Vegatopia Forum

Bloeddonor & vegetariër

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #380 Gepost op: 16 juni 2017, 08:41:16 »
Gister geweest: HB volgens mij 7.8 en bloeddroek "veel te laag". Kwam door de dame waarschijnlijk door het warme weer. Ik mocht gewoon doneren.

Ik voel me nu wel prima trouwens.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #381 Gepost op: 28 december 2017, 19:03:17 »
Vandaag geweest: HB: 7,8; bloeddruk iets van 122/60. Tevreden i.i.g.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #382 Gepost op: 03 februari 2018, 12:34:57 »
Vorige week weer bloed gegeven, hb was 8.1. Ik was uit voorzorg al aan de floradix, was maar goed ook dus! Verder heel netjes geprikt, voelde er bijna niets van. Die nieuwe, ronde watjes die ze sinds een tijdje gebruiken na het prikken zijn ook veel fijner dan die vierkanten die altijd prikten in je huid (ben een beetje gevoelig).

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #383 Gepost op: 06 juni 2018, 00:16:48 »
Vandaag weer geweest. Hb was 8.5, ben ik erg blij mee. Bloeddruk was aan de lage kant, dat heb ik wel vaker, maar nog lager dan normaal. Is denk een familietrekje aan mijn moederskant. Wat goed is want aan mijn vaderskant zit juist hog cholesterol etc.

Anyway. Er waren twee armen nodig om tot een succesvolle donatie te komen. Bij de eerste poging is denk ik mijn ader een beetje dwars geweest, want er was waarschijnlijk onder mijn ader geprikt. De prikster had mij al wel vaker geprikt, dus ze kan het echt wel. Maar ik heb lastige, dunne aderen. Er is nog geprobeerd of het recht te trekken was, maar helaas. De priksters vonden mij wel erg stoer, maar echt pijn deed het niet, en ik ben wel wat gewend.

Poging twee aan de andere arm werd door een andere prikster gedaan, dat is beleid als het de eerste keer niet goed gaat. Mijn linkerarm is meestal nog moeilijker te prikken, maar het ging in een keer goed en ging als een speer. Oftewel, nu doet de arm waaruit gedoneerd is geen pijn, maar de eerste arm wel een beetje. Koelelement erop en het gaat wel over  ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #384 Gepost op: 08 juni 2018, 13:24:16 »
Ik twijfel om te stoppen. De laatste 3x gingen niet goed. Ik zelf heb er lichamelijk geen last van, maar steeds geen volledige donatie voelt toch erg frustrerend. Ik ben ook vrij lastig te prikken. Ik vind het super belangrijk, maar twijfel of dit zo wel werkt. Daarnaast wil ik ook eigenlijk nog wat nieuwe plakplaatjes en dan mag ik weer een half jaar niet. Voorlopig kan ik de keus dus nog even uitstellen.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #385 Gepost op: 08 juni 2018, 23:35:36 »
Je moet niets, hè. Als het niet lukt, dan hoef je je er niet schuldig over te voelen. Ik ga door zolang het gaat, maar als het meerdere keren achter elkaar niet lukt, dan zou ik ook erover denken om te stoppen. Gelukkig gaat het maar af en toe niet (meteen) goed, en meestal is het helemaal geen probleem. Maar ik heb wel goede prikkers nodig  ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #386 Gepost op: 09 juni 2018, 14:33:12 »
Ik twijfel vooral omdat ik het wel een heel fijn idee vind om zo iets bij te kunnen dragen. En misschien gaat t volgende keer weer super snel en simpel. De laatste keer prikken ze door t vat heen, of er net naast... maar daarvoor ging t wel goed.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #387 Gepost op: 12 juli 2018, 14:45:25 »
Sluit  me bij Meisbear aan, als het niet gaat, dan lukt het niet. Maar ik ben ook lastig te prikken, maar een ervaren prikker weet daar altijd wel raad mee.

Vandaag weer geweest. HB 8.4 /bloeddruk prima: 113 / 61.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #388 Gepost op: 17 oktober 2018, 21:00:12 »
Gisteren weer geweest, hb was 8,3. Netjes dus.

Wel had ik een beetje koude armen, dus ze wilden links proberen. Echter zat de naald blijkbaar tegen de wand aan, dus met enig herpositioneren en een prikster die dan maar zelf de naald in positie hield, is het toch gelukt. Het blijft lastig, met dunne aderen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #389 Gepost op: 26 februari 2019, 21:51:22 »
Hmm, blijkbaar niemand anders die nog bloed geeft?

