Vegatopia Forum

Toetjes, desserts, taarten, koekjes, gebak.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #60 Gepost op: 31 mei 2003, 19:20:46 »
Hoeveel brownies haal je uit deze hoeveelheid?
één hele grote ;D

Ik maak er wel wat kleintjes van, want bv. 10 kleintjes is altijd meer dan 1 grote! :P
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #61 Gepost op: 31 mei 2003, 20:43:49 »
Ik ga de brownies zo maken, ik heb alles al in huis. Ik ga er walnoten in doen, die heb ik vanmiddag speciaal hiervoor gehaald (bij De Natuurwinkel, uit de bulk). Maar AH verkoopt ook allerlei ongezouten noten, ook walnoten.
Van leven ga je dood

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #62 Gepost op: 31 mei 2003, 20:47:14 »
Ik ga de brownies zo maken, ik heb alles al in huis. Ik ga er walnoten in doen, die heb ik vanmiddag speciaal hiervoor gehaald (bij De Natuurwinkel, uit de bulk). Maar AH verkoopt ook allerlei ongezouten noten, ook walnoten.
het was wel erg moeilijk om de brownies echt door en door goed vast te krijgen. middenin zat nog een redelijk vloebare kledder. niet dat dat niet smaakte... ik zou ze in een redelijk groot bakblik bakken zodat ze niet te dik zijn...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #63 Gepost op: 31 mei 2003, 23:19:16 »
Te laat, de brownies zijn al klaar. En.... ze zijn GODDELIJK Gewoon in een klein cakeblik gebakken. Echte brownies horen volgens mij zelfs een beetje nattig te zijn, of vergis ik me?
In ieder geval voor iedereen een aanrader, want het is ook nog eens supersnel klaar, met ingredienten die de meesten wel in huis zullen hebben. Oke, behalve de noten dan.  :thumbsup: Super!
Van leven ga je dood

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #64 Gepost op: 31 mei 2003, 23:27:21 »
Te laat, de brownies zijn al klaar. En.... ze zijn GODDELIJK Gewoon in een klein cakeblik gebakken. Echte brownies horen volgens mij zelfs een beetje nattig te zijn, of vergis ik me?
dat klopt. maar die mijn zusje (go zusje!) gebakken had was in het midden nog vloeibaar. ik weet niet waar het aan lag (te dikke laag browniedeeg, glazen schaal, te hoog in de oven).
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #65 Gepost op: 31 mei 2003, 23:43:32 »
Ik ga het morgen proberen! :)

Volgens mij heb ik nog nooit brownies gegeten, maar eens moet de eerste keer zijn! :P

Net even gekeken of er genoeg cacao aanwezig was. Gelukkig lag er nog een beetje in een blik!
Is dat vanille een vloeibare vanille ofzo? Of kan vanillesuiker ook? Naja, ik gooi morgen er wel wat doorheen en zie wel of het lukt.

* Dragonoid is nog geen keukenprins :P
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #66 Gepost op: 01 juni 2003, 00:05:13 »
Ik heb zelf gemalen vanillestokje gebruikt. Dat zit in een heel klein plastic potje en het is een donkerbruin poeder. Merk: Het Blauwe Huis (De Natuurwinkel). Maar vanillesuiker moet toch te proberen zijn? Gooi je er evt. wat minder gewone suiker in...
Van leven ga je dood

willem1940

Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #67 Gepost op: 01 juni 2003, 01:42:04 »
Vanille, ja, raar spul dat ik niet meer lust sinds ik er eens als kind te veel / te sterk van binnenkreeg (mijn vader handelde in zulke producten).

