer

facebook.com/Joysetsfire
« Antwoord #1840 Gepost op: Maart 12, 2010, 09:11:18 »

Sam, heb je al een feliwaystekker? Hier heeft het wel wat geholpen. Er staat op de verpakking voor hoeveel m2 1 stekker is (ik heb een klein huisje, dus genoeg aan 1).

Zo'n ding heb ik gebruikt tijdens de verhuizingen, netjes ruim op tijd mee begonnen enz, maar het hielp geen zier. Misschien zijn siamezen stressgevoeliger dan andere katten, of in ieder geval die chocomafkees van mij dan Smiley Die rooie vindt alles prima, als er maar mannen zijn waar hij lekker aan hun baardstoppels kan sabbelen.

Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1841 Gepost op: Maart 12, 2010, 12:57:52 »

Hier is ook de ervaring dat het geen zware paniek en stress weghaalt, maar wel net de scherpe kantjes van de meeste zenuwlappigheid. En dat is weer bevorderlijk voor de onderlinge harmonie.

'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #1842 Gepost op: Maart 12, 2010, 21:08:51 »

Onze kater, Aelyn, is ook zo'n lekkere druif he  Liefde
Op de tafel staan 2 borrelglaasjes met een stekje er in, staan ze mooi in het licht en kunnen ze niet van de vensterbank af gesmeten worden (door meneer en zijn 2 hulpjes Sarah en Rose).
Nu is hij met de glaasjes, heel voorzichtig, aan het hockeyen over tafel Cheesy
Voorzichtig met zijn pootje naar de ene kant de ene kant op schuiven, daarna voorzichtig weer de andere kant op, en zo maar heen en weer.
Als hij klaar is kijkt hij op zegt zachtjes "prrrieuwt" *smelt* Liefde

(ja, de kans dat die glaasjes dus toch van tafel af donderen en kapot zijn is wel gigantisch, maar dat nemen we maar op de koop toe Wink)

Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel
Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #1843 Gepost op: Maart 12, 2010, 23:06:01 »

Heb een krolse kater voor mn tuindeur te mauwen. Maar mijn poes is geholpen?
Da's toch raar?

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
Sam
Mega-forummer

« Antwoord #1844 Gepost op: Maart 13, 2010, 17:13:21 »

Sam, heb je al een feliwaystekker? Hier heeft het wel wat geholpen. Er staat op de verpakking voor hoeveel m2 1 stekker is (ik heb een klein huisje, dus genoeg aan 1).

Geen stekker, wel de spray, ik hoop dat het helpt. Voor de verdamper hebben we een beetje te groot huis, ik heb het gevoel dat de spray beter werkt.

Het gaat wel aardig hier, de bange heeft vannacht de slaapkamer en het trappenhuis weer verkend, het is nu zo dat als we langslopen om naar de wc te gaan, hij blijft zitten kijken ipv wegschiet. Je moet geen aanstalten maken bij hem in de buurt te komen, maar dit is in ieder geval weer een stap vooruit. De niet meer bange ontwikkelt zich tot een aaitjesmonster, ongelofelijk zo snel als hij om is gegaan. Die ligt gerust een uur op je buik te knorren en zachtjes op je hand te kluiven  Poesie Mauw

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
haantje
Mega-forummer

« Antwoord #1845 Gepost op: Maart 13, 2010, 18:34:53 »

Leuk hoor, dat ze toch al zo snel wennen.
Hoe heten ze eigenlijk?

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1846 Gepost op: Maart 13, 2010, 18:54:34 »

Dat is snel! Wat is hun geschiedenis eigenlijk of wisten ze in het asiel daar niks van? En zijn er al foto's?!
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #1847 Gepost op: Maart 14, 2010, 09:10:58 »

Sam,

ik weet eigenlijk niet in hoeverre Siamezen en Abessijnen overeen komen in gedrag, maar mij staat zo bij aardig wat toch?
Moest namelijk denken aan onze abjes van vroeger, moeder was zo als jij de niet bange omschrijft, maar dochter was minstens zo erg als jullie bange. Terwijl ze bij ons geboren en getogen was.
Nu werd ze een stuk vrijer toen moeder er niet meer was, maar toen heeft het nog jaren geduurd voor dat een beetje relaxte kat was (lees, toen ze 10 was werd ze eindelijk wat relaxter).
Later wel eens opgezocht hoe dat nou allemaal kon, maar naast het juk van haar moeder bleek het ook een veel voorkomend probleem (toen, nu bijna 30 jaar geleden) te zijn bij Abjes in hun karakter.
Misschien dat je bangerik daar ook wat last van heeft?

Sam
Mega-forummer

« Antwoord #1848 Gepost op: Maart 15, 2010, 19:34:43 »

Xiara: Abessijnen zijn ook oosterse kortharen, maar wel heel anders dan siamezen en burmezen, ik vind Abessijnen qua karakter meer overeen komen met europese kortharen. Die twee broertjes zijn helemaal verknocht aan elkaar en slapen in elkaars armen, ik heb niet het gevoel dat de ene onder het juk van de andere zit. Met die bange gaat het wel goed komen hoor, hoop niet dat ik 10 jaar moet wachten!

Hiziki: Ik heb ze van marktplaats, ze waren van een kattenvrouwtje dat overleden was, ze had meer dan 20 katten, het asiel heeft alleen de hanteerbare mee willen nemen om te herplaatsen en heeft de rest gewoon aan de familie overgelaten. Uiteindelijk zijn deze twee door iemand die beroepsmatig met die overleden vrouw te maken had, meegenomen, omdat hij niet aan kon zien dat ze anders een spuitje zouden krijgen of op straat gezet zouden worden. Ik ben helemaal niet voor het aanbieden van dieren via Marktplaats, maar voor sommigen is het de enige plek waar ze met hun dieren terecht kunnen. De jongen die ze in huis had genomen zat er erg mee en wist echt niet hoe hij aan een ander huis voor ze moest komen, als het asiel ze al niet eens wil opnemen. We hebben ze nu drie weken en hij mailt nog steeds om te vragen hoe het nu met ze gaat.  Liefde
Foto's komen er zeker aan binnenkort!

Ik ben deze week in het buitenland dus ik zie ze pas zaterdag weer, dus H. heeft thuis wat te doen deze week, 4 katten tegelijk in toom houden Smiley

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light
Lapzwans
Ervaren forumgebruiker

« Antwoord #1849 Gepost op: Maart 16, 2010, 01:16:00 »

Ik las het volgende:

Citaat
And like the other person said if the cat rolls onto its back and exposes it belly to you, its in complete comfort zone for you. Just still don't touch its belly. It is trusting you not to touch it!

Is dit laatste correct? Als mijn kat op zijn rug ligt, aai ik hem namelijk wel vaak over zijn buikje. Hoe kun je dat nou weerstaan? Grin

There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.
Hizikigrrrl
Global Moderator
Mega-forummer

« Antwoord #1850 Gepost op: Maart 16, 2010, 01:17:10 »

Nelis vindt het heerlijk als ik haar buikje aai!
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #1851 Gepost op: Maart 16, 2010, 08:34:59 »

Verschilt heel erg per kat,
Sarah vindt het heerlijk, Aelyn schrikt zich een ongeluk en maakt dat hij weg komt.
Lars, mijn kater bij mijn ouders, zat je altijd op die manier uit te dagen, zodra je aan zijn buik kwam greep hij je vervolgens Wink

@Sam, H. heeft zeker wat te doen Wink
Dank voor uitleg van het verschil. Bedoelde trouwens vooral dat het bij sommige zo in het karakter zit om bang te zijn, dat dat het vooral lastig maakt. Onder elkaars juk zitten is niet zo zeer Ab-eigen, onze htk-tjes hadden er ook een handje van (moeder-zoon, schijnt helemaal niet verstandig te zijn moeder en nakomelingen samen te houden, maar dat wisten we toen nog niet)

koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1852 Gepost op: Maart 16, 2010, 10:32:35 »

Sien wordt ook wel eens graag in haar buik gekneed, bij Ot kietelt het, dan gaat ze spartelen.
Bij Poet kan je rekenen op happen, grommen en een haal, Swarts doet ook altijd een poging om te happen dan.

Lelle
Mega-forummer

« Antwoord #1853 Gepost op: Maart 16, 2010, 16:10:58 »

Bij mannetjes mag je over het algemeen echt niet aan de buikjes komen.
Hier precies zo; Kiela vind het heerlijk en als ik bij Feik zijn buik in de buurt kom heb ik al een rij nagels en tanden in mn hand staan. En dan trappen met die achterpootjes...
...en dan heb ik opeens een vliegende kat, want het vrouwtje pijn doen is hier in huis niet toegestaan.

I high fived a shark, and then we ate burritos." - Martin Luther King Jr.'s other dream.
koekje
Redactie Vegatopia
Super-forummer

« Antwoord #1854 Gepost op: Maart 16, 2010, 16:13:18 »

Bij Casimir mocht ik juist alles aaien, was allemaal purr.

Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

Geslacht: Man

poekie
« Antwoord #1855 Gepost op: Maart 16, 2010, 22:47:17 »

Ook leuk is om met je neus een buikje te aaien Smiley

Aiko
Koning Slachter
Mega-forummer

« Antwoord #1856 Gepost op: Maart 16, 2010, 22:49:17 »

Wel oppassen, zo met je neus tussen vijf scherpe uiteinden aan de zes beschikbare.

« Laatste verandering: morgen om 16:28:05 door Aiko »
Poek
Forumkenner 2006, 2009 en 2011
Mega-forummer

poekie
« Antwoord #1857 Gepost op: Maart 16, 2010, 22:52:18 »

Bij mijn katten nergens voor nodig! Als ik het doe tenminste.

Schanulleke
Gast
« Antwoord #1858 Gepost op: Maart 17, 2010, 17:51:37 »

Mus (de kater van mijn ouders) vindt het heerlijk om op zijn buikje gekriebeld te worden. Ook een fijn aaiplekje: zijn liezen. Dan knort 'ie er op los! Pootje erbij omhoog en je mag de rest van de avond niet meer bij hem weglopen.  Tortelduifjes
Xiara
Super-forummer

« Antwoord #1859 Gepost op: Maart 19, 2010, 08:43:03 »

liefde is;
met Sarah in je armen in slaap vallen terwijl ze spint en 's morgens weer met een spinnende Saar in je armen wakker worden Liefde

Die heeft dus gewoon heel de nacht tegen me aan liggen ronken onder de dekens
(dat ik daardoor de hele nacht op 1 manier gelegen heb en mijn schouder nu stijf is neem ik maar voor lief)

Pagina's: 1 ... 90 91 92 [93] 94 95 96 ... 159   Omhoog
  Print  

Ga naar: