Vegatopia Forum

De Eetstee - Amersfoort

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #20 Gepost op: 18 augustus 2015, 08:58:18 »
Ik ben bang dat het geen vegetarisch restaurant meer zal zijn :(

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #21 Gepost op: 18 augustus 2015, 13:02:46 »
Ik ben bang dat het geen vegetarisch restaurant meer zal zijn :(

Dat zou best kunnen. Ze hebben het over 'totaal ander concept'. En 'Natuurlijk serveren wij tot 31 oktober uitsluitend vegetarische en veganistische gerechten.'


Zoals u wellicht vernomen heeft is De Eetstee onlangs verkocht en zullen wij onze deuren definitief sluiten op zaterdag 31 oktober 2015. Na een grondige verbouwing en een nieuwe look and feel zal er een totaal ander concept gelanceerd worden in dit pand. Daarover later meer.

 Tot die tijd bent u van harte welkom in De Eetstee. Uiteraard zijn er verschillende aanpassingen in het concept en de bedrijfsvoering doorgevoerd. Wij voeren een kleinere kaart dan u van ons gewent bent. Natuurlijk serveren wij tot 31 oktober uitsluitend vegetarische en veganistische gerechten.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2015, 21:49:13 »
Ik heb vorige week bij De Eetstee gegeten en toen vertelden ze dat ze na de verbouwing inderdaad (ook) vlees en vis gaan serveren. Jammer hoor.

Dit hadden we gegeten: vooraf pittige soep met noodles en bietencarpaccio. Beide prima. Als hoofdgerecht wortelstrudel en gnocchi met bonen en courgette. De gnocchi waren heel erg lekker. Toe panna cotta van amandelmelk en een gerechtje met avocadoijs en gebakken banaan. We concludeerden aan het eind van de avond dat we het eigenlijk wel met de eerdere recensie van Karl in mei eens waren: prima eten maar ook weer niet heel erg spannend en bijzonder.

Offline karl

  • *****
  • 6.281
  • Geslacht: Man
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2015, 09:22:03 »
Zo verliezen ze wel hun "unique selling position". Maar ze zullen er toch hun reden voor hebben: lokt een volledig vegetarisch restaurant onvoldoende bezoekers of komen er bezoekers die niet genoeg uitgeven?
Nu heb ik al dikwijls goed (en nogal eens beter) vegetarisch gegeten in gemengde restaurants. Hoofdzaak is dat er een goede chef in de keuken staat.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2015, 09:25:10 door karl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #24 Gepost op: 23 augustus 2015, 12:25:15 »
Ik denk dat veel vega restaurants, zeker vroeger, gerund werden door mensen met een hart voor dieren maar met weinig verstand van eten. Vaak kwamen ze ook uit de macrobiotische hoek, die toch al niet bekend staat om zijn innovativiteit;).

Offline karl

  • *****
  • 6.281
  • Geslacht: Man
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #25 Gepost op: 24 augustus 2015, 09:07:25 »
Dat is juist. Daarom lijken gerechten van zuiver vegetarische restaurants nogal eens op mekaar en zullen all round-koks die erg goed zijn in hun vak soms een heel originele insteek hebben en geen "typisch vegetarische" gerechten maken. Waardoor het in toprestaurants soms heel boeiend is om er vegetarisch te eten. En omdat we op deze site toch voor het vegetarisch lekker gaan, is het iets om aandacht voor te hebben. Dus vind ik het geen must om een vegetarisch restaurant dat eigenlijk helemaal geen lekker eten bereidt in de gids op te nemen.
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 09:15:10 door karl »

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Eetstee - Amersfoort
« Reactie #26 Gepost op: 24 augustus 2015, 11:25:48 »
Ik heb vorige week bij De Eetstee gegeten en toen vertelden ze dat ze na de verbouwing inderdaad (ook) vlees en vis gaan serveren. Jammer hoor.

Dit hadden we gegeten: vooraf pittige soep met noodles en bietencarpaccio. Beide prima. Als hoofdgerecht wortelstrudel en gnocchi met bonen en courgette. De gnocchi waren heel erg lekker. Toe panna cotta van amandelmelk en een gerechtje met avocadoijs en gebakken banaan. We concludeerden aan het eind van de avond dat we het eigenlijk wel met de eerdere recensie van Karl in mei eens waren: prima eten maar ook weer niet heel erg spannend en bijzonder.

Wij aten vorige week ook bij de Eetste en min of meer hetzelfde menu. Ik vond het een mooi en fris uitziend restaurant (geen ongelakt hout en terracotta muren te bekennen).  Het voorgerecht was heerlijk (de ober serveerde de soep uit en liet consequent een beetje in de karaf zitten, is dit etiqette?).
Als hoofdgerecht had ik de gnocchi, die was tamelijk gaar, vooral de tuinbonen waren erg gaar. F had de curry, hierbij werd de rijst leuk geserveerd in een halve ananas.
Nagerecht was ook prima.

Erg jammer dat ze vlees gaan serveren, toen wij er waren (op een dinsdag) was het volgens mij helemaal vol, dus het zou niet nodig moeten zijn.