Wat misschien niet iedereen weet: "vanilline" is een chemische imitatie, een smaakstof.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #68 Gepost op: 01 juni 2003, 13:20:16 »
Zo, gemaakt! :)

Of ze zijn zoals ze moeten zijn weet ik niet! Op zich smaakte de eerste niet echt vies ofzo, maar die was wel wat ingezakt. Ik heb een stuk of 16 kleintjes gemaakt! :)

Dat 'browniedeeg' was ook wel lekker, dus heb het restantje maar uitgelikt! Yummie :P
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #69 Gepost op: 22 juni 2003, 20:27:40 »
brownies

2 koppen bloem
2 koppen suiker
1/2 kop cacao
1 tl bakpoeder
1/2 tl zout
1 kop water
1 kop olie
1 tl vanille
1/2 kop gehakte noten

meng de droge ingredienten. roer dan het water, de olie en de vanille erdoor. meng daarna de noten erin. doe het in een ingevet bakblik. bak het een half uur op 175 graden C.

Jaaaaaa, ik heb ze ook gemaakt en ze zijn echt superlekker!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #70 Gepost op: 22 juni 2003, 20:51:47 »
Xie wel dat er geen boter in moet maar ff algemeen:
Welke boter in de normale supermarkt is vegan? En dan bedoel boter waarmee je cake en taart kunt bakken. Zie namelijk Wajang nooit meer liggen bij AH. Na vijf pakjes zogenaamd 'plantaardige' shit gelezen te hebben hoeft het voor mij niet meer. Dan bak ik wel nix  >:(
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

overanalizing

Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #71 Gepost op: 22 juni 2003, 21:29:02 »
De boter van provamel zou vegan moeten zijn.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #72 Gepost op: 22 juni 2003, 21:30:21 »
En die minarine ofzoiets van alpro?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #73 Gepost op: 22 juni 2003, 21:33:00 »
Alpro niet. Maar voor vegan margarine moet je gewoon ff naar de natuurvoedingswinkel. Ook niet zo duur hoor.
Ennuh, in de cake doe ik voortaan olie. Gezonder, goedkoper en het werkt uitstekend. De brownies zijn lekker zacht!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #74 Gepost op: 22 juni 2003, 21:37:28 »
ff naar de natuurvoedingswinkel.

Gelukkig ga ik deze week naar die in a'dam, neem ik meteen ff wat mee :)
Stem op de Partij voor de Dieren

ilse_

Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #75 Gepost op: 23 juni 2003, 20:56:15 »
ik ben ook van plan om die brownies eens te gaan bakken, maar nog een (stom?) vraagje, onder die koppen, welk formaat praten we dan over?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #76 Gepost op: 23 juni 2003, 21:41:38 »
ik ben ook van plan om die brownies eens te gaan bakken, maar nog een (stom?) vraagje, onder die koppen, welk formaat praten we dan over?
Het mooie is dat dat niet uitmaakt want alles is in die hoeveelheid gegeven.

Behalve het bakpoeder en de vanille dan. Ga er maar vanuit dat het amerikaanse koppen (250 ml) zijn. Maar een beetje speling zit er sowieso wel in.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #77 Gepost op: 23 juni 2003, 21:51:45 »
Iemand ooit gehoord van dramahage? (cake met laag kokos-choco erop, schijnt iets uit friesland te zijn). Dat was lekker! ;) (laatste keer was een tijd terug, maar zal het recept eens op zoeken als mensen dat willen.) Ik ga denk binnenkort dat eens proberen, maar dan een veganvariant.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #78 Gepost op: 29 juni 2003, 14:20:39 »
Zijn Digestives van Verkade vegan? Of weet iemand vegan Digestives? En hoe maak je daar ook alweer een taartbodem van?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Veganistische cake of taart
« Reactie #79 Gepost op: 29 juni 2003, 14:42:27 »
Zijn Digestives van Verkade vegan? Of weet iemand vegan Digestives? En hoe maak je daar ook alweer een taartbodem van?
Volgens mij niet. In al die koekjes van Verkade zit wei, melkpoeder of honing. Maar onder in het schap liggen altijd wel goedkope tarwebiskwietjes (bij de Appie bijvoorbeeld van euroshopper). Wil je daar een (vegan) taartbodem van maken dan kan ik je die uit het recept van Marcello's kwarktaart aanbevelen.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2003, 14:57:02 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.