Vegatopia Forum

Pataks milde curry niet ongekookt eten?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oenema

Pataks milde curry niet ongekookt eten?
« Gepost op: 23 februari 2008, 16:30:29 »
Ik kocht vandaag een pot Pataks milde curry en zag dat op het etiket staat dat je het niet ongekookt mag eten. Weet iemand waarom? Zag geen gekke dingen in de ingredientenlijst staan.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Pataks milde curry niet ongekookt eten?
« Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2008, 17:29:49 »
Is het bij dat spul niet de bedoeling dat je het in de pan met water/vocht vermengd/verdund? Wellicht willen ze zo voorkomen dat je het als een soort spread of dip gaat gebruiken, waardoor je in 1x een bak zout binnenkrijgt?
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Pataks milde curry niet ongekookt eten?
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2008, 10:17:40 »
Omdat ik een keer last kreeg van mijn buik nadat ik wel een klein beetje had opgelikt had, denk ik dat je er misschien diarrhee van krijgt.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Pataks milde curry niet ongekookt eten?
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2008, 14:52:03 »
Is het niet zo'n pasta die je eerst moet bakken?
Patak's heeft sauzen en pasta's toch?
De rauwe ingredienten van de pasta kunnen te scherp zijn om gewoon te eten. Bijvoorbeeld mosterdolie. Dat gebruik je beter ook niet rauw (al gaat er hier wel een klein scheutje door de mosterd-dille-mayo) , maar na verhitting wordt het zachter en warmer van smaak.
En wat Selly zegt, dat soort pasta's zijn vaak een basis die je aan moet lengen. Vergelijkbaar met een Thaise currypasta bijvoorbeeld.




« Laatst bewerkt op: 24 februari 2008, 14:53:24 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pataks milde curry niet ongekookt eten?
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2008, 15:08:59 »
Die vraag kwam laatst ook al langs op een ander (niet nader te noemen) forum. Iemand heeft de moeite genomen om Patak even te mailen en dit was hun antwoord:

Citaat
Thank you for your recent email, it’s always a pleasure to hear from someone who enjoys our products.

I’m sure you’ll be happy to hear that it is quite safe for you to use our pastes the way you have been doing, providing you consume the food immediately.

The reason for the statement you refer to on our labels is that there are spices in the pastes and they contain some bacteria in small, harmless quantities. However, when the pastes are added to food this gives the bacteria a good environment in which to multiply to a level that could prove hazardous to a consumer’s health. The bacteria are eliminated through the cooking process, thus rending the paste quite harmless. Hence the statement we’ve put onto our paste labels.

I sincerely hope that this answers your question satisfactorily and that you continue to enjoy our pastes.

Re:Pataks milde curry niet ongekookt eten?
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2008, 23:05:51 »
De Pickles van Pataks zijn ook aan te raden. Als je van pittig houdt, dat is.
Eating an apple or two is good against the flu.