het is leuk er verschillende vullingen in te doen. Bv kidneybonenpuree met mexicaanse kruiden, of iets met spinazie, of iets met kaas en wortel. En dan 3 of 4 tortilla's doe ik. En dan overgieten met zure room waar fijngesneden rode peper en verse koriander door heen zit.
Ik heb Bart zijn recept in mijn computer staan maar weet niet of ik dat zo maar mag neer zetten.. nou vast wel en anders delete ik het wel weer (of hij klaagt me aan dat kan natuurlijk ook

). Het is wel voor 10 personen dus je moet het nog ff delen.
Tortillataart van Bart (10 personen)Voor hoeveel personen het gerecht is hangt nogal af van wat je erbij serveert. De hoeveelheden hieronder zijn royale porties, want de taart vult nogal.
12 bloemtortillas
150 gram geraspte wortelen
400 gram verse spinazie, gewassen
50 gram roomkaas
200 gram geraspte kaas
4 uien, gesnipperd
10 teentjes knoflook, gesnipperd
Sambal of verse rode pepers naar smaak
1 blikje tomatenblokjes
Het gerecht wordt het mooiste als je twee pannen gebruikt, maar het mag ook in eentje.
In de ene pan bak je de spinazie met de helft van de knoflook en de helft van de ui, en in de andere de wortel met de rest van de ui en knoflook. Roer door allebei wat sambal naar smaak. Het vuur onder de spinazie mag flink hoog, want daar komt altijd een enorme kledder vocht uit.
Als het ergste spinazievocht is verdampt de roomkaas door de spinazie laten smelten.
Nou gaan we twee laagjestaarten stapelen: neem een tortilla, leg er een laagje spinazie op, strooi er wat kaas overheen en daarbovenop een tortilla. Daarop wortelmengsel, daarop kaas, daarop een tortilla. Verdeel het een beetje slim tot je twee taarten hebt met bovenop een tortilla. Bedek de taarten met tomatenblokjes en eventuele restjes kaas.
Zet ze een minuut of tien voor je ze opdient in de oven (op borden of bakpapier), afhankelijk van hoe lang en waar je ze hebt bewaard.