Mijn afnamelocatie is verhuisd, en nu is het een stuk verder fietsen. Plus dat de wachtkamer voor de afname nu alleen stoeltjes zijn, zonder wat te lezen of iets dergelijks. Na de afname zijn er wel tafels met stoeltjes en lectuur, maar ik heb het idee dat bij het herontwerp niet aan de "customer journey" van de donor is gedacht. Hopelijk passen ze het nog een beetje aan.

Afname zelf ging als een speer, Hb was 8,2 dus prima. In iets van 5 min was ik klaar!  Toen nog moeten wachten tot mij vriend er was, zodat we samen terug konden fietsen. Ik twijfel nog of ik blijf doneren, want het kan net, maar het is eigenlijk iets te ver.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #390 Gepost op: 26 februari 2019, 22:53:59 »
Jammer dat het zo veel verder is meisbaer, wel goed als je het toch blijft doen. Is het niet mogelijk om een handigere locatie te vinden in de buurt van werk of familie waar je toch al komt?

Ik dacht dat ik nog steeds niet mocht, omdat ik te regelmatig in het buitenland zit, maar ik zie dat het inmiddels maar een maand na terugkeer is dat je geen bloed mag geven ivm het westnijlvirus. Dat was eerst drie maanden en dat ging dus steeds mis. Ik ga me weer aanmelden! Ik heb me weer aangemeld!
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2019, 22:57:50 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #391 Gepost op: 27 februari 2019, 00:41:05 »
Hmm, blijkbaar niemand anders die nog bloed geeft?
De regels zijn iets soepeler geworden, maar nog steeds niet van dien aard dat ik wil proberen in aanmerking te komen.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2019, 01:56:06 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #392 Gepost op: 27 februari 2019, 06:35:29 »

Ik ga me weer aanmelden! Ik heb me weer aangemeld!

Wat leuk om te horen!

Ik mag een tijdje niet geven, ondanks dat ik 1,5 liter extra bloed in mijn lichaam heb ;).

Vind het in Den Haag ook superver. Moet naar Loosduinen en de openingstijden zijn ook vrij beperkt. Maar heb het er voor die paar keer per jaar wel voor over.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #393 Gepost op: 27 februari 2019, 19:54:34 »
Jammer dat het zo veel verder is meisbaer, wel goed als je het toch blijft doen. Is het niet mogelijk om een handigere locatie te vinden in de buurt van werk of familie waar je toch al komt?

Nee, een andere locatie is niet handiger. Ik werk fulltime, dus ik kan sowieso alleen 's avonds. Ik moet even kijken hoe ik dat de volgende keer ga doen, want ik voelde mij echt brak gisteren toen ik terug kwam   :(

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #394 Gepost op: 01 juli 2019, 14:56:03 »
Yay, ik heb voor het eerst in jaren weer gedoneerd! De regels met het bezoeken van buitenlanden zijn tegenwoordig wat soepeler dus nu kan het weer. Mijn HB was 9, dus prima. Net als vroeger moest ik wel hard knijpen om het een beetje te laten doorlopen (twee mensen waren later gestart maar eerder klaar) maar het ging allemaal prima. Het voelt echt fijn om dit weer te kunnen doen  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #395 Gepost op: 23 december 2019, 14:03:34 »
Vandaag weer doneren, ze hebben echt bloed nodig op het moment omdat er in deze periode weinig mensen doneren.

HB 9,2 dat is dus prima. Bloeddruk ook OK, iets aan de lage kant zelfs.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #396 Gepost op: 23 december 2019, 17:21:24 »
Vandaag weer doneren, ze hebben echt bloed nodig op het moment omdat er in deze periode weinig mensen doneren.
Ik zou wel willen, maar ik mag nog steeds niet. Al lijken er steeds meer partijen te vinden dat dit moet veranderen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #397 Gepost op: 23 december 2019, 19:28:06 »
Hoop dat het snel verandert Eelco!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #398 Gepost op: 24 december 2019, 00:17:27 »
Ik had ook weer ene oproep gekregen, maar ik kan altijd alleen maae op dinsdagavond. Vorige week was ik net weer beter, nu heb ik net een vulling moeten laten hervullen, dus of ik volgende week haal om te doneren? Wilde op 31 december gaan, want dan is het blijkbaar ook hard nodig..

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #399 Gepost op: 24 december 2019, 11:13:42 »
Mmm, volgens mij mag ik nu na mijn zwangerschap weer doneren, maar heb nog geen oproep gehad. Misschien eens achteraan bellen.