Vegatopia Forum

Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #60 Gepost op: 23 september 2014, 23:22:00 »
Olie mag echt nooit door de gootsteen, dat is zo slecht voor de waterzuiveringsbedrijven, alle waterschappen vragen je ook om het niet te doen. Het kost bijna drie euro per liter olie om dit te reinigen geloof ik.
In een plastic fles en dan bij het vuilnis is ook niet zo best maar nog steeds beter dan door het riool. Ik heb dus een fles met gebruikte olie, als hij vol is gaat hij weg.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #61 Gepost op: 23 september 2014, 23:34:45 »
Oh... het gebeurt gelukkig zelden :bloos:

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #62 Gepost op: 24 september 2014, 07:15:29 »
Ik heb gewoon een oliefles staan voor oud vet. Als die ongeveer vol is lever ik hem in bij de Vomar, daar staat een container. Of bij de kinderboerderij, daar zamelen ze ook in. Hard vet gaat in de vuilnisbak. Vette pannen neem ik voordat ze de vaatwasser in gaan even af met een stukje keukenpapier om het meeste vet eruit te halen zodat dat niet in het riool komt.
Je kunt olieresten op veel plaatsen inleveren, ook onverwachte. Die kinderboerderij vind ik bijvoorbeeld een verrassende plek.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #63 Gepost op: 24 september 2014, 08:01:20 »
Hier lees je meer over waar je olie kunt inleveren, http://www.frituurvetrecyclehet.nl/inleveren/nederland  :)
,,,,فلافل

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #64 Gepost op: 24 september 2014, 09:47:51 »
In de supermarkt vlakbij ons thuis staat een grote container voor frietvet/olie.
En in het containerpark kun je je KGA-bak aan de stand van KGA (klein gevaarlijk afval) ledigen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #65 Gepost op: 24 september 2014, 14:43:22 »
Hier lees je meer over waar je olie kunt inleveren, http://www.frituurvetrecyclehet.nl/inleveren/nederland  :)
Goede tip, bedankt!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #66 Gepost op: 24 september 2014, 17:20:20 »
Ik heb gewoon een oliefles staan voor oud vet. Als die ongeveer vol is lever ik hem in bij de Vomar, daar staat een container. Of bij de kinderboerderij, daar zamelen ze ook in. Hard vet gaat in de vuilnisbak. Vette pannen neem ik voordat ze de vaatwasser in gaan even af met een stukje keukenpapier om het meeste vet eruit te halen zodat dat niet in het riool komt.
Je kunt olieresten op veel plaatsen inleveren, ook onverwachte. Die kinderboerderij vind ik bijvoorbeeld een verrassende plek.

Toevallig die kinderboerderij in Watergraafsmeer?

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #67 Gepost op: 24 september 2014, 22:11:39 »
Ik heb vorig jaar eindelijk nieuwe natrium bicarbonaat gekocht omdat de oude nog dateerde van 1996  :-[ voor de rest alleen rijst van 2008 ofzo

Mijn 'medicijnkast' daarentegen...  :-\

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Hoever overtijd is de inhoud in jouw voorraadkast?
« Reactie #68 Gepost op: 25 september 2014, 06:52:29 »
Ik heb gewoon een oliefles staan voor oud vet. Als die ongeveer vol is lever ik hem in bij de Vomar, daar staat een container. Of bij de kinderboerderij, daar zamelen ze ook in. Hard vet gaat in de vuilnisbak. Vette pannen neem ik voordat ze de vaatwasser in gaan even af met een stukje keukenpapier om het meeste vet eruit te halen zodat dat niet in het riool komt.
Je kunt olieresten op veel plaatsen inleveren, ook onverwachte. Die kinderboerderij vind ik bijvoorbeeld een verrassende plek.

Toevallig die kinderboerderij in Watergraafsmeer?
De Werf, inderdaad.