|
Laurita_27
|
 |
« Antwoord #7340 Gepost op: Februari 01, 2010, 16:25:35 » |
|
Verse aspergesoep met asperge's uit mijn vriezer (die nodig leeg moet). Oe, wat lekker! Die smaak van verse asperge's doet denken aan de zomer! Erbij: warm, knapperig brood.
|
|
|
|
|
|
"It’s how you see the world How many times can you see You can’t believe what you learn" (by Coldplay)
|
|
|
|
Bast
|
 |
« Antwoord #7341 Gepost op: Februari 01, 2010, 20:16:05 » |
|
Avocadosalade met groene pepertjes, koriander, Indiaasachtig gekruide yoghurt en cashewnoten vooraf en curry met basmatirijst.
|
|
|
|
|
|
Geen betere buur dan moeder natuur
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #7342 Gepost op: Februari 01, 2010, 21:44:05 » |
|
Hutspot en rode kool. Erbij zure uitjes. Later nog een beetje kaas: brillat savarin (lekker) en iets blauws.
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Sven
|
 |
« Antwoord #7343 Gepost op: Februari 02, 2010, 07:14:38 » |
|
Gemengde salade, bloemkool met hollandse saus, gebakken tofuplakjes, gekruide krieltjes
|
|
|
|
|
|
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.
|
|
|
|
Wombat
|
 |
« Antwoord #7344 Gepost op: Februari 02, 2010, 07:35:08 » |
|
Gisteren spruitjesstamppot, vandaag weet ik nog niet, morgen zuurkool.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
greet
|
 |
« Antwoord #7345 Gepost op: Februari 02, 2010, 12:01:12 » |
|
Gisteren zelfgemaakte kaassouflé voor de eerste keer geprobeert. Goed gelukt, smaakte naar een luchtige kaasomelet met een goed korstje aan. Erbij risotto maar dan met suchirijst en met shi-itake bouillon en een snel halfrauw paprika-spinazieslaatje. Vandaag word het canelloni of lasagne, moet nog zien hoe ik die blaadjes best gebruik. Met de traditionele tomatensaus-bechamelcombinatie ofwel kijk ik nog eens naar eelco zijn posts voor inspiratie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Laurita_27
|
 |
« Antwoord #7346 Gepost op: Februari 02, 2010, 13:48:15 » |
|
Andijvie stampot met zongedroogde tomaatjes, kaas en een groentenburger. Ik ga zo nog een bananencake bakken, want heb 3 overrijpe banenen liggen.
|
|
|
|
|
|
"It’s how you see the world How many times can you see You can’t believe what you learn" (by Coldplay)
|
|
|
|
Lellebelle
|
 |
« Antwoord #7347 Gepost op: Februari 02, 2010, 18:55:19 » |
|
Andijviestamp met kaas en balletjes. Helaas niet die van Djooiss, dat is er nog steeds niet van gekomen.
|
|
|
|
|
|
Unwritten rule of the day: don't make eye contact while eating a banana.
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #7348 Gepost op: Februari 02, 2010, 21:08:03 » |
|
Pasta met broccoli en paprika in een champignon-kaassaus.
|
|
|
|
|
|
I believe we can build a better world! Of course, it'll take a whole lot of rock, water & dirt. Also, not sure where to put it.
|
|
|
|
Sven
|
 |
« Antwoord #7349 Gepost op: Februari 02, 2010, 21:40:47 » |
|
Net zoals gisteren rauwkost, bloemkool en krieltjes. Wel had ik zin om iets anders te doen met de resterende tofu. Daarom heb ik hem in dunne plakjes gesneden, door een geklopt ei gehaald en vervolgens gepaneerd in fijn maïsmeel (uit de Portugese winkel - heet daar 'farinha de milho'). Experiment geslaagd. De volgende keer ga ik wel wat kruiden mengen onder het meel, want dat had ik nu niet gedaan. Ik dacht aan peper, paprika en wat zout.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Laurita_27
|
 |
« Antwoord #7350 Gepost op: Februari 02, 2010, 22:41:38 » |
|
Ik dacht aan peper, paprika en wat zout.
Zou dat goed gaan? Paprikapoeder vind ik altijd heel snel verbranden....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sven
|
 |
« Antwoord #7351 Gepost op: Februari 02, 2010, 23:27:10 » |
|
Daar heb je ook weer gelijk in...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yvonne
Bekende op het forum

|
 |
« Antwoord #7352 Gepost op: Februari 03, 2010, 11:53:08 » |
|
Hutspot en rode kool. Erbij zure uitjes. Later nog een beetje kaas: brillat savarin (lekker) en iets blauws.
vreemde combi hutspot en rode kool? wat is brillat savarin? Behalve lekker?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #7353 Gepost op: Februari 03, 2010, 12:26:49 » |
|
vreemde combi hutspot en rode kool? Pas op, hè, we hebben het wel over de Selly van de Schaal van Selly  . wat is brillat savarin? Behalve lekker?
Een yuppenkaasje.
|
|
|
|
|
|
I believe we can build a better world! Of course, it'll take a whole lot of rock, water & dirt. Also, not sure where to put it.
|
|
|
Zoetekauw
Nieuw op het forum
|
 |
« Antwoord #7354 Gepost op: Februari 03, 2010, 15:20:31 » |
|
had laats maar zelf een poging gedaan om zelf vega hachee te maken aangezien het niet meer in de winkels ligt.. en was nog best goed gelukt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selly
|
 |
« Antwoord #7355 Gepost op: Februari 03, 2010, 16:34:35 » |
|
vreemde combi hutspot en rode kool? Waarom is de combi vreemd voor jou? 
|
|
|
|
|
|
,,,,فلافل
|
|
|
|
Laurita_27
|
 |
« Antwoord #7356 Gepost op: Februari 03, 2010, 17:16:58 » |
|
Mjum mjum, het vega-afhaalmenu van Bai Yok voor thuisHeb er al de hele dag zin in, had ermee kunnen ontbijten! En spicy food schijnt een bevalling op te wekken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dot
|
 |
« Antwoord #7357 Gepost op: Februari 03, 2010, 17:40:31 » |
|
Broccoli-preisoep.
|
|
|
|
|
|
Ze had een jurk met bloemknoppen aan en toen ze in de zon ging staan zijn al die knopjes één voor één open gegaan
|
|
|
Gimmick!
Bekende op het forum

|
 |
« Antwoord #7358 Gepost op: Februari 03, 2010, 19:13:58 » |
|
Aardappelgnocci met broccoliroosjes en geitenkaas (op smaak met citroen, olijfolie en gedroogde chilli). Lekker, ik moet alleen een iets steverige geitenkaas nemen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eelco
|
 |
« Antwoord #7359 Gepost op: Februari 04, 2010, 01:07:30 » |
|
Vanavond is blijkbaar broccoli-avond. Dan doe ik gezellig mee! Een biryani van basmatirijst, broccoli, wortel, linzen, ui en tomaat, op smaak gebracht met komijn-, koriander- en venkelzaad (om eerlijk te zijn, restjes uit de vijzel), kardemom, kruidnagel, kaneel en kurkuma, gember, knoflook, pepertje. Erbij een paar lepels yoghurt